מפגש מנהלים ובעלי עסקים במלון לאונרדו פלאזה

מפגש מנהלים ובעלי עסקים במלון לאונרדו פלאזה

שיתוף פעולה של האגף לפיתוח תעשייה בעיריית אשדוד, מעוף – מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ושירות התעסוקה, הניב מפגש ייחודי במסגרתו נחשפו המנהלים לשירותים, הטבות וכלי סיוע שונים שיש לגופים אלו להציע במטרה לקדם ולחזק עסקים בעיר.

מר יהודה פרנקל, חבר המועצה והממונה על התעשייה והחינוך, ברך על הכינוס המיוחד שהתקיים במלון לאונרדו פלאזה החדש, ופתח בסקירה על הנעשה בעיר מבחינת פיתוח תעשייה ברמה העירונית, קידום תעסוקה והכשרה מקצועית, רישוי עסקים ומינהלת אזורי התעשייה. במסגרת המפגש התקיים פאנל עירוני בהשתתפות האגף לפיתוח תעשייה בעיריית אשדוד, שירות התעסוקה ומעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה.

ד"ר סמדר איצקוביץ, ראש האגף לפיתוח תעשייה בעיריית אשדוד, הציגה את פעילות האגף ככתובת עירונית לפיתוח וחיזוק כלכלה מקומית, במטרה לצמצם את האבטלה על ידי יצירת משרות חדשות ומגוונת לתושבי העיר. פעילות האגף מתמקדת בחיזוק התעשייה הקיימת והבאת חברות חדשות לעיר, באמצעות חשיפה להזדמנויות עסקיות: תוכניות ממשלתיות, מענקים, ושיתופי פעולה ברמה ארצית ובינלאומית (הסכם ערים תאומות, משרד הכלכלה, עידוד ייצוא, יוזמות של ארגונים וכו'), שילוב מו"פ וחדשנות בקרב תעשייה מסורתית והפעלת פורום גופי תעסוקה יחד עם שירות התעסוקה, מרכז הצעירים "כיוונים" ומפת"ח – מרכז פיתוח תעסוקה חרדים.

נעמי ראם תרשיש, מנכ"לית מעוף, הציגה את מעוף המפעיל החדש והבלעדי של כל תקציבי הסיוע לעסקים של הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה. במעוף כל כלי הסיוע והפיתוח לעסקים, מהיזם הבודד ועד עסקים של 100 עובדים, נמצאים תחת קורת גג אחת. קורסים, ייעוץ אישי, הנגשה למימון ומערך מסלולי סיוע חדשניים ומסובסדים. בחדשים האחרונים סניף מעוף אשדוד טיפל בהגשה לפיצויים והלוואות גישור למאות בעלי עסקים מהעיר.

בתקופה הקרובה משיק מעוף את מיזם "ישראל דיגיטלית", ביוזמת משרד רוה"מ ומשרד הכלכלה לקידום תכנית למסחר מקוון ושיווק אינטרנטי בקרב העסקים הקטנים והבינוניים.  המסלול החדש לעסקים הנותן מענק של עד 6,000 או עד 16,000 ש"ח  לצורך הקמה/שדרוג של אתר וקידומו ברשת. התוכנית כוללת תכנון וליווי בשלב הביצוע. בתכנית סדנאות פרקטיות – בסבסוד הסוכנות לעסקים קטנים ותכנים של שיווק באינטרנט, עמוד עסקי בפייסבוק והקמת חנות ב-ETSY. הכל במטרה לאפשר לעסקים להגדיל את המכירות ואת איתנותם הפיננסית.  בחודש הקרוב ייפתחו במעוף הקורסים הבאים: קורס שיווק באינטרנט, קורס E-bay, קורס פייסבוק לעסקים, ETSY, סחר בינלאומי ועוד. ניתן להתעדכן באתר משרד הכלכלה ו/או במשרדי מעוף באשדוד (076-8844811).

אלדד כנפו, מנהל שירות התעסוקה באשדוד, סיפר על הפעילות שנעשית במטרה לסייע לדורשי עבודה במציאת עבודה מתאימה, כולל מאגר מידע ממוחשב של משרות מגוונות, הפניות להכשרה מקצועית, ליווי אוכלוסיות מגוונות כמו צעירים, חרדים, בעלי מוגבלויות, וכן על שירותים חדשים שניתנים בלשכת אשדוד: מיון ויעוץ ע"י פסיכולוג תעסוקתי, הכשרה פנים מפעלית לעובדים חדשים ((OJT והכשרות ושדרוג עובדים קיימים, סדנאות ושוברי הכשרה (ואוצ'רים) לקורסים מקצועיים למתאימים.

במהלך המפגש התקיימה הרצאה מעניינת בנושא "הזדמנות לפיתוח כלכלי" מאת מר חיים הרן, מומחה לפרויקטים של מרכזי עסקים. ולסיכום, אומרים באגף תעשייה ותעסוקה של עיריית אששדוד: "מעוף, אגף פיתוח התעשייה ושירות התעסוקה, מבקשים להעמיק את המשך שיתוף הפעולה והתקשורת הטובה עם בעלי העסקים בעיר לפיתוח הכלכלה המקומית. להקשיב וללמוד את הצרכים ולקדם כנסים נוספים עם תכנים מקצועיים בעתיד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*