מעל לחצי מיליון ש״ח פיצוי למשפחתו של הצעיר שטבע במרינה באשדוד

מעל לחצי מיליון ש״ח פיצוי למשפחתו של הצעיר שטבע במרינה באשדוד

520 אלף ₪ פיצוי להוריו של  בן 17 שטבע לפני 6 שנים במרינה באשדוד. כך עולה מהסכם פשרה שנתחם בין עורכי הדין גיל וניצן הראל, באי כוחם של הורי הנער, לבין נציגי עיריית אשדוד, המרינה הכחולה וחברת מארטים ומביטוח תלמידים.

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום באשדוד, עולה כי   ב-7.6.14 בשעה 15:30 קיץ, הנער הגיע בליווי חבריו למרינה ונפל מהמזח לים. חבריו שהבחינו בו שהוא טובע ניסו לסייע לו ללא הצלחה ולבסוף נמשתה גופתו מהים על ידי צוללנים אשר הוזעקו למקום. צוות מד"א ביצע בנער  פעולות החייאה שלא צלחו ונאלץ לקבוע את מותו.

בבדיקה שלאחר המוות לא נמצאו בדמו של הנער שרידים כלשהם של   סמים, אלכוהול או תרופות.

עורכי הדין גיל וניצן הראל טענו בתביעה כי העירייה , המרינה הכחולה וחברת מארטים התרשלו בכך שלא דאגו להתריע מפני סכנת נפילה מהמזח, לא מנעו כניסת מבקרים לאזור המזח, לא גידרו  האזור המסוכן ולא הציבו שלטי אזהרה על הסכנה במקום. לטענתם הנתבעים היו  צריכים להציב שרשרת או חבל, לפקח,  לגדר השטח שמסביב למזח ובכך להתריע כי האזור הוא מחוץ לתחום שימושם של מבקרים וכי הכניסה למזח או למים היא בגדר הסגת גבול.

בתביעה נטען כי הנתבעים היו  צריכים  לצפות לכך שאזור המרינה ובייחוד אזור המזח, ימשוך מבקרים ובייחוד בני נוער צעירים אף אם אין בנמצא שירותי הצלה. על כן התעלמות מסיכון טביעה הנה בגדר התרשלות כלפי המבקרים, לכן ניתן היה למנוע האסון הנורא אשר הוביל למותו הטראגי של הצעיר.

הורי הנער ביקשו מבית המשפט לפסוק להם פיצוי עבור  כאב וסבל, אובדן הכנסה בגין השנים האבודות, הוצאות קבורה ואובדן שירותי בן.

כאמור בהסכם הפשרה נקבע כי העיירה תשלם להוריו של הנער פיצוי בסך 72 אלף ₪, המרינה הכחולה תשלם פיצוי בסך 188 אלף ₪ ואילו חברת מארטים תשלם פיצוי של 100 אלף ₪. סה"כ הפיצי 360 אלף ₪. הורי הנער קיבלו פיצוי בסך 160 אלף ₪ מביטוח תאונות אישיות תלמידים, המכסה כל תאונה של תלמיד בחינוך חובה, המתרחשת גם מחוץ לשעות הלימודים ואפילו במהלך החופש הגדול ובחו"ל.

צילום: ארכיון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*