מסתמן: ההפגנה במוצ״ש תהיה גדולה יותר

מסתמן: ההפגנה במוצ״ש תהיה גדולה יותר

מוצ״ש היסטורי צפוי להתקיים בעיר אשדוד, אחרי שבשבוע שעבר נשברו כל השיאים הדלים של העיר בנושא הפגנות ומחאות אשדוד יוצאת לרחובות והופכת למודל הארצי במחאה על חוק המרכולים של אריה דרעי שעבר לפני שבוע בכנסת ברוב דחוק.

כמו כל הצלחה, גם למחאה אבות רבים, נכון לעכשיו יש כמה מחנות וקבוצות מחאה, יש את חברי השיירה, ויש את מארגני המחאה בביג, יש את חברי המחאה בבניין העירייה ועוד כמה וכמה מנהלי קבוצות ברשתות החברתיות ויש כמובן פוליטיקאים, שמנסים לתפוס כל רסיס ורסיס מהמתנה שנפלה עליהם משמיים.

באופן יוצא דופן החזיתות הפעם מאוחדות, מנהיגי המחנות מנוהלות למראית עין ללא כוחות פוליטיים ודואגים להישאר כאלה. כל עוד זה יהיה המצב יצליחו ההפגנות לגדול / להישאר דומיננטיות. ברגע שיצבעו פוליטית סופן יהיה כשאר המחאות, דעיכה עד כדי העלמות. ודוגמאות לא חסרות.

WhatsApp-Image-2018-01-13-at-19.33.16

העיניים נשואות למוצ״ש

מוצ״ש הקרוב הוא אבן דרך בחיי ה״סטטוס קוו״ העתידי בעיר אשדוד, בגלל הרף הגבוה שהציבו המפגינים בשבוע שעבר, בגלל ה״סקסיות״ של הנושא (חרדים/חילונים), בגלל שהחוק הוא פקטור משמעותי וישיר לאיכות חיי הרבה אנשים בעיר… המון עיניים ותקוות נשואות להצלחה של ההפגנה במוצ״ש.

בעיקר בגלל הרף הגבוה, בעיקר בגלל שלא יהיו פוליטיקאים יותר ויותר אנשים מזדהים ומצליחים לצאת מהבית במוצ״ש. ברור לכולנו שעל הפלטפורמה יתלבשו לא מעט כוחות פוליטיים שיריית הפתיחה לקמפיין 2018 התחילה עבורם מוקדם מידי, אך שהגלגל החל להסתובב הם חייבים לעלות עליו.

ההפגנות טובות גם ללסרי?

זה אולי נשמע אולי הזוי אך הצלחת ההפגנות והרעש התקשורתי יכולים לעשות טוב גם לראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי. איך אתם שואלים? ד״ר לסרי סביר להניח לא היה מעוניין בחוק של דרעי, היה לו סטטוס קוו, היתה לו תמיכה מובטחת של כ-30% מהחרדים וכולם היו מרוצים.

לסרי-פנימי3

החוק שעבר מכניס את החרדים לעמדת כח משמעותית לבוא ולדרוש את מה שהם תמיד רצו ולא העזו לבקש… לסגור את העיר ולהפוך אותה לסיפור ההצלחה הגדול שלהם… בית שמש!

ראש העיר שעומל קשה כדי לשדר מסרים של עיר תרבות, עיר חכמה, עיר ירוקה ומודרנית לא ממש צריך את ה״החשכה״ של העיר, בטח ובטח לא לפני בחירות. החרדים אמנם דורשים, וזכותם לדרוש אך במידה והעיר תצביע ברגליים ותייצר מומנטום שלילי לעיר בתקשורת הארצית יוכל לסרי להשתמש בקלף הזה במיקוח מולם. זו אולי אחת התאוריות לחוסר תגובתו של ראש העיר.

זה לא סוד שהנושא הספציפי הזה הוא חומר הנפץ הפוליטי הכי רגיש בעיר, את הציבור החילוני זה פחות מעניין, הוא נלחם על עתידו, איכות חייו ונראה שבמוצ״ש הקרוב הוא יעמוד לאחד ממבחני היכולת הדמוקרטית המשמועית ביותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*