מספרד ואזרבייג’ן  באהבה

מספרד ואזרבייג’ן  באהבה

מופע יוצא דופן של מוזיקת עולם מאזרבייג’ן עם מוזיקת נשמה ספרדית

לא רבים מכירים את אזרבייג’ן ועוד פחות מכך טיילו במדינה ההררית היפה, השוכנת ברכס הקווקז. שלא כמו שכנתה ממערב, גאורגיה, המוכרת ומטוילת, או אפילו השכנה השנייה ממערב, ארמניה, שאף אותה המטיילים גילו בשנים האחרונות, אזרבייג’ן נותרה מבחינת סוד כמוס עבור רוב הישראלים. יתכן שנתקלתם בשם כשאזרבייג’ן אירחה את הארוויזיון בשנת 2012 או אם אתם חובבי ספורט ודאי עקבתם אחרי המשחקים האירופים שהתקיימו ב-2015 בבאקו, בירת אזרבייג’ן, עיר תוססת ומלאת חיים, הרים דרמטיים, אתרים עתיקים ואפילו עיירה שכל תושביה יהודים.

אבל לפני שנשלח אתכם לטיול במדינה היפה הזו נזמין אתכם לחפלה האזרבייג׳אנית שמגיעה לאשדוד! אחרי עשרות הופעות בארץ ומחוצה לה, שניה לפני מופע מצדה עם הגדול מכולם Jean Michel JARRE, הסנדק של המוזיקה האלקטרונית בעולם, נוחתת קמא קמילה לג׳אם באולם המופעים האינטימי של מונארט -מרכז תרבות !זמרת, יוצרת כותבת ומלחינה.

מוזיקה שמשלבת ג'אז, פיוז'ן ומקצבים עממיים אזריים. קמילה נולדה באזרבייג'אן לחופי היום הכספי, למשפחה של מוסיקאים ומלחינים שהם סימן היכר למוזיקה אזריית עממית, החלה להופיע בגיל 5 בתחרויות בינלאומיות למוסיקה קלאסית. עלתה לארץ בגיל 13 וסיימה לימודי משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב.

קמא קמילה היא אחת מהתופעות הכי ייחודיות, צבעוניות, מרשימות ומלאות כריזמה שמסתובבת כרגע בסצנת השוליים של המוסיקה הישראלית. תופעה שקשה להסביר, צריך לחוות, לשמוע ולראות. מצוידת בשני מתופפים מהטובים בארץ יונתן אלטר ואלן אלייב, הם ירעידו את רצפת האולם.

המוזיקה וההופעה של קמילה נוטפות טעמים, ריחות וצלילים מארצות הבלקן, מתובלים בקולות מקומיים ויחד הכול נשמע כמו פסקול של אמיר קוסטריצה! שילוב עוצמתי בין כלים עממים כגון טאר וקמנצ׳ה לבין ביטים שבטיים יחברו אתכם ישירות לבטן! קמילה שבחרה לשיר באזרית – שפת אמה, ובעברית בוראת דרך המוסיקה שלה מימד מוזיקאלי חדש.

ענבל בן שטרית, זמרת שמתמחה בז'אנר הספרדי. בן שטרית האשדודית ודאי מוכרת לכם מהתכנית "X פקטור" בה השתתפה לפני כחמש שנים (2013) וכבשה את השופטים והצופים עם מראה מחוספס וקול מלטף. מאז, היא הספיקה להופיע ברחבי הארץ ובסיבוב הופעות בספרד, בערים שונות ובעיקר במדריד כדי להעמיק את החיבור שלה לפלמנקו והמוזיקה הספרדית. החיבור של בן שטרית למוזיקה הספרדית נוצר מאז שהיא זוכרת את עצמה.

אם לא ידעתם, בן שטרית מאומצת ופתחה לפני זמן מה את תיק האימוץ שלה, שם גילתה שיש לה שורשים צועניים, כך שאם עד אז נטתה לשלב בין כמה סגנונות כמו סלסה, מוזיקה ישראלית ולעזית, הדבר גרם לה להתחבר עוד יותר לעצמה ולדבוק אך ורק במוזיקה ספרדית.

"פלמנקו זה בדם שלי, מגיל אפס אני זוכרת את עצמי שומעת אמנים כמו ה"ג'יפסי קינג" ו- "רוסריו" ועוד הרבה שירים שאף אחד מסביבי לא הכיר", אומרת בן שטרית שתשיר חומרים מקוריים שכתבה והלחינה.

על המופע המשותף אומרת לנו ענבל, "איזו זכות להופיע עם קמא קמילה-תופעת טבע כזו .. הרגעים האלה שאני מבינה למה אני עושה את מה שאני עושה. כל כך שווה את זה."

ההופעה של קמא קמילה ובן שטרית צפויה מהר מאוד להפוך למסיבה אחת גדולה, מה שבטוח, לא תפסיקו לזוז!

  • kamila&la bell צלילים מספרד עד אזרבייג’ן,
  • אולם מופעים מונארט-מרכז תרבות, דרך ארץ 8,
  • אשדוד. יום רביעי, 16.05.18,בשעה  20.00 
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*