המסע לפולין של תלמידי מקיף ג'

המסע לפולין של תלמידי מקיף ג'

תלמידי מחזור מ"ד ממקיף ג' חזרו בשבוע שעבר מפולין, ממסע חווייתי, עוצמתי ובלתי נשכח. המסע עסק ב"חיפש האדם במקום שלא היה בו איש" והיה עמוס ביקורים באתרי זיכרון, מפגשי שיח וטקסים.

את המסע הזה תלמידי מקיף ג' לא ישכחו לעולם. 72 התלמידים שהשתתפו במסע הערכי, עברו במחוזותיה העצובים של פולין, עסקו ב"חיפש האדם במקום שלא היה בו איש" ונתנו לכך ביטוי בשיחות ערב ובטקסים שקיימו באתרי זיכרון לכל אורך המסע.

תחילת המסע בוורשה. המשלחת נחתה בבירת פולין וביקרה בגטו הגדול הלא הוא גטו ורשה. במהלך המסע התלמידים סיירו לאורכו של מסלול הגבורה, ביקרו בבית העלמין העתיק, במחנה ההשמדה הנודע לשמצה טרבלינקה, בעיירה טיקוטין ובה בית כנסת העתיק המשומר ע"י מקומיים פולניים, ראו את בורות הירי, מחנה מיידנק, ביקור בלובלין ובמבנה הישיבה של חכמי לובלין, ומשם למפגש עם תלמידי תיכון פולני בעיירה נובי-דבור.

"המפגש המיוחד אורגן בזכות פעילותו המוקדמת של איש יקר בשם צביקה פלצ'ינסקי, צאצא של בני העיירה ששרדו את התופת. התלמידים קיימו מעגלי שיח, לימדו את הפולנים לשיר את "כל העולם כולו גשר צר מאוד" בעברית והפעילו את הפולנים בפעילויות חברתיות שהוכנו כבר בארץ.

רכז השכבה, מר יצחק בן-אסולין, נשא דברים בשם העיר אשדוד ובשם המקיף ובמקביל גם מנהלת התיכון הפולני, הגב' אווה קיזל, נשאה דברים. כמו-כן הכירו חברי המשלחת את חסידת אומות עולם הגב' סופיה קלימק קריז'ינובסקה, אשר הצילה יחד עם אביה שבעה יהודים.

בהמשך נסעה המשלחת לבית העלמין בנובי-דבור לקיום טקס מרגש בשתי השפות. המשיכה ל"בורות הירי" ביער זבליטוסקה -גורה, ערכו קבלת שבת מרגשת בעיר קראקוב וקיימו סיור ברובע היהודי קזימיש ובכיכר העיר הגדולה, ולמחרת נסעה המשלחת למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו והמריאה חזרה ארצה.

"עבור התלמידים היתה זו חוויה עוצמתית שחיברה בין עבר להווה ולעתיד: חוויה שהפגישה את תלמידי המשלחת עם עברנו הכואב, תוך כדי התמודדות עם שאלות מוסריות וחיבור בין תלמידים שונים החווים חוויות משותפות בקצוות אחרים של העולם, תוך כדי שבירת תיוגים ופחד מהאחר ומהשונה" אומרים בבית הספר תוך שהם מבקשים להודות למר פלצ'ינסקי על החיבור המוצלח בין בית הספר בנובי-דבור לבין מקיף ג', לגב' גילה שמעוני מנהלת בית הספר ולד"ר יחיאל לסרי ראש העירייה שסייעו רבות להוצאת כל תלמיד למשלחת הייצוגית.

את המסע ליוו המורים: ילנה רמניק, אביבית קדוש, גלית דורנפלד, ד"ר מוניק דהן ויצחק בן-אסולין.

מי ייתן ונשמת הקורבנות תהייה צרורה בצרור החיים –  אמן!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*