מסכה, מרחק וידיים נקיות – מה כאן קשה?

מסכה, מרחק וידיים נקיות – מה כאן קשה?

זה זמן רב שבמדינת ישראל ישנו חשש מפני התפרצות 'גל שני' של נגיף קורונה. רוב המומחים מעריכים ש'גל שני' יגיע ויש להיערך אליו באופן שיאפשר לצלוח אותו במיעוט תחלואה ובמינימום נזקים למשק. איש לא שיער ש'גל שני' יגיע מוקדם יותר וכבר מדברים על חזרה לנקודת ההתחלה של סגר כללי והשבתת המשק. האם אנו יכולים לעשות משהו? על כך עונה ראש העיר בכן מוחלט, הרבה מאוד תלוי בנו!

כידוע, ד"ר לסרי הביע את דעתו הנחרצת בעניין המאבק בקורונה כבר בתחילת המגפה, ועד היום הוא עומד בחזית המאבק, יחד עם אלה הסבורים כי רק התנהגות נכונה של כל הציבור, תביא לצמצום הנזקים הבריאותיים והמשקיים. ד"ר לסרי מקבל את הנחיות משרד הבריאות ואף נוקט בצעדים מחמירים כדי לצמצם ככל שניתן את התפשטות הנגיף. המשמעות היא שבכל פעם שבמסגרת חינוכית מתגלה חולה מאומת, מתקבלת החלטה מידית על סגירת המוסד וכניסת השוהים לבידוד, עד לבירור הרפואי המלא של כל הצוות החינוכי והתלמידים.

"הערב נודע לנו, שספקית שירות חיצוני שעבדה במספר גני ילדים אובחנה כחיובית לנגיף הקורונה. לכן, ע"פ הנחיות משרד הבריאות, גנים אלה לא יפתחו ועל ילדי הגנים והצוותים החינוכיים להיכנס לבידוד" כך, במילים ברורות וחד משמעיות, הורה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על סגירת 12 גני ילדים שבהם שהתה ספקית שירותי חוץ שעשתה עבודה עבור גני הילדים ואומתה כחולת קורונה. ההחלטה אתמול בלילה על סגירתם של גנים חדשים, נבעה בשל ספקית שירותים חיצונית אשר ביצעה עבודה בגני הילדים ואומתה כחולת קורונה. התחקות אחר תכנית העבודה ומועדי השהיה בגנים קבעה מי הגנים שייסגרו החל מהבוקר, ועד מתי ישהו הילדים והצוותים בבידוד. להלן הרשימה ומועדי הבידוד:

  1. גן נמל, גן משוט, גן גפן, גן משחתת – בידוד עד 22/6 כולל.
  2. גן סלעית, גן גלים, גן פקאן, גן ריחן – בידוד עד 23/6 כולל.
  3. גן צופית, גן מכמורת, גן סנונית – בידוד עד 24/6 כולל.
  4. גן דרור – בידוד עד 2/7 כולל.

ד"ר לסרי ביקש ממינהל החינוך ומחלקת הבריאות בעיריית אשדוד, ללוות את ההורים, להעניק להם סיוע צמוד ככל שיידרש, לערוך בדיקות לכל הילדים ולצוותים החינוכיים ולעמוד בקשר מול קופות החולים, עד להשלמת כל תהליך הבדיקות וקבלת התוצאות במהירות האפשרית. אגב כך, בפוסט שהעלה הוא פונה לתושבים ומבקש לחדד את המסרים להתנהגות נכונה. "אנו מבינים שהתפתחות זו יוצרת חרדה מסוימת בקרב המעגלים המשפחתיים והחברתיים הקשורים לילדים ולצוותים החינוכיים של גנים אלו, שמצטרפים לגנים שנסגרו בימים האחרונים" הוא אומר ומדגיש כי "זוהי קריאת השכמה נוספת לכולנו, להפנים שמגפת הקורונה לא חלפה ויתכן שהיא חוזרת אלינו בעוצמה כזו או אחרת, ברחבי המדינה ובעירנו אשדוד".

ראש העיר קורא לתושבי אשדוד לשוב ולגלות משמעת עצמית ולמלא אחר הנחיות משרד הבריאות. "לחייבים בידוד, אנא הקפידו על הוראות הבידוד. ולכולנו, להקפיד על חיטוי ידיים לעיתים קרובות, חבישת מסכה במרחב הציבורי, ושמירה על הריחוק החברתי ככל שניתן". על נושא המסכות, שהיא הפעולה המשמעותית ביותר במרחב הציבורי, מתריע ד"ר לסרי: "מרבית התושבים אינם חובשים מסכות. זה חוסר אחריות שעלול לעלות לנו בבריאות, וחס וחלילה גם בסכנת חיים". בתוך כך הוא מזהיר מפני כל מגע גופני של לחיצות ידיים ונשיקות מחוץ למשפחה הגרעינית. "הימנעות זו לבדה, יכולה להיות מכרעת במניעת הדבקה, ולצערי, מרבית תושבי העיר נכנסו לשאננות ואינם מקפידים עליה" אמר לסיכום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*