מסיבת עיתונאים לקבוצת תלמידים

מסיבת עיתונאים לקבוצת תלמידים

מסיבת עיתונאים מיוחדת התקיימה השבוע (א') בלשכת ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שכללה קבוצה תלמידים מבית הספר רעים, שכבה ו', אשר קבעו עם ראש העיר והגיעו מוכנים, כשהם מצוידים ברשימת שאלות, אותן גיבשו בעצמם ולאחר שערכו מחקר מעמיק בנושא קיימות ואיכות סביבה.

בתחילת הישיבה סקר ראש העיר את פעילות הרשות בתחום אורח חיים בריא, איכות סביבה וקיימות בכלל, ובסיומה השיב ראש העיר לשאלותיהם של דור העתיד בתקשורת הישראלית. ניכר שהקבוצה ערכה מחקר מעמיק בנושא כאשר השאלות העידו על רמת הבנה גבוהה ביותר, התמצאות רחבה בנושא ומנוסחות לעומק.

ומה אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על מסיבת העיתונאים המעניינת והמיוחדת, שכללה שאלות קשות ומורכבות בנושא קיימות, איכות הסביבה, מחזור ועוד? "שמחתי לראות שנושא איכות הסביבה קרוב לליבם ונמצא על סדר יומם של התלמידים" אמר ד"ר לסרי והוסיף "נשאלתי שאלות אישיות ובחלקן חשפתי לראשונה מספר דברים שעד היום לא היו ידועים לכולם. סיימנו את הראיון עם הבטחה שאני שומר להם על בלעדיות ואני כמו כולם מצפה כבר לראות את הכתבה".

תחילת התהליך היה בפניית התלמידים ללשכת ראש העיר, בנוסח בקשה מיוחד. וכך כתבו התלמידים: "תלמידי כיתה ו' מבית ספר "רעים", מבקשים לקיים מסיבת עיתונאים מכיוון שאנחנו ילדים רבים ואנחנו רוצים מאוד לשאול את שאלותינו. בית הספר שלנו מלמד בדרך מיוחדת שנקראת "למידה מבוססת פרויקטים" (pbl). בית הספר שלנו הוא היחיד באשדוד שלומד בשיטה זו. למידה מבוססת פרויקטים היא למידת חקר, שבה  הילדים לומדים וחוקרים נושא מסוים על-פי בחירה ובעקבות הלמידה מציגים תוצר".

בהמשך הם מציינים: "הקבוצה שלנו בחרה לבדוק את הנושא "אורח חיים בריא" באשדוד. למדנו וקראנו חומרים רבים בנושא וגם למדנו כיצד מתקיימת מסיבת עיתונאים. התוצר הסופי שלנו הינה כתבה עיתונאית שבה נציג את שלמדנו בראיון עמך".

התלמידים קבעו גם את סדר היום במסיבת העיתונאים בהדגישם כי "בחלק הראשון של המפגש נודה לך אם תיתן סקירה קצרה על טיפוח אורח חיים בריא באשדוד. בחלק השני נרצה לשאול אותך את השאלות הבאות:"

הבטחנו למלא את רצון התלמידים ולהותיר בידיהם את ההחלטה מה לעשות עם התוצרים ממסיבת העיתונאים. "כל השאלות בידיהם ורק להם האישור לפרסם את תוכנם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*