מכתב פתוח לקול החילוני

מכתב פתוח לקול החילוני

השנה האחרונה היתה השנה הסוערת ביותר שידעה העיר אשדוד. לראשונה יצאה העיר מאדישותה הידועה לשמצה והובילה את מאבק חוק המרכולים ברמה הארצית. ההצבעה ברגלים של תושבי אשדוד פתחה את כל מהדורות החדשות המרכזיות והודעות תמיכה והזדהות הגיעו כל פינה שיש על מפת ארץ ישראל.

כבר אז, ניתן היה לראות איך לא מעט מתמודדים קופצים על המשאית של המחאה ומנסים להבין איך הם רוכבים על הגל הכל כך משמעותי שקורם עור וגידים מתחת לאפם.

כצנלסון היה המרוויח העיקרי שבמהלך בזק נעל את המובילים אצלו ברשימה וסגר את הפינה. פינה שהביאה בהמשך לא פחות משישה מנדטים.

לעומת זאת, הלן גלבר שחיפשה את הממלכתיות ורמזה לחרדים בקריצה ״אני לא מתלהמת״ פספסה את המומנטום הגדול שלה ומשם הכל רק התדרדר. זה היה ה״שרוך שבנעל״ שהחל את הנפילה של גלבר ואת הנסיקה של כצנלסון.

לחמני שהצטרף למרוץ בשלב מאוחר יותר גרף את המאוכזבים מהלן ואת אלה שלא היו שלמים עם כצנלסון.

למרוץ האחרון הצטרפו עוד סיעות חדשות למועצת העיר שהחוט המקשר בין כולם הוא ״חיה ותן לחיות״, ״די לכפיה הדתית״ ושות׳.

בבחירות עצמן אשדוד אמרה את קולה. לראשונה השתנה הרכב המועצה ויש אפילו רוב חילוני. 16 מתוך 29 מנדטים הם על טהרת הקול החילוני, אבל, וכאן יש ״אבל״ גדול ראש העיר שנבחר, הצליח בזכות החרדים להגיע לעוד 5 שנים בקומה 5. מה שאומר שהשותפות ה״טבעיות״ הן המפלגות החרדיות המונות יחד 10 מנדטים מתוך 29.

2 המנדטים שקיבלה תנועתו של ראש העיר מכניסה את המצב לבעיה אבל… בעיה של מנצחים.

גם אם זה לא נראה ככה אשדוד קיבלה מועצת חלומות, 18 חברי מועצה חדשים, החלפת דורות והכפלה של כמות הנשים במועצה, קול חילוני שולט אבל… לא מאוחד.

תמיד יש אבל שמקשה על החלום להתגשם. ותנחשו על מה נופלת מועצת החלומות שוב? נכון, על אגו.

כמות המנדטים הנמוכה שקיבלה אשדוד בתנופה מכניסה את המצב לבעיה: 2 מנדטים זה קצת, אבל ראשות העיר זה הרבה. ראש עיר הוא לא פחות ולא יותר הסגן של אלוהים מבחינת סמכויות וכח שליטה. הוא סוג של כל יכול ובמקרה הוא גם יודע את זה.

בגלל שהוא מודע, הוא יכול ״להתפנק״ על התיקים שמעניינים אותו בראש ובראשונה ולהכניס לקואליציה את כל מי שמתיישר. פוליטיקה במיטבה. זה המשחק, וכל אחד אחר היה נוהג באותה שיטה גם אם זה לא נראה הוגן למי שמסתכל מהצד. כל עוד אפשר… לוקחים ונגד זה אין הרבה מה לעשות.

מכאן, מתחיל המשחק, כאן מתחילה טובת הציבור, כאן מתחילה העשייה וכאן, בדיוק כאן זו הנקודה שאני פונה אליכם, לקול החילוני, שנכשל כבר 3 פעמים בגלל אגו, חוסר תיאום וחוסר יכולת לשבת יחד בחדר סגור, עם בורקסים, ירקות חתוכים שתיה קלה ואולי קצת אלכוהול שימיס את האגו ולקחת החלטה שאת ה-5 השנים הבאות, למרות הקשיים, למרות הכעס, למרות ה…אגו אתם מחזירים לבוחרים שלכם. לעיר שלכם, לילדים שלכם. לדור הבא.

לשבת באופוזיציה 5 שנים שלמות ולהצביע נגד ולפעמים בעד כשאין ברירה, לא לשים את טביעת האצבע שלכם על שום מיזם ולחיות מהתנגדות להתנגדות, חודש אחרי חודש, לבוא לקשט את חדר הישיבות בימי הרביעי הראשונים של כל תחילת חודש בגלל שלא ידעתם להחליט. כמו על האיחוד, כמו על החבירות והסרת המועמדויות כמו לקבל את ההפסד. בכבוד.

זו פניה בשם התושבים, שרוצים אתכם, פעלו עבורכם, תמכו, הגנו עליכם ברשתות החברתיות, באו לחוגי בית וכנסים, תלו שלטים ומדבקות על הרכבים… מה איתם?

הם רוצים אתכם כממונים, כסגנים, הם רוצים אתכם בועדות, כדירקטורים וכאנשי עשייה, הם סומכים עליכם, הם בחרו בכם.

הם ממש לא מעוניינים שתבואו אליהם עוד 5 שנים ותגידו שדפקו אתכם במשא ומתן הקואליציוני, כי המתחרה שלכם קיבל יותר, והם בטח לא יהיו מעוניינים לשמוע שלא יכולתם לעשות כלום כי הייתם באופוזיציה. סביר להניח שהם גם לא יבחרו בכם שוב וחבל.

המועצה הזו יכולה להיות אותה מועצה שתיקח את אשדוד למחוזות אחרים, לא עוד חברי מועצה שנרדמים בישיבה, זה הזמן להיכנס לעשייה ללמוד את התיקים, את העבודה, את פקידות העירייה, את הנעת התהליכים, והכי חשוב, לשים טביעת אצבע, לשנות, להכניס סדרי יום חדשים במקומות שהיו רדומים במשך עשורים שלמים, בחינוך, בתיירות, באיכות הסביבה, באירועים, בתרבות ואיפה לא?

הגעתם עד כאן למה? כדי שרוב חרדי יחזור לשלוט? שנמשיך להפגין? שנמשיך לכעוס ולשנוא? זו התוצאה הישירה של חוסר האחדות בינכם, אתם הרוב… תפנימו!

קחו את כל התיקים שהציעו לכם, קיימו סבב נוסף, סחטו עוד תיק או 2 וכנסו לחדר. חלקו בינכם לפי האיכויות והניסיון שלכם, מרקרו מה שלכם ומה לא, תריבו קצת, שתו מים קרים ותחזרו. קחו את העיר לידיים שלכם, אחרת אל תבואו עם כל הסיסמאות שהרעפתם, כל הסלוגנים שהרעפתם והקמפיינים של אעלק מנהיגות.

ושורה אחרונה מופנית גם לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, תחליק פה ושם, תן צ׳אנס למשהו חדש, אמנם הזמנת את כולם לשבת אחים גם יחד אבל כדי להזמין צריך גם שיהיה כיבוד. תוציא עוד קצת מהארון למעלה ועוד בקבוק שתיה מתחת לשולחן… שיהיה לכולם, שכולם יהנו ולכולם יהיה טוב. בוא נשאיר את הבעיות למה שלא בשליטתנו, ומה שכן? זרום.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*