מכשירי שמיעה: כיצד עושים את הבחירה הנכונה

מכשירי שמיעה: כיצד עושים את הבחירה הנכונה

אחרי תקופה ארוכה בה חשתם שישנה ירידה באיכות השמיעה שלכם, פניתם אל מכון שמיעה לצורך בדיקה ואכן התברר שאתם צריכים להרכיב מכשיר שמיעה. כעת עולה השאלה כיצד בוחרים את המכשיר שיתאים לכם, כיצד מתוך קטלוג של מכשירי שמיעה יודעים לבחור במכשיר הנכון.

כשמדובר במכשירים אלו, להבדיל מטלפונים סלולאריים או מכשירים אחרים, אין חשיבות אמיתית לעיצוב שלהם, לכן מה שצריך לבחון זה את האיכות שלהם, מידת ההתאמה שלהם לאוזן והיכולת שלהם לשפר את יכולת השמיעה ולהקל על איכות החיים.

מן הסתם כשנחליט לרכוש מכשיר שמיעה, לא נוכל לעשות זאת בלי עזרה של אנשי מקצוע, וכאן חשובה מאוד היכולת שלנו לסמוך על הצוות במקום (מכון שמיעה), על מקצועיותם וניסיונם. אל לנו לבחור מכשיר ללא התייעצות ואף התאמה של קלינאי תקשורת. בסופו של דבר רק לו יש את הניסיון והכישורים לדעת איזה מכשיר יכול להתאים לנו ואיזה לא.

בחלק הבא של המאמר, נציג שורה של כללים של "עשה ואל תעשה" בכל הקשור לרכישת מכשיר שמיעה. לפני כן יש לומר את המובן מאליו, מכשיר שמיעה אמור לשרת אותנו, להקל עלינו ולשפר את איכות החיים שלנו. אסור לנו לבחור מכשיר שאנחנו חשים איתו לא בנוח ויתרה מזו, אסור לנו לבחור מכשיר שלא ישפר את יכולת השמיעה שלנו וכתוצאה מכך את איכות חיינו, כי אז הרי שהמכשיר לא יעשה את עבודתו.

מה צריך לעשות בשביל לבחור מכשיר שמיעה בצורה חכמה

1.יש לבחון מספר מכשירים בטרם מחליטים על מכשיר מסוים. במידה וניתן לבחור בין מכשירים אשר נכנסים אל תוך האוזן לכאלה שמונחים על גבי האוזן. כמובן שסוג המכשיר יקבע בהתאם למה שקלינאי תקשורת ימליץ. חשוב לפנות למקום שאתם יכולים לסמוך עליו, מקום מנוסה שמעסיק צוות מקצועי ואיכותי.

2.יש לרכוש מכשיר עמיד וחזק, אשר יכול להחזיק מעמד זמן רב. חשוב לבדוק שמדובר במכשיר אשר יש למכון אשר משווק אותו מעבדה לתיקונים והחלפת רכיבים.

3.יש לרכוש מכשיר באיכות גבוהה, רצוי מהדגמים החדשים ביותר. כך לא תצטרכו לחפש בהמשך מכשירים חדשים עם שיפורים ושכלולים.

מה אסור לעשות כשרוכשים מכשיר שמיעה

ראשית, בשום פנים ואופן אסור לרכוש מכשיר רק על סמך פרסומת או המלצה בתוכנית טלוויזיה. מכשירי שמיעה הם עסק רציני, הם אמורים לשרת אותנו בנקודה מאוד רגישה ולכן אנחנו לא יכולים לרכוש מכשיר רק על סמך המלצה ששמענו בתוכנית טלוויזיה או קראנו בפרסומת עיתונאית, אפילו אם מדובר במומחה שממליץ על כך.

שנית, אסור לבחור מכשיר שמיעה לפני שמנסים אותו, לכן חשוב לדרוש תקופת ניסיון של מספר שבועות. במהלך תקופה זו תשתמשו במכשיר ותראו עד כמה הוא מתאים לצרכים שלכם ומשפר את איכות השמיעה.

שלוש, לא בוחרים מכשיר שמיעה לפני שעורכים בדיקה מקיפה ולפני שמתייעצים עם גורמי מקצוע מנוסים בתחום. רק כך תוכלו להתאים לעצמכם מכשיר בצורה נכונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*