מי מדבר עם המהגרים השליליים?

מי מדבר עם המהגרים השליליים?

עם פרסום התוצאות הלא מחמיאות לאשדוד לפיהם 5,900 מתושבי אשדוד בחרו שלא לחיות בה ולהעתיק את מגוריהם לערים אחרות נשאלת השאלה האם מישהו יודע את הסיבה האמיתית והאם בכלל מתכוונים לטפל בתופעה.

הכי נח להפיל את הבעיה על נושא הדיור, אך האם באמת זהו הנושא היחיד בגללו עוזבים כל הרבה משפחות את עיר הים הנוחה והיפה? לא בטוח.

ראשית, הייתי מצפה מעיריית אשדוד לבקש מכל מהגר/ת שבא לבקש טופס טיולים למלא שאלון מינימלי עם 4 אפשרויות, למה הוא בחר לעזוב את העיר? את התוצאות סביר להניח שלא יפרסמו אבל לפחות ידעו מה הבעיה החמהואיך אפשר לטפל בה.

מבדיקה לא מדגמית שביצענו עם 10 משפחות שעזבו את העיר בשנה האחרונה הגענו לתוצאות הבאות: 5 בעקבות תעסוקה, 2 בעקבות התחרדות העיר ו-3 בעקבות מחירי הדיור.

העובדה שאין תיעוד ומעקב אחרי משפחות שנולדו, גדלו ועבדו בעיר ובוחרים יום אחד לעזוב הכל ולהתחיל חיים בעיר חדשה מדאיגה, אלמלא הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמדליקה עבורנו את הנורה האדומה אחת לשנה השיח בעיר לא קיים, לא בתקשורת ולא בדיונים ציבוריים. וחבל.

התופעה פוגעת ומפרקת משפחות, הורים מתנתקים מילדיהם ונכדים מסביהם ואף אחד לא מעלה את הבעיה על המוקד. נושאים שוליים וסכסוכים תופסים את הכותרות חדשות לבקרים והנושאים הבוערים באמת נדחקים לשוליים.

הנתונים היבשים:

על פי נתוני הלמ"ס, סה"כ היגרו בשנה שעברה לאשדוד כ– 3600 בני אדם. לעומת זאת עזבו את אשדוד לערים אחרות כ-5900 בני אדם

בשנה הקודמת 6200 איש עזבו את אשדוד לעומת 3600 שהצטרפו ושיעור ההגירה עמד על מינוס 2600- (כניסה לעומת עזיבה). שיעור ההגירה עמד על מעל ל12.

ashkelon

למרות הירידה בשיעור ההגירה השלילית בעיר, אשדוד עדיין מובילה מבין הערים הגדולות בשיעור ההגירה השלילית.

בירושלים הבירה עומד שיעור ההגירה על 9.0-, בחיפה 4.2-, בבאר שבע 3.9-, פתח תקווה עם 13.5 (הגירה חיובית), ראשון לציון עם 0.6-, ותל אביב יפו עם 2.2- באשקלון ממשיכה להיות חיובית. ההגירה החיובית לאשקלון הסתכמה ב-1500 תושבים.

 

here

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*