מי יהיו העסקים הירוקים באשדוד?

מי יהיו העסקים הירוקים באשדוד?

עיריית אשדוד גאה להשיק היום (23 לפברואר) את פרויקט תו ירוק לבתי עסק באשדוד, בשיתוף עם עמותת 2B Friendly המקדמת צרכנות חברתית וסביבתית בישראל. במסגרת זאת תפעל העירייה למען הקיימות ושמירה על איכות הסביבה, בעזרת המגזר העסקי-מקומי ובעזרת התושבים – ציבור הצרכנים.

בשנים האחרונות אשדוד ממצבת את מעמדה ברשימת הערים המובילות בישראל, אשר אימצו עקרונות פיתוח לאיכות החיים והסביבה. על מנת להטמיע עקרונות אלה, גיבשה אשדוד תכנית לשימוש מושכל במשאבי הטבע שישמרו את התשתיות והנכסים הטבעיים של העיר, ואף רותמת את הקהילה לפעילויות בנושא ולאימוץ תרבות של מיחזור, שימור, טיפוח ושמירה על סביבה נקייה ובריאה יותר.

בעקבות משבר האקלים העולמי והכרזות המדינות השונות על מצב חירום עולמי, כולם מבינים את ההשפעה שיש לנושאי הסביבה על כל אחד ואחת מאתנו. לכן בחרה עיריית אשדוד לשתף פעולה עם עמותת 2B Friendly ולקדם יוזמה, שמצד אחד תחזק את הכלכלה המקומית ומצד שני תתרום לסביבה.

במסגרת זאת, נציגים של עמותת 2B Friendly יעברו בין העסקים בעיר, בהתמקדות על רצועת החוף, ויציעו להם דרכים להתייעלות ירוקה. 30 העסקים הראשונים שיישמו את ההמלצות יקבלו תו ירוק. "התו הירוק נושא בחובו יתרונות הן לבתי העסק שיקבלו ליווי חינמי ופתרונות לחיסכון כלכלי, והן לציבור הצרכנים שיוכלו לבחור ולהפנות את כוח הקנייה שלהם דווקא לעסקים עם התו הירוק" אומרים באגף תעשייה ומאמינים כי "בכוחה של פעולה זו לחזק את התהליך ולעשות טוב לקהילה ולסביבה, בקלות וללא מאמץ מיוחד".

גם מיזם זה עונה על מודל ה-WIN WIN, שבו כולם מנצחים. "מדובר במהלך משולב שבו – העסקים ישתפרו לטובת הכלל, התושבים יחזקו את העסקים המקומיים עם תו ירוק והעיר מרוויחה איכות חיים וסביבה" הם אומרים ומקווים כי יותר ויותר עסקים יצטרפו למעגל הטוב ויאמצו עקרונות שיביאו לשיפורים ולקידום הערכים שכולנו חפצים בהם.

גם הסלוגן שנבחר למיזם, "שינוי סביבתי – הוא העסק של כולנו", מלמד על שיתוף פעולה מקיף שבו כל צד תורם את חלקו, מתוך הבנה כי "השלם גדול מסך חלקיו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*