מטבחים קטנים לדירות שכורות – האם כדאי לשוכר להחליף?

מטבחים קטנים לדירות שכורות – האם כדאי לשוכר להחליף?

אחת ההתלבטויות הגדולות של שוכר בעת כניסתו לדירה חדשה היא האם לשפץ את הדירה ולהשקיע בה מכספו או להותיר אותה כפי שהיא. ישנם שיקולים רבים שנכנסים למשוואה הזו, השיקול העיקרי הוא משך הזמן בו אנו מתכננים להישאר בדירה, ומשך הזמן של החוזה עליו חתמנו מול הבעלים. כמובן שאם אנו מתכננים להישאר בדירה למשך זמן קצר לא נשקיע בשיפוץ של המטבח, אך אם ההשכרה היא לטווח ארוך לעיתים כדאי להשקיע בשיפוץ המטבח, לרוב המטבחים בדירות ישנות הם קטנים, לא נוחים ולא שמורים. כמובן שנרצה לייצר לעצמנו סביבת מגורים נעימה ולכן לעיתים השקעה במטבח שיהיה גם נוח ופרקטי וגם יפה ונעים היא השקעה סבירה.

בשנים האחרונות אנו רואים מגמת עלייה בשיפוצי מטבחים על ידי שוכרים, שמטרתם להרגיש טוב בביתם גם אם אינו שייך להם. שיפוץ מטבח ישן מאוד הוא הליך מורכב שיש לבצע בצורה נכונה ולשמור על תקציב שנקבע מראש.

באילו גורמים יש להתחשב בעת שיפוץ מטבח בדירה שכורה?

הרי זו אינו דירה ששייכת לשוכר, ולכן כל השקעה בסופו של דבר תישאר בדירה בעוד השוכר ימשיך הלאה. לכן נרצה להשקיע סכום כסף קטן יחסית בעת שיפוץ מטבח. כדי לערוך שיפוץ במטבח בדירה שכורה עלינו להתחשב בגורמים הבאים:

תקציב – לא נאפשר לסכום השיפוץ לתפוח ללא בקרה. עלות שיפוץ עלולה לגדול בעת ההליך, בעקבות בעיות שבהן ניתקל בדרך, תקלות ונזקים שנגרמו בשיפוץ ועוד. הדרך להתמודדות עם מקרים כאלה היא לנסח הסכם עם הקבלן בו הפרטים ידועים מראש והסכום אותו תשלמו כולל גם תקלות ובעיות. נמליץ לערוך מחקר קצר באינטרנט אודות מחירים הגיוניים לכל הליך שיפוץ, למשל צביעת מטבח עשויה לעלות 1500-3000 שקלים. החלפת שיש תעלה 2000-4500 שקלים. החלפת כיור וברז תעלה 2000-4000 שקלים. ריהוט מטבח- ארונות ומדפים יעלו 2000-5000 שקלים. ישנם מטבחים קטנים מוכנים עם מחיר מצויין שמוזיל את העלות.

התאמה אישית – המטרה העיקרית של השיפוץ הוא להתאים את המטבח לצרכי הדיירים, יש למצוא איזון בין הנוחות והפרקטיות של המטבח לבין העיצוב. מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי בנושא זה.

בחירת מוצרים איכותיים ונוחים – כיור נוח, איכותי ועמיד או אביזרי אינסטלציה במטבח צריכים לשמש אותנו על בסיס יום יומי, לכן נבחר במוצרים איכותיים ונוחים לשימוש. ארונות ומדפים לאחסון צריכים להיבחר בקפידה ותוך חשיבה לטווח ארוך. ישנם פתרונות יצירתיים רבים לאחסון במטבחים קטנים, כמו מדפים או מתלים שמאפשרים אחסון של כלים ומכשירים גם מחוץ לארונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*