מחשבון תמ"א 38

מחשבון תמ"א 38

מאת: חיים ביילי

על מנת לחשב את מידת כדאיותם של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית, הרי שניתן ומומלץ להיעזר במחשבון ספציפי המספק עבורכם נתונים מדויקים במהירות המאפשרים לכם להבין האם העסקה המדוברת הינה משתלמת ומתאימה לכם. מחשבון תמ"א 38 מהווה כלי יעיל ומקצועי עבור בעלי דירות ויזמים הנמצאים בשלב של התלבטות לגבי כניסה לפרויקטים של התחדשות עירונית – תמ"א 38 ומעוניינים לקבל מידע ותמונה מדויקת לגבי כדאיות המהלך והעסקה.

בחינת כדאיותם של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית

המחשבון הייחודי והייעודי נועד לבירור מידת הכדאיות של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בהם: תמ"א 1 – חיזוק, תמ"א 2 – הריסה ובנייה ופינוי ובינוי. המחשבון פותח על ידי חיים ביילי ומספק חישוב המפרט את מידת כדאיותן הכלכלית של עסקאות מסוג תמ"א 38 הן עבור יזמים והן עבור בעלי דירות. החישוב נועד לבדוק את הרווחיות של הפרויקט המדובר ומאפשר קבלת החלטות בצורה מושכלת ונכונה. הרעיון מבוסס על הצורך של יזמים בתחום הנדל"ן לקבל מושג ראשוני ולבחון עד כמה משתלם להיכנס לעסקה ולפרויקט מסוים. עד היום, היזמים נאלצו להוציא מכספם ולשלם לשמאי מקרקעין על מנת שזה יבצע עבורם את הבדיקה ולקבל דו"ח כדאיות הקרוי דו"ח אפס. מצב זה חייב את היזם לשלם לשמאי המקרקעין גם עבור עסקאות שלא יצאו לפועל.

יתרונות השימוש – תפעול פשוט וקבלת נתונים מפורטים טרם כניסה לעסקה

מחשבון תמ"א 38 פותח בידי חיים ביילי, מומחה בתחום מערכות המידע ובסיוע של שמאי מקרקעין ושל מתכנת ומנהל טכנולוגי ראשי ומוביל. המיזם החדשני יצר מחשבון המאפשר לבעלי דירות וליזמים לחסוך בעלויות ובזמן, לקבל תמונה מדויקת אודות כדאיות העסקה ולהימנע מכניסה לעסקאות בלתי משתלמות. השימוש במחשבון הינו קל וידידות, על המשתמש למלא פרטים בסיסיים לגבי המבנה המיועד לעבור תהליך התחדשות הכוללים: כתובת, מספר דירות וקומות, תוספות מבוקשות ומספר הדירות החדשות שייבנו. מדובר בהליך קצר ובסיומו המשתמש מקבל דיווח מפורט הכולל מאזן הוצאות מול הכנסות, טבלת רגישות, טבלת ממצאים ונתוני מכירות באזור. הנתונים הללו מהווים את הרכיבים לחישוב נכון של מחיר הדירה. המחשבון מבוסס על נתוני השוק הארציים והאזוריים וכל החישובים מבוצעים תחת פיקוח של שמאי מקרקעין מוסמך. בימים אלו, המחשבון מוצע בחינם.

אודות הכותב: חיים ביילי היזם של פרויקט יזמי עוסק מזה שנים בתחום היזמות בתחומי האינטרנט והנדל"ן. בין המיזמים השונים מר. חיים ביילי פיתח מחשבונים לניתוח עלויות בניה בפרויקטים בתחומי ההתחדשות העירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*