מחשבון החזרי מס

מחשבון החזרי מס

באמצעות שאלות קצר יחושבו סיכוייך להחזרי מס. השאלות עוסקות בנוכחותך במסגרות חובה ורשות המקובלות בארץ כמו צבא ולימודים אקדמאים, בסיום המסגרת הללו, ובסך השנים שחלף מרגע סיום המסגרות הללו. כמו כן, עוסק השאלון במקומות עבודה בהם עבדת, כשהמבחן הוא, למעשה, בין הישארות במקום עבודה אחד לבין נדודים בין מקומות עבודה בשנה אחת.

שאלת השאלות – מרכיב השכר

יישאלו שאלות על מרכיב השכר החודשי שלך. על פי רוב, גם אם תנדדו בין מקומות עבודה השכר צפוי להישאר קרוב בין מקום עבודה אחד לשני, וגם אם לא, אז ניתן לעשות ממוצע שיבטא את השכר החודשי. לשכר החודשי ניבוי טוב על החזר המס, אך לא ניבוי מספק, ולכן יש צורך לשאול שאלות נוספות על מסגרות צבא ולימודים שנוכחות בהן וסיומן מזכות על פי רוב במס תחת תנאים מסוימים (פחות מ- 3 שנים מרגע סיום אותן מסגרות מזכה במס, יותר מ- 3 שנים לא מזכה במס. כמובן שבהקשר ללימודים, מותנה ההטבה בסיום עם תואר, ולא בסיום ללא תואר). כמו כן, היותך עולה חדש פחות מ- 3 שנים בארץ מזכה במס, וכמוה גם חופשות חוקיות כמו לידה ומילואים.

מצב אישות

תהיה שאלה במחשבון אשר דנה במצב האישות שלך: רווק, נשוי, פרוד, גרוש או אלמן. מצב אישות מסוימים מזכים בהטבות מס. על אף שהרבה פעמים, נהוג לחשוב כי דיון של המוסדות במצב האישות שלך נובע מטעמים דתיים, דווקא הנרטיב הסוציאלי חילוני הוא ששולט כאן. לדוגמה, לאלמנים מגיעות נקודות זיכוי במס, וגם לחד הוריים שאינם אלמנים (למשל אם אחד ההורים הוצא על ידי רשויות החוק מרשות המשפחה בשל אלימות, להורה המותקף מגיעות נקודות זיכוי במס בשל היותו חד הורי).

עבודה במקביל אצל מספר מעסיקים

עניין חשוב המנבא היטב אם תהיה זכאי להחזר מס. מחשבון החזרי מס לוקח בחשבון עבודה במקביל משום שגם מעסיק א' וגם מעסיק ב' מחויבים לשלם בשמך שיעור מס גבוה למס הכנסה, אבל אם עשית תיאום מס לפני שחתמת על חוזי ההעסקה אסור לא להם ולא למס הכנסה עצמו לגבות ממך את השיעור המלא, אלא שיעור מופחת שייקבע על ידי פקיד השומה. לא מילאו המעסיקים אחר הוראות פקיד השומה, ושילמו בשמך מס מלא? מגיע לך החזר מס על כך. יצוין כי בניגוד למקרים המדווחים כמקרי קצה, זהו מקרה נפוץ מאד שאנו נתקלים בו מדי יום אצל עשרות מעסיקים בכל הארץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*