מחפשים הטבת מס לגמלאים? ייתכן שנוכל לעזור

מחפשים הטבת מס לגמלאים? ייתכן שנוכל לעזור

האזרחים הותיקים של ישראל אשר זוכרים בבירור עוד את הכרזת העצמאות של המדינה, מרגישים ובצדק שמגיע להם הטבה כלשהי בתשלומי המיסוי או לפחות התחשבות שאכן הם מבוגרים יותר מהמדינה.

אם כך, מהן ההטבות להם זכאים גמלאי ישראל וכיצד יוכלו לדרוש אותם בצורה נוחה וחכמה, על כך ננסה לפרט בשורות הבאות:

הכסף חייב להיות בשוק ההון

חשוב לציין כבר בהתחלה שההטבות וההקלות המשמעותיות ביותר נמצאות דווקא בתחום מס רווחי הון, זהו מס המתייחס אך ורק לרווחים שנוצרו באמצעות מוצרי השקעה כגון פוליסת חיסכון, תיקי השקעות, וכו'.

בשונה מהתפיסה הרווחת, כספים אשר נמצאים דווקא בעובר ושב או בפיקדונות בנקאיים , למרות שהם נהנים מריבית כלשהי (אם כי היום הריבית המוצעת די אפסית) , רווחים אלו אינם נכללים תחת הכותרת מס רווחי הון ולכן לא כלולים בהטבות המס הללו.

יחד עם זאת, נזכור ששוק ההון מלא בתהפוכות ואינו מתאים לכל אחד, הקפידו להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מקבלים החלטה כזאת או אחרת לגבי חשיפה של כספכם לשוק ההון.

מעודדים אתכם לקחת קצבה

הטבה המס אולי הכי פופולארית היום נקראת תיקון 190, מדובר בהקלה במיסוי לאזרחים ותיקים אשר מבקשים להגדיל את גובה הקצבה שלהם על ידי הפקדה יזומה של כספים נזילים אל תוך מוצר פנסיוני.

נסביר, נניח שפלוני אלמוני מחזיק כ-מיליון ₪ בעובר ושב, במידה וינהל את החיסכון שצבר בתיק השקעות, יאלץ לשלם מס רווחי הון לאורך הפעילות.

אך במידה ויבצע הפקדה למוצר פנסיוני התואם לדרישות החוק לפי סעיף 9א, יוכל החוסך להנות מפטור מלא ממס רווחי הון, במידה וישתמש בכסף שהופקד כקצבה.

סעיף 9א מתייחס להפקדות אשר נעשות לקופת גמל ומתאים לאזרחים אשר עונים על דרישות סף כגון גיל, גובה הכנסה מקצבה קיימת וכו'.

שמירה על נזילות, אך גם פטור שנתי

לאלו מאיתנו אשר לא מעוניינים לסגור את כספנו לקצבה על מנת להנות מהטבת מס כלשהי, ישנה הטבת מס אשר שמורה לאחוז קטן מהאוכלוסייה אך זה לא אומר שלא צריך להכיר אותה.

סעיף 125, מקורה עוד במגילת העצמאות ובמושג הנקרא "ריבית נשך" , על פי הסעיף, יוכל משקיע זכאי להפקיד כספים למוצר פיננסי מתאים, במקרה הזה פוליסת חיסכון וכך ייהנה מפטור ממס רווחי הון עד גובה התקרה לאותה שנה.

ברמת העקרון, ריבית נשך מקורה בפיקדונות בנקאיים, אך המבנה הבנקאי של המוצר הפיננסי, פוליסת חיסכון , מאפשר הכללה של אפיק ההשקעה המצוין הזה לטובת שימוש בפטור.

גובה הפטור משתנה ויכול להגיע לגובה מקסימלי של 16,700 ₪ בשנה, זהו בהחלט פטור מכובד ומומלץ לאלו אשר כבר מנהלים את כספם באפיקי השקעה מתאימים להיעזר בפטור הנ"ל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*