מחוז הדרום: 39% מהתחלות הבנייה ב- 2019 הם צמודי קרקע

מחוז הדרום: 39% מהתחלות הבנייה ב- 2019 הם צמודי קרקע

39% מכלל התחלות הבנייה במחוז הדרום הם של צמודי קרקע. לעומת זאת בנייה לגובה של בניינים בני 10 קומות ויותר עומדת על שיעור של 10% בלבד.  כך עולה מנתוני הלמ"ס שנותחו על ידי ארגון הקבלנים והבונים אשדוד, המתייחסים למחצית הראשונה של שנת 2019.

מהנתונים עולה בנוסף, כי מספר התחלות הבנייה במחוז הדרום עומד על 4,061 יחידות דיור כש- 1,585 יחידות דיור הם כאמור של צמודי קרקע. עוד עולה מהנתונים כי, אחרי צמודי הקרקע, הכי הרבה יחידות דיור נבנות בבניינים בני 7 קומות עם 797 יחידות דיור. הכי מעט יחידות דיור נבנות בבניינים בני 4 קומות עם 29 יחידות דיור בלבד.

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד ציין כי "בשנים האחרונות לא בונים מספיק לגובה. הרשויות המקומיות לא מעוניינות לתת זכויות לבנייה לגובה מחשש שהתשתיות התחבורתיות לא יעמדו בעומס ומחוסר רצון להשקיע במבני ציבור כדוגמת בתי ספר וגני ילדים. אני מעריך שההחלטה האחרונה של מנהל התכנון בדבר ציפוף הבנייה בישראל תאלץ את הרשויות לאשר יותר בנייה של מגדלי מגורים. עם זאת, צריך לזכור כי מדובר בהחלטה שתבוא לידי ביטוי רק בעוד מספר שנים".

כמו כן בן עזרי ציין כי "אני מאמין כי הגדלת תאוצת הבניה וניצול יעיל של הקרקע באמצעות בניה לגובה הנה הכרח שימומש בעוד חודשים ספורים. להערכתי שהשמיים של אשדוד צפויים בעתיד הקרוב להתכסות במנופים בדומה למה שקורה בערים השכנות לנו אשקלון ויבנה. המרחב של אזור אשדוד ישתנה בקרוב וככל שהשינוי יקדים ויגע נוכל לראות את ענף הבניה בהליך של איזון ופחות השלכות של עליית מחירים בעתיד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*