מורה תובעת: שמיעתה נפגעה מנפץ בשיעור

מורה תובעת: שמיעתה נפגעה מנפץ בשיעור

ר', בת 30, מורה מחליפה במקיף באשדוד תובעת כחצי מיליון ₪ ממשרד החינוך מאחר ולטענתה שמיעתה נפגעה עקב נפץ שהושלך על ידי אחד התלמידים.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בקרית גת, באמצעות בא כוחה עו"ד דותן לינדנברג, עולה כי בשנת 2006 במהלך השיעור בכיתה שחלונותיה והדלת היו סגורים התפוצץ נפץ, דבר שגרם לפגיעה באוזניה וירידה לצמיתות בשמיעה.

האירוע הנטען התרחש כשבועיים לפני פורים ולמשרד החינוך היה ידוע היטב כי במהלך תקופה זו נהגו תלמידים להחדיר ולהפעיל בשטח בית הספר נפצים, חזיזים, זיקוקים, אך לא פעל כנדרש למניעת התופעה.

בכתב התביעה טוען עו"ד לינדנברג כי משרד החינוך מתוקף היותו הבעלים של המקיף  היה חייב למנוע הכנסת חפצים מסוכנים לשטח בית הספר ולא דאג לביצוע בידוק בטחוני במטרה למנוע הכנסת חפצים מסוכנים לשטח ביה"ס. 

פרופ' דניאל קפלן אשר מונה על ידי ביהמ"ש כמומחה רפואי בתחום אף אוזן גרון, קבע בחוות דעתו כי המורה סובלת מנכות שמיעה לצמיתות בשיעור של כ-15% וכי היא תצטרך לעשות שימוש כל חייה במכשיר שמיעה בעלות של כ-15,000 ₪ אותו תצטרף להחליף אחת למספר שנים.

בכתב ההגנה טוען משרד החינוך בין היתר כי התביעה הוגשה באיחור של כ-7 שנים וכי ביום התאונה המקיף היה בבעלות העירייה וכי מנהל המקיף היה עובד עירייה. לכן י על המורה היה לתבוע את העיריה, התלמיד והוריו. לטענת המשרד המורה התרשלה  בכך שלא כפתה משמעת על תלמידי הכיתה.

בא כוחה עו"ד לינדנברג מבקש מבית המשפט שיפסוק למורה פיצוי של כחצי מיליון ₪ בגין הפסד כושר השתכרות, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועזרת צד ג'.

הדיון שהיה אמור להתקיים ביום רביעי האחרון נדחה לחודש יוני לבקשת משרד החינוך כיוון שבאת כוחו לא הספיקה לשאול שאלות הבהרה למומחה שמינה בית המשפט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*