מוסד אילנית משלב פגועי נפש בעבודה מוגנת

מוסד אילנית משלב פגועי נפש בעבודה מוגנת

אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית כזו או אחרת, עשויים לרוב לחוות קושי גדול בחזרה לחברה ובניהול אורח חיים נורמטיבי, הבא לידי ביטוי בשלל דרכים. לעיתים קרובות, קושי זה נובע גם מעניין ההשתלבות בתחום התעסוקה, שכן פגועי נפש עשויים להתקשות למצוא עבודה שתוכל להתאים להם, למצבם הבריאותי והנפשי, לצרכים שלהם וליכולתם. בדיוק מסיבה זו, הקימה המדינה שירותבמוסד אילנית שיקום תעסוקתי, אשר מטרתו העיקרית היא לאפשר לפגועי נפש (ולאנשים המתמודדים עם בעיות נוספות) להשתלב בשוק העבודה. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהי עבודה מוגנת?

עבודה מוגנת היא שירות שיקום תעסוקתי, המיועד בעיקר עבור אנשים המתמודדים עם מוגבלות כלשהי – פיזית, נפשית או קוגניטיבית. כיום, קיימות מסגרות רבות בארץ המשלבות פגועי נפש בעבודה מוגנת, כאשר חלק מהעבודות המוגנות מתבצעות בתוך המוסד השיקומי. קיים מפעל המייצר מארזים לחברות מסחריות, בו מועסקים פגועי הנפש. בנוסף, המוסד מאפשר את הוצאת המטופלים למפעלים מוגנים גם מחוץ למתחם שלו, וזאת על מנת לעודד עצמאות בקרב המטופלים, שתסייע להם בהמשך להשתלב בחיים נורמטיביים בקהילה ובשוק העבודה ה"רגיל".

מהם היתרונות של עבודה מוגנת לפגועי נפש, על פני עבודה רגילה?

בניגוד לעבודה "רגילה", עבודה מוגנת במוסד אילנית מאפשרת לפגועי נפש להשתלב בשוק העבודה בקצב המותאם ליכולותיהם ולמצבם הנפשי. בנוסף, עבודה מוגנת מתאפיינת בתמיכה רבה מצד אנשי מקצוע – כלומר, בדרך כלל, העבודה עצמה תלווה על ידי עובדים סוציאליים, מדריכים וצוות טיפולי, שיסייעו לעובד בכל דבר שיזדקק לו, וכמו כן יסייעו להקנות לו מיומנויות והרגלי עבודה טובים. עבור אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית כלשהי, עבודה מוגנת בדרך כלל תשמש כ"תחנת מעבר" לשוק העבודה הרגיל, בו יוכלו חלק מפגועי הנפש להשתלב בהמשך, בהתאם ליכולותיהם ולקצב התקדמותם.

האם כל אדם הסובל מפגיעה נפשית יכול להשתלב בעבודה מוגנת?

מטרתה העיקרית של העבודה המוגנת היא, כאמור, לסייע לפגועי הנפש להשתלב בחיים נורמטיביים ובחזרה לשגרה. במרבית המקרים, החזרה לשגרה מהווה שיקום בפני עצמה, ומסייעת לאנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית לנהל אורח חיים כמעט רגיל לחלוטין, ובהמשך, אף לעבוד בעבודות רגילות ולהשתלב בשוק התעסוקה כאחד האדם. חשוב להבין כי במרבית העבודות המוגנות במוסד אילנית, הדגש הוא על מיצוי יכולת העבודה של האדם, וכמו כן מיצוי הכישורים והפוטנציאל שלו. באופן זה, יכול כל אדם הסובל מפגיעה נפשית להשתלב בעבודה מוגנת כלשהי, שכן העבודה תותאם ליכולות האישיות ולצרכים שלו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*