מוני אקספו 2020

מוני אקספו 2020

תערוכת האקספו של השלטון המקומי, אירוע שיא לפעילות השנתית של מרכז השלטון המקומי בישראל, מושך אליו קהל רב אשר מגיעים מכל חלקי הארץ ומדינות רבות בעולם. התערוכה שהתקיימה בשבוע שעבר בגני התערוכה בתל אביב, ריכזה עשרות רבות של ביתני תצוגה, מאות חברות וארגונים ואלפי אורחים. משלחת מאשדוד ביקרה בתערוכה אך גם אירחה משלחת מחו"ל שבאה ללמוד מאיתנו על העיר ועל מודל החירום.

ועידת השלטון המקומי לחדשנות הפיקה גם השנה יריד חדשנות אורבני, מוני אקספו 2020 (Muni Expo 2020) בגני התערוכה בתל אביב וציינה את האירוע הגדול ביותר של השלטון המקומי בישראל, בשורה של נתוני שיא: כ-8,000 מנהלים בכירים מ-257 רשויות, כ-400 חברות ותאגידים עירוניים, 180 דוברים ו-170 מציגים. בתערוכה שהפכה לאירוע גג של השלטון המקומי, מתארחים כל הצמרת המוניציפאלית של ישראל – ראשי ערים, מנכ"לים ומנהלים של רשויות מקומיות, ולבד מהביקור ביריד ובתצוגות הענק של חברות המעניקות שירותים ומוצרים לרשויות, ניתן היה להשתתף ולחזות בפאנלים שונים.

אחד הפאנלים עסק בנושא החירום ומשמעויותיו עבור הרשויות המקומיות. אשדוד הידועה כעיר מודל לטיפול בחירום, אירחה משלחת בינלאומית במסגרת כנס MUNIEXPO והציגה את מודל החירום בדגש על חדשנות עירונית וביטחון אורבני. "נבחרנו על ידי השלטון המקומי להציג את העיר אשדוד כחלק ממגוון הסיורים, המהווים פלטפורמה ייחודית להצגת העיר וקידומה מול הזירה הבינלאומית ביצירת קשרי שיתופי עתידיים" אומרת גב' אריאלה רוזנטל, מנהלת קשרי חוץ של עיריית אשדוד, שליוותה את המשלחת.

המשלחת בת ה-51 חברים, סיירה בעיר, נפגשה עם סגן ראש העיר אינג' שמעון כצנלסון ועם קב"ט העיר מר אריה איטח אשר נתן להן סקירה על מבנה מערך החירום בעיר, על המודל הייחודי אותו פיתחה העיר על פי חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי תוך הקפדה על העיקרון הראשון במעלה: פעולות מידיות להצלת חיים. בהמשך ביקרה המשלחת בבית חולים אסותא, שם קיבלו סקירה מפיו של מר חזי רוזנברג, עוזר המנכ"ל, וד"ר טל פטלון דר – מנהל ארגון ושיטות. השניים הציגו את הייחודיות של ביה"ח בהיבט החדשני והצביעו על המודל המיוחד של בית החולים אסותא-אשדוד ששם דגש על הקשר לקהילה. ביקרו במיזם קולינרי-חברתי כיף קפה אשדוד, המנוהל על ידי המחלקה לשיקום נכות במינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשדוד. זהו פרויקט המשלב אנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית בשוק העבודה ומקדמת אותם לחיים עצמאיים ומספקים. ולבסוף, ביקרו ב-kitchen FoodTech, חממה טכנולוגית בתעשיית המזון המספקת שירותים לתפעול מיזמים בתחומי שרשרת הערך המזון והמשקאות. שם קיבלו סקירה על ידי מנכ"ל CEO Jonathan Berger.

בתמונה: המשלחת בביקורה באשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*