מוכנים לעונה החמה? הדרכות בטיחות לקראת הקיץ ויועץ בטיחות אש

מוכנים לעונה החמה? הדרכות בטיחות לקראת הקיץ ויועץ בטיחות אש

הקיץ הישראלי מתאפיין לרוב בשבועות ארוכים של טמפרטורות גבוהות ועומסי חום, מה שמציב סיכונים פוטנציאליים עבור עובדים במקומות עבודה רבים. מנקודת מבטם של המעסיקים ובעלי העסקים, קיים צורך ממשי בהכנת מקום העבודה והעובדים עצמם לקראת העונה החמה.

כיצד רצוי ומומלץ להכין את מקום העבודה שלכם לקראת הקיץ והעונה החמה? מהם הסיכונים הנשקפים לעובדים במקום העבודה ומהן הדרכים להתמודד עם סכנות אלו בהצלחה ולהבטיח כי אף אחד לא יפגע  בצורה זו או אחרת כתוצאה מתנאי מזג האוויר אשר עשויים להיות קיצוניים יחסית? עבודה עם אנשי מקצוע העוסקים בתחום בטיחות בעבודה, וספציפית יועצי בטיחות ויועץ בטיחות אש, יכולה להבטיח כי בית העסק שלכם מוכן ומזומן לקראת הקיץ, ללא כל חשש בפגיעה בבטיחותם האישית של העובדים או בפרודוקטיביות של מקום העבודה

כל מקום עבודה והמאפיינים הייחודיים לו

חשוב להבין כי הסכנות הפוטנציאליות הנשקפות לעובדים במקום עבודה כתוצאה מעונת הקיץ ועומסי החום הכבדים שהיא מביאה עימה הן לרוב ייחודיות עבור אותו מקום עבודה ספציפי. בהתאם לאופי העבודה באותו ענף ובאותו בית עסק/ארגון ספציפי נקבעים המקומות והזמנים בהם חשופים העובדים לתנאי חום קיצוניים, ובהתאם לתשתיות הקיימות באותו מקום (דוגמת תשתית מיזוג אוויר או אפשרות לעבוד במקומות מוצלים) ניתן להתאים את העבודה בימים החמים, ובכך למזער את חשיפתם של העובדים לעומסי חום מסוכנים.

יועץ בטיחות או ממונה בטיחות בעבודה הם אנשי מקצוע המתמחים בזיהוי, אבחון וטיפול בסכנות בטיחות פוטנציאליות שונות, ובעונת הקיץ במקומות עבודה ספציפיים השמש ועומסי החום מהווים סכנות בטיחותיות שכאלו. אפיון מסודר ויסודי של מקום העבודה כולו ועומסי החום הפוטנציאליים בכל אזור עבודה, לצד פתרונות טכניים ומנהליים אשר יאפשרו לעובדים להימנע מלשהות במקומות חמים במיוחד ובשעות החמות של היום, יכולה למנוע פגיעה מהותית בבריאות העובדים, ולסייע להם לעבוד בצורה נעימה, קרירה ופרודוקטיבית יותר.

במקרים רבים מגיעים בעלי העסק, בהדרכתם וליוויים הצמוד של יועצי בטיחות בעבודה, למסקנה כי יש למזג חללים מסוימים או לשפר את האוורור וזרימת האוויר בהם, על מנת ליצור סביבת עבודה נעימה וקרירה יותר עבור העובדים באותם מקומות. שינויים קטנים שכאלו יכולים כאמור לסייע לא רק להימנע ממכות חום, התייבשויות וכו', אלא גם להעלות את רמת הפרודוקטיביות של העובדים, ולכן של מקום העבודה כולו.

הדרכות בטיחות מרוכזות במקום העבודה לקראת עונת הקיץ

אחת הדרכים בהן יכול יועץ בטיחות לסייע להכין את מקום העבודה לקראת העונה הלוהטת של השנה היא באמצעות הדרכת בטיחות ייעודית. בהדרכת בטיחות המתמקדת בסכנות הנשקפות לעובדים הנמצאים בחוץ או בסביבה לא ממוזגת וחמה במהלך ימי הקיץ יחודדו נהלי בטיחות רלבנטיים, העובדים יתורגלו בפרטי הציוד והלבוש המגן בהם כדאי להצטייד על מנת להתגונן מפני השמש ויקבלו תזכורות מפורטות בנוגע לנקודות הקטנות שחשוב ליישם בעבודה היומיומית על מנת שלא להגיע למצב של התייבשות או מכת חום.

במקומות עבודה מסוימים ניתן לתכנן את סדר היום באופן אשר ימזער את החשיפה של עובדים לשמש ולמקומות חמים במהלך השעות החמות, ולארגן את העבודה מחדש כך שבמקומות הבעייתיים מבחינת חום עיקר העבודה תיעשה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים, לאחר שיא החום.

התמודדות עם סכנות אש פוטנציאליות – יועץ בטיחות אש

תחום נוסף אשר רלבנטי במיוחד לבטיחות במקומות עבודה מסוימים לאורך השנה כולה, ובמיוחד בחודשי הקיץ החמים, הוא התחום של בטיחות אש. במקומות עבודה רבים קיימות סכנות אש פוטנציאליות שונות, אליהן יש להתכונן בצורה יסודית תמיד, וכדאי להדגיש ולחדד הכנה זו לקראת העונה החמה.

לשם כך ניתן ורצוי לעבודה ישירות עם יועץ בטיחות אש – בעל מקצוע המתמחה ספציפית בנושא של סכנות בטיחות הקשורות באש, ויודע גם על מה חשוב לשים דגש בהקשר זה כאשר נכנסים לעונה בה הטמפרטורה עשויה להרקיע שחקים, וכל דבר דליק או נפיץ הופך להיות מסוכן עוד יותר. את ההכנה של מקום העבודה בכל הנוגע לסכנות אש פוטנציאליות יש לעשות כאמור באופן שוטף ותמידי, ומומלץ לרענן ולבדוק את מערך הבטיחות מחדש לפני עונת הקיץ.

גם במקרה של נושא זה, תחילת הקיץ הוא זמן מצוין להדרכת בטיחות המועברת על ידי יועץ בטיחות אש, ומרעננת את המודעות של העובדים לסכנות פוטנציאליות אלו.

מידע נוסף אודות חשיבות הדרכות בטיחות וייעוץ בטיחות אש באתר חברת א.ב בטיחות – יועצים לבטיחות בעבודה ואש.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*