מוגנות בשלל צבעים

מוגנות בשלל צבעים

"את התוצאה אנו לא צפויים לראות עכשיו, את התוצאות נראה עוד כמה שנים" – על אפקט קייטנות 'מוגנות חברתית' ועל השפעתן על קבלת האחר | טור דעה

זו השנה התשיעית בה מתקיים פרויקט 'מוגנות בקייטנות', הפועל תחת הרשות העירונית – מהות. בפרויקט מדריכי מוגנות חברתית מפעילים את ילדי כיתות א'-ג' ולצד פעילויות חברתיות וחווייתיות,  מצליחים להשריש את קבלת האחר.

מדי שנה במהלך החופש הגדול מגיעים ילדי כיתות א'-ג' לקייטנות כדי "להעביר את החופש" וליהנות עוד קצת עם החברים. ליום אחד במהלך הקייטנה נכנסת פעילות המניעה ואיתה מדריכי מוגנות ובמהלכה המדריכים מסבירים לילדים הצעירים ולמה כדאי לקבל את האחר ועל ידי כך "קוטעים את העץ בשלב שהוא עוד פרח".

במסגרת פעילות נוספת, ממלאים הילדים את הלוח בתכונות שלהם. הילדים מבינים שלחלק המהם יש תכונות דומות וכך הם מבינים שכל אדם דומה לכל אדם מבחינת האישיות של הילד ולא רק מבחינת המראה החיצוני.

אנחנו והתכונות שלנו שווים

"אני חושבת שהמיזם הזה הוא מאוד חשוב כדי לשפר את העתיד ויעזור לילדים לדעת לקבל את האחר", כך אמרה אחת ממחנכות בית הספר רבין, שאירח את אחת הפעילויות.

לדעתנו הפרויקט הזה הוא פרויקט מבורך. הילדים של היום יהיו חלק מהעם שלנו בעתיד ויידעו לקבל את השונה ובכך יופחתו מקרי הגזענות והמחאות ונחייה במדינה ועולם טוב יותר. את התוצאה אנו לא צפויים לראות עכשיו – את התוצאות נראה עוד כמה שנים.

 

שיראל שימונוב ואיתי דוד אברג'ל

צילום: שיראל שימונוב

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*