מה קורה? אני קורא!

מה קורה? אני קורא!

ביום שני התקיים גמר תחרות "הקורא הטוב" השנתית. בערב מיוחד ומרגש זה השתתפו אחד עשר ילדים שעלו לגמר מתוך תחרות שנערכה בין כל בתי הספר בעיר.

הערב נפתח במופע של להקת הבלט של "פאנוב" בריקוד טרנטלה מתוך ההצגה האיטלקית "פינוקיו".
מיד לאחר הריקוד נשאו ברכות שמעון אלקבץ, מנהל "קול ישראל", שכבר שנים רבות מגיע לצפות בתחרות והדגיש בפני הילדים את חשיבות הקריאה והספר, ואת המקומות הנפלאים שהקריאה לוקחת אותנו אליהם: "כילד קטן בבאר שבע אני זוכר את עצמי הולך לספריה העירונית וקורא המון. ואני יכול לאמר שהקריאה עזרה לי בחיים" אמר.
אחריו עלתה מנהלת הספרייה העירונית באשדוד ומי שמובילה את התחרות הזו כבר שנים רבות זהבה דויטש: "השתתפתי כשופטת בתחרות בכל בתי הספר בעיר. והקשבתי לילדים חושבים. וכולם מדברים בלהט, או קוראים בלהט ומאמינים במה שהם אומרים, ומאמינים שיש בכוחן של מילים לשנות ומאמינים שמילים יובילו למעשים. והם מדברים על החיים שלנו כאן ולא על אגדות ילדים עם נסיכות וארמונות. והם מפוקחים והם בוגרים ואני יודעת שאנחנו. הנוער ההוא של פעם לא היינו נבונים יותר ולא טובים יותר מהילדים המדהימים הללו", אמרה.

עוד כיבדו את הערב בנוכחותם: אורן טאוויל סמנכ"ל החברה העירונית, מפקחות ממשרד התרבות, ואנשי חינוך. היוצרת ואשת התיאטרון אילנית סוויסה הנחתה את הערב בחן האופייני לה.

הקהל, שהיה מורכב ברובו מהורים וילדים ישב בשקט מרותק במשך שעתיים ונהנה להקשיב לילדים קוראים ומנהלים דיאלוג חי עם השופטים על תובנות בהשפעת הספר שקראו.

הזוכים בתחרות:
מקום ראשון: מתן אוליצקי מבית הספר אמירים, עם הספר "שרלוק הולמס".

מקום שני: ניקול גרד מבית ספר אחדות עם הספר "להיות הכי מקובלת", יאנה בונדר מבית הספר היובל עם הספר "טורף ברשת".

מקום שלישי: אלכסנדר בליקה מבית הספר רתמים עם הספר "אני לא גנב".

ראוי לשבח: סתיו אסרס מבית הספר דביר עם הספר "המסע שלי עם אלכס", מישל לאפר מבית הספר שקד עם הספר "המסע המופלא של אדווארד טולין".

חבר השופטים בראשות הסופרת נאוה מקמל-עתיר החליט לחרוג ממספר הפרסים המקורי ולהעניק לשתי תלמידות מקום שני. ולשתיים אחרות ציון ראוי לשבח, מהסיבה הפשוטה שכל אחד עשר המשתתפים הפגינו רמת בקיאות וידע גבוהות ביותר, והביעו תובנות שקשה להאמין שילדים שטרם מלאו להם 12 מגיעים אליהן.

יו"ר חבר השופטים נאוה מקמל עתיר אמרה לקהל: "העיר אשדוד מגדלת ילדים מוכשרים ונבונים שהיה לי מה ללמוד מהם בערב המיוחד הזה. אני מתארחת בבתי ספר רבים בארץ ועוד לא ראיתי פרויקט כזה של עידוד קריאה. אני רוצה להודות לכם על ההזדמנות שניתנה לי להיות שותפה לערב תרבותי ומיוחד שכזה".

צילום: לימור אדרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*