מה צריך לדעת לפני התקנת מרזבים?

מה צריך לדעת לפני התקנת מרזבים?

מרזב הוא מסוג הדברים שרוב בני האדם לא שמים לב לקיומו בשגרה – אלא רק כשהוא מפסיק למלא את ייעודו. בכל מצב שבו המרזב סובל מבלאי משמעותי חשוב לתקן או להחליף אותו, ולמעשה כדאי לבדוק אותו באופן תקופתי כדי להקדים תרופה למכה ולמנוע נזקים חמורים.

מרזב חיצוני או פנימי?

ישנם שני סוגים של מרזבים, חיצוני ופנימי, ובהתאם הבחירה הראשונה כשמתקינים את פתרון הניקוז הפשוט אבל היעיל להפליא היא בין שני סוגים אלה.

בבנייה החדשה בדרך כלל מועדף הסוג השני, המרזב הפנימי. היתרון העיקרי שלו הוא המוגנות בפני פגעי מזג אוויר ולכן הוא מתבלה בקצב איטי. מצד שני ישנו גם חיסרון משמעותי: אם מרזב פנימי מתקלקל, אין דרך להגיע אליו ולתקן אותו בלי להשקיע שעות עבודות רבות מאוד, דבר שהוא כמובן לא משתלם, ולכן במצב שכזה יותקן מרזב נוסף, חיצוני.

כשמרזבים חיצוניים מתקלקלים התיקון שלהם פשוט יחסית. כמו כן ניתן לזהות סימני בלאי עוד לפני שהמרזב מפסיק לתפקד.

החומרים שמהם מיוצרים מרזבים

אחרי הבחירה בין המרזב החיצוני לבין המרזב הפנימי, נדרשת החלטה מאיזה חומר יהיה המרזב החדש. החומרים העיקריים שמהם מיוצרים מרזבים הם אלומיניום, פח מגולוון, אבץ, נחושת ו-PVC.

אלומיניום: היתרונות העיקריים של מרזבי האלומיניום הם המחיר האטרקטיבי שלו והעמידות בפני פגעי מזג אוויר. כשאין צורך במרזב ארוך במיוחד, כלומר הגובה שלו יהיה עד 8-9 מטרים, אפשר לייצר מרזב אלומיניום ביחידה אחת ולחסוך את החיבורים שמטבעם הם מועדים לנזילות. עוד שיקול שמטה את הכף לטובת מרזבי האלומיניום הוא האפשרות לקבל אותם בשלל צבעים כך שתיווצר הרמוניה נעימה עם מראה הבניין.

פח מגולוון: חומר חזק מאוד שניתן לצבוע אותו בגוונים שונים. כדאי לוודא שמדובר בפח תוצרת אירופה ושעוביו הוא 0.6 מ"מ ומעלה.

נחושת / אבץ: חומרים שמתאימים למבנים בעלי מראה וינטג'י, או כשיש בניין מודרני שרוצים להוסיף לו אלמנט בעל מראה עתיק וקלאסי. גם מרזבי הנחושת וגם מרזבי האבץ מתאפיינים בעמידות גבוהה מאוד, אם כי מצד שני כדאי לקחת בחשבון שמחירם יקר יחסית.

PVC: מרזבים מ-PVC מגיעים בדרך כלל בחלקים ובחלק מהמקרים תוכלו להרכיב אותם בכוחות עצמכם (נדרשת כמובן מיומנות טכנית מסוימת). היתרון העיקרי הוא מחיר אטרקטיבי והחיסרון הבולט הוא תוחלת חיים קצרה יחסית.

חשיבות ההתקנה המקצועית

דגש חשוב נוסף לגבי מרזבים, אחרי שבוחרים את החומר, הוא התקנה איכותית על-ידי אנשי מקצוע מנוסים. במידת הצורך אפשר לשלב גם גגון כניסה לבית שיבטיח מוגנות מלאה בפני גשמים, ובמקרה זה כדאי כמובן שהמתקינים יהיו בעלי ניסיון גם בהתקנת גגונים לבית.

בכל מקרה ישנה חשיבות רבה לתכנון מדויק של פתחי יציאת המים, כך שלא ייגרם נזק לגינה או לכל חלק אחר של הבית או הבניין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*