מה עכשיו?? – טור דעה מתן פרץ

מה עכשיו?? – טור דעה מתן פרץ

בואו נדבר רגע על נושא שאותי באופן אישי מטריף ואני בטוח שגם עוד כמה – האופניים החשמליים.

הדבר הנחמד הזה שכבר מזמן הפסיק להיות מגניב, הופך במהירות האור לכלי מגה מסוכן על המדרכה ואפילו עוד יותר בכביש. מצד אחד אני מניח שההורים רוצים להיפטר מהנידנודים החוזרים ונשנים ונדירת הנדרים של הילדים אז הם קונים להם את האופניים הארורים האלה, אבל מצד שני אנחנו לא יכולים באמת לצפות מילד בן 16 שלפני 10 דקות צמחה לו השערה הראשונה בשפם לדעת מהם חוקי התנועה, או אפילו לזהות תמרורים.

אז נוצר מצב שמעבר לסיכונים הרגילים בכביש, דוגמת נהגי משאיות, אנשים שמסמסים בנהיגה, בחורות מתאפרות או זקנות שקופצות למעברי חציה כאילו אין רכבים בעולם, נוספו לנו גם להקות של נודרי נדרים על אופניים חשמליים שאין להם מושג או אפילו רצון להכיר מה העמודים המוזרים האלה עם הסמלים עליהם בצד הכביש אומרים. אז הם נוסעים נגד כיוון התנועה, חותכים ברמזורים ועושים פחות או יותר כל מה שיכול לגרום להם בקלות להידרס או לדרוס.

מה יש לעשות בעניין? זאת שאלה מעולה, כל כך מעולה שלא נראה לי שיש לה תשובה ברורה. קצת רקע: האופניים החשמליים הגיעו לארץ בשנת 2012, וילדים מגילאי 12 ומעלה נסעו עליהם בחופשיות, מה שכמובן גרם למספר חסר תקדים של תאונות דרכים בהם היו מעורבים האופניים. מאז חוקקו חוקים בנושא והחומרה האכיפה על מנת לנסות ולמגר את התופעה:

אופניים

"בשנת 2016 התקנות השתנו בעיקר בנושא הדרכים בהן מותר לרכוב ומחירי הקנסות:

ניתן לרכוב על שבילי אופניים, באין שבילי אופניים ניתן לרכוב על הכביש בזהירות ובהתאם לחוקי התנועה. בכל מקרה אסור לרכוב על מדרכה, מי שירכב על אופניו לצד הולכי הרגל ייקנס ב-250 שקלים.  קנס שמחירו ינוע בין 100-500  ש"ח ינתן על הרכבה, נסיעה על המדרכה ושימוש בטלפון בזמן נסיעה. בנוסף, החרמת סוללה לילדים מתחת לגיל 16 שרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק – המגביל את גיל הרכיבה על אופניים חשמליים  ל-16 שנים לפחות, במקום 14" (מתוך אתר בית הספר הרב תחומי).

בשנת 2017 חוקים אלה אף יוחמרו ומסתמן כי ילדים הנוסעים על אופניים חשמליים יצטרכו לעבור קורס של נהיגה נכונה ורענון של חוקי הכביש. אז שמישהו בבקשה יסביר לי איך עדיין הלהקות ילדים האלה לא יורדות מהכביש? זה נראה שיש באמת רק פתרון אחד נורמלי לתופעה, ההורים, אך ורק ההורים.

אני מניח שאף הורה לא קנה לילד שנו אופניים כדי שידרס או ידרוס, ואני גם משער השערה הזויה כזאת שאכפת להורים האלה מהילדים שלהם (הזוי לגמרי הא?). אז בבקשה הורים יקרים, שבו להם על הראש, תסבירו להם את הסכנות, תגידו להם בהיגיון שלנסוע על אופניים חשמליים בכביש תוך כדי שאתה מסמס או בוחר שיר בפלאפון זה הדבר הכי מסוכן ומטומטם שבן אנוש במאה ה21 יכול לעשות. מעבר לחיים שלהם, זה יכול לפגוע בחיים של הסובבים אותם – בין אם זה חבר ש"הרכבת" על האופניים או הולך רגל שלא שם לב אליך וממש לא תכנן לבלות את השבוע הקרוב באסותא.

הורים, שימו על זה דגש, אנחנו בינתיים נפקח עיניים ואולי נצליח לשמור על חיים של עוד כמה אנשים בעיר. נודר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

3 תגובות

  1. Pingback: מה עכשיו?? בית חולים! מתן פרץ

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*