מה עכשיו?? די לזיבולי שכל

מה עכשיו?? די לזיבולי שכל

יש הרבה תופעות ששוטפות את העיר אשדוד ובכלל את הארץ: שפעת חורף, פקקים בגלל הגשם, איב אנד ליר, ונכון, כולן גרועות כמעט באותה מידה. אבל מה שממש מטריף אותי באופן אישי ובטוח שעוד כמה נפשות אבודות, זה הלכלוך. מה. נסגר. עם. הלכלוך.

למי ש"לא יודע על מה אני מדבר" תנסו לתאר את התרחיש הבא: אתם עוצרים לכם ברמזור אדום או בפקק כי אתם באשדוד, מסתכלים ימינה ושמאלה כי מעניין לחפש אנשים שמחטטים באף, והופ! הבחור ברכב לידכם מרוקן את המאפרה שלו מחוץ לחלון, הופ! הבחורה לידו מעיפה מקל של ארטיק (לפעמים גם עטיפה) מהחלון ואז סוגרת אותו כאילו העטיפה תיעלב ותעוף לה חזרה לפרצוף. אולי. אם היה צדק בעולם.

בכל אופן זה כבר יצא משליטה. כבר לא צריך את הפסים הלבנים האלה שמחלקים את החניות בביג, כי פשוט אפשר לחפש בצד שמאל למעלה את הסימון של המאפרה ש"נשפכה בטעות" מהרכב. אזרחי אשדוד אלופים בלהתלונן על מלא דברים בעיר, ויודעים מה? הם צודקים 100%, אבל אם יש משהו, קטן ומסריח ככל שיהיה, שבידיים שלכם – עשו טובה ותדאגו לו.

DSC_0309 DSC_0302

לא הגיוני להתלונן על לכלוך וזבל בזמן שאנחנו בעצמנו מלכלכים את העיר, סתם כי אין לנו עצבים לעשות חצי סיבוב אחורה ולרוקן את המאפרה בפח של הרכב. קשה ומאתגר מאוד אני יודע. במיוחד לאור העובדה שהיום אנשים בזמן נהיגה מתכתבים בהודעות, מתאפרים, שמים שירים ביו טיוב, מיילדים עז במושב האחורי, אבל לשים זבל בפח הזה שבין המושבים? לא לא לא, זה כבר מוגזם. זה דורש ריכוז.

אז מה הפתרון? האמת שהוא די פשוט ואפילו הגיוני! תאמינו או לא.

כמו בכל דבר בעולם או סרטון מוטיבציה מחורטט בפייסבוק, השינוי מתחיל בנו, אבל הפעם באמת. להסתכל על עצמנו, ולדאוג באמת שאנחנו מפסיקים ללכלך, אם זו מאפרה, עטיפת ארטיק או ארגז של ארון מאיקאה, בואו פשוט לשים את זה בפח! ואני אפילו לא מדבר על הפחים האלה של הביוקר שצריך להפריד בין פלסטיק לשימורים לנייר ולמולקולות, לא! מדבר על הפחים הרגילים, הלא מוערכים, אלה שבאוטו מתמלאים תוך 20 שניות ובשכונה מארחים ערבי קריוקי לחתולי רחוב. אחרי זה נעבור לשלב הבא של להפריד זבל, קודם שיגיע לזבל.

נכון, זה יהיה ממש קשה בהתחלה, אנשים לא מגיבים טוב כשאומרים להם לעשות משהו שנגד הטבע שלהם, במיוחד אם מעירים להם בזמן המעשה. זה לא מה שצריך לעשות, מה שצריך לעשות זה להעיר לעצמנו, לנסות ולהשקיע עוד 3 שניות ולזרוק לזבל במקום סתם על מדרכה תמימה. די לבלבל את המוח על העירייה והסניטריה וכל מיני מילים גבוהות בזמן שאנחנו מלכלכים את העיר שלנו בלי לראות בעיניים, אל תזבלו בשכל, שימו את הזבל בפח.

ואז אולי, מי יודע, יום אחד נחזור לתפוס אנשים מחטטים באף ברמזור במקום לזרוק ג'יפה מהחלון.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*