מה עכשיו?? בית חולים! מתן פרץ

מה עכשיו?? בית חולים! מתן פרץ

הגיע הזמן, הוא הגיע לפני 30 שנה בערך, אבל יאללה נו. בסדר.

אשדוד הוכרזה כעיר בשנת 1968, והנה בקושי 49 שנים אחרי יש לנו גם בית חולים. נשמע קצת הזוי נכון? לגמרי. היינו מצפים שעיר שגרים בה מעל ל250,000 איש והחמישית (!!!) בגודלה בישראל תתחזק בית חולים גדול כבר לפני כמה עשורים, אבל רצה הגורל, או המדינה, או מה שלא תקראו לזה ורק עכשיו בשנת 2017, אחרי הצבע האדום והופעה של סטטיק ובנאל ביום העצמאות, באיחור ממש לא אופנתי, סוף סוף יש לנו גם בית חולים.

אז למי שזוכר וגם למי שלא, לפני 15 שנה נחקק בכנסת חוק מיוחד להקמת בית חולים ציבורי חדש באשדוד, לפני 15 שנה! אנחנו מדברים על שנת 2002, השנה בה בין היתר ברזיל מנצחת את גרמניה 2-0 במשחק גמר המונדיאל, יוצא לדרך מבצע "חומת מגן", נולד לנו ערוץ חדש במספר 10 ואף אחד מאתנו עוד לא חלם בכלל על פייסבוק או סמארטפון.

מאז הכל השתנה בערך, חוץ מבית החולים באשדוד, שרק עכשיו יוצא לדרך ומתוכנן להיכנס לפעילות מלאה בחודשים הקרובים. אבל אל תרוצו להיפצע עדיין, נכון שמחלקת היולדות כבר פועלת במרץ ומחלקת המיון פתחה בצעדיה הראשונים, עדיין, תנו לו להתאקלם איזה כמה חודשים לפני שאתם קופצים ראש לבריכות ריקות.

hospital-pnimi

קצת על בית החולים אסותא עצמו: מעבר להיותו מבנה גדול ומפואר, בית החולים עתיד לפתוח יותר מ1,200 משרות חדשות, יכלול כ1,000 מיטות ויתפרש על 70 דונם. אם אתם שואלים אותי, כדי לו מאוד להיות הדבר הכי טוב שקרה לרפואה באזור הדרום, כי אם לא, זה יעצבן אותי ממש, ועוד בערך 300,000 איש מהעיר והסביבה, ככה שזה לא כזה חכם.

אבל כמו שזה נראה בינתיים בית החולים החדש שלנו, למרות שעוד בחיתוליו, נותן עבודה ומשרת יולדות מכל האזור ואף ממקומות רחוקים יותר (מצפה רמון! גם אני הייתי בשוק מהבעל הזה שבחר לקחת את אשתו לנסיעה של שעה וחצי עם צירים), אז בינתיים אני לא דואג.

מה שכן קצת מדאיג זו הכניסה לעיר. נכון שהפקקים נותנים לנו יותר זמן להתפעל מרוב הדרו של הרכש החדש, אבל לא נראה לי שזה הרעיון הכי טוב למי שצריך טיפול דחוף, או יולדת שכבר מזמן ריסקה לבעלה את כף היד. זה לא שאפשר להגיד להם "שומעים? יש לנו עוד איזה 40 דקות נסיעה ב100 מטר הקרובים, אבל בינתיים תסתכלו איזה יפה בית החולים! מהמם נכון?"

לסיכום, אני בהחלט מקווה שכניסתו של בית החולים החדש לעיר ישדרג אותה ויהפוך את החיים של כולנו יותר קלים, והכי חשוב, שלא באמת נצטרך אותו. רק בריאות.

 

טורים נוספים של מתן פרץ:

חורף

אופניים חשמליים

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*