מה עדיף לכם יותר נופש חברה בחו"ל או בארץ?

מה עדיף לכם יותר נופש חברה בחו"ל או בארץ?

ימי גיבוש הם נחלת העבר, כיום נהוג לפנק את העובדים בנופש חברה. יצאנו לבדוק את ההבדלים בין נופש חברה בחו"ל לבין נופש בארץ.

בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בכמות החברות שמארגנות לעובדיהן נופש חברה במקום ימי הגיבוש המסורתיים. אז יצאנו לחקור ולהבין מה עדיף יותר לארגון שלך, נופש חברה בחו"ל או נופש חברה בארץ?

למה בכלל צריך נופש חברה?

כדי להבין מה זה באמת נופש חברה פנינו לאחת מחברות ההפקה הגדולות והוותיקות בתחום הפקת נופשי חברה, פרוצ'י הפקות אירועים. "הסיבות שאנחנו רואים יותר ויותר חברות שמציעות לעובדיהן ימי גיבוש ונופשי חברה היא פשוטה, יש לכך יתרונות מובהקים בעבור החברה. בעבר היו מתייחסים לעבודה כמקום אליו מגיעים בבוקר וחוזרים ממנו בערב, בלי קשר רגשי ובלי תמורה מעבר לתלוש שכר, אבל במרוצת השנים מחקרים, וניסיון בשטח, הוכיחו כי כאשר העובדים מרוצים יותר ונהנים יותר להשתייך למקום עבודה כך גם התפוקה שלהם גוברת ושורת הרווחים בסוף הרבעון עולה."

"מעבר לעניין הכלכלי, לנופשי חברה יש יתרונות רבים נוספים" ממשיכים ומספרים לנו אנשי פרוצ'י הפקות, "הם (נופשי חברה) מסייעים לגיבוש העובדים וליצירת זיקה משותפת למקום העבודה, הם בונים את ההווי הייחודי של מקום העבודה, הצוות לומד לתקשר זה עם זו בצורה טובה יותר והכי חשוב, היכולות היצירתיות שלהם ושיתופי הפעולה בין העובדים גוברים וכך נוצר מצב שכולם מרוויחים, החברה עצמה והעובדים."

בזכות העובדה כי בשנים האחרונות העולם שלנו מצטמצם והגבולות כבר לא ממש קיימים, נוצר מצב שלפעמים זול יותר לארגן נופש חברה בחו"ל מאשר בארץ ובחסות זה, אך ממש לא רק, אנחנו רואים שהרבה עסקים פונים לחפש נופשי חברה בחו"ל.

כיצד תדעו לבחור בין השניים? כיצד תוכלו לדעת מה מתאים יותר לארגון שלכם? המשיכו לקרוא וגלו.

למה לבחור בנופש חברה בחו"ל?

"פעם היו מגיעים אלינו חברות ספורות עם הרצון לקיים נופש חברה בחו"ל, למעשה הם לא חיפשו ממש להפיק נופש חברה אלא יותר טיולי תמריץ לעובדים נבחרים. אבל בזכות כל השינויים של השמיים הפתוחים וההבנה שהתחדדה אצל בעלי החברות שנופשי חברה הם הרבה יותר מתמריץ נקודתי אנחנו רואים בשנים האחרונות קפיצה מטאורית בביקוש לנופשי חברה בחו"ל". חושפים אנשי פרוצי הפקות וממשיכים לספר לנו על הסיבות שמובילות את לקוחותיהם לבחור דווקא ביעדי חו"ל ולא פה בארץ, "לא משנה עד כמה הישראלים כבר התרגלו לנסוע לחו"ל, עדיין כל פעילות המלווה בטיסה טומנת בתוכה התרגשות עצומה, תוסיף לזה את העובדה שבמרבית המקרים החברה משלמת את ההוצאות (או לפחות מכסה חלק נרחב מהן) ותבין מדוע העובדים רואים בכך כאחד מאירועי השיא בלוח השנה, מי לא אוהב חופשה בחו"ל בחינם?".

אבל מעבר לאדרנלין ולריגוש של בחירה בחו"ל כיעד לנופש החברה יש לכך עוד כמה סיבות ששווה לציין. הריחוק הגאוגרפי מהארץ והעובדה כי העובדים כולם למעשה "מבודדים" מחיי היום יום שלהם מסייעת להגביר את תחושת הביחד שתיווצר בנופשי חברה בחו"ל. "כשאנחנו מארגנים ימי גיבוש ונופשי חברה אנחנו עושים הכול כדי לייצר את החוויה האולטימטיבית וניתן ממש לראות את האימפקט הרגשי שיש לנופשי חברה בחו"ל על העובדים, גם אם מדובר על יוון או כרתים".

מה קרה לנופשי החברה בארץ?

אם חשבתם ששוק נופשי החברה בישראל צנח בעקבות המעבר של חברות רבות לקיים את הנופשים שלהם מעבר לים, אתם טועים. הבריחה של החברות הגדולות לחו"ל אילצה את נותני השירותים בארץ לחפש אפיקים חדשים ואל תוך הוואקום הזה נכנסו החברות הקטנות יותר, אלו שעד לפני כמה שנים לא יכלו להרשות לעצמן להוציא את כל החברה לאירוע בסדר גודל של נופש חברה.

"זה לא שדבר אחד מחליף את השני" אומרים לנו בפרוצ'י הפקות, "יש מקום גם לנופשי חברה בחו"ל וגם בארץ ואנחנו רואים כי יש ביקוש לנופשים של יום אחד בארץ בדיוק באותה ברמה שיש ביקוש לנופש של סופ"ש.

בניגוד למה שניתן לחשוב על תרבות הפנאי אצלנו בארץ יחסית לחו"ל, לא חסרים לנו בארץ מקומות ואטרקציות שיספקו לעובדים חוויה ברמה של חו"ל. מפעילי האטרקציות בארץ וחברות ההפקה הגדולות מציעים גם לחברות וקבוצות שמבקשות להישאר בארץ נופשי חברה ברמה הגבוהה ביותר ובקשת מחירים רחבה, כזו שמאפשרת לכל חברה להרגיש כמו גוגל או מיקרוסופט.

אז לא משנה לאן אתם רוצים לקחת את העובדים שלכם, זיכרו שכל האפשרויות עומדות בפניכם והכל שאלה של תקציב ותכנון נכון. אם אתם רוצים באמת להיות רגועים בנוגע לתכנון של הנופש החברתי, תשקלו לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בהפקה של נופשים כאלו. זה אולי יצריך אתכם לשלם לחברה חיצונית אך תוכלו ליהנות מראש שקט ולדעת שעובדים בעבורכם מומחים שיודעים להתמודד עם המשברים הכרוכים באירועים מסוג זה ומעל הכול, הם יידעו כיצד לחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

תמונה באדיבות "פרוצ'י הפקות"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*