מה נשתנה? כוחות מקומיים…הגיע זמן פרינג׳ סטייל

מה נשתנה? כוחות מקומיים…הגיע זמן פרינג׳ סטייל

לכל מי שהסתובב בעיר באמצע היום או בחר לרדת לשוק העירוני בטח נתקל בכמה שבלולי ענק ודמויות שמחות מהאגדות. כל הצבעוניות הזו היא חלק מהפרומו לפסטיבל פרינג׳ סטייל שיתקיים בסוף החודש. הפסטיבל מאוייש ברובו מאמנים מקומיים, בני העיר שקיבלו זרקור ואחריות על אירוע מקורי, שהומצא עבור העיר ומשתמש ברובו באנשים מוכשרים שינסו לעשות הרבה שמח לסביבה הטבעית שלהם.

פרינג׳ סטייל הוא המשך ראוי למיזמים קהילתיים שקורים לאחרונה ומעצימים כוחות מקומיים ומשדרגים אותם במקום לייבא אמנים. החשיבה המבורכת וההזדמנות הראשונה מתקיימת הרבה בזכות המשב המרענן עם מינויה של הגב׳ נעמי אדר הופמן לסמנכ״לית החברה העירונית. ייאמר לזכותה של נעמי שהיא יודעת לזהות רעיון מקורי והיא יודעת להוציא אותו אל הפועל אולי יותר מהרבה שקדמו לה.

ג׳רום ארוש, הוא הדוגמא הקלאסית, שנים שהוא פועל בעיר ועל כמויות הכישרון שלו אין לאף אחד ספק, שנים הוא ניסה להעלות ולחלום על פסטיבלי רחוב אך במשך שנים נאלץ לעשות זאת בערים אחרות ובפסטיבלים מתחרים. בפסטיבל פרינג׳ סטייל קיבל ג׳רום את שרביט ההובלה, את התואר המחייב, מנהל אמנותי והזדמנות לצבוע את העיר. אם כך נראה הפרומו נראה שמצפה לנו פסטיבל מהנה במיוחד שכל כולו קהילה, לראשונה יגיע הפסטיבל לרובעים הותיקים, לרובעים הפחות נוצצים של העיר, לאלה שהכי צריכים להעלות חיוך וצבע, ומי כמו ג׳רום יכול לעשות זאת, אם בעצמו ואם בחבורה שגייס הכוללת את דניאל מים, ברנרד חזן, אשדודband, היפ הופ וגרפיטי בהובלתו של דודי שובל, קרקס דוראטו, שחקנים בוגרים של ״ברמוזה״.

הרוח החדשה בחברה העירונית מצליחה יותר בשנה האחרונה לגעת בקהילה, אולי זו נעמי, אולי זה אורן טואיל (המנכ״ל) ואולי יחיאל לסרי שלוחץ מלמעלה, אבל כנראה שזה משהו במשולש שעובד טוב יותר, ביננו זה לא ממש משנה, זה נראה טוב, זה מרגיש טוב ויותר מהכל זה נכון, לכולנו.

יש עוד הרבה לעשות אבל יש עוד יותר אנשים טובים ומוכשרים בעיר שידעו לנצל הזדמנויות כמו זו של ג׳רום. אז רק שתדעו שם למעלה, כשאתם מסתכלים קרוב וחושבים אשדוד, מרגישים. ושצריך לעצור ולהגיד מילה טובה, עוצרים ואומרים.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*