מה נהג אוטובוס חושב על Reway?

מה נהג אוטובוס חושב על Reway?

ראש העיר רואה בעוד שנתיים עיר אחרת, עיר מתקדמת, עיר בעלת יעילות תחבורתית, עיר אשר התושבים בה לא ייחכו לאוטובוס יותר משתי דקות, יגיעו ממקום למקום במינימום זמן, כסף, וזיהום. עיר בה ההתניידות  קלה ויעילה. עיר שיש בה מדרחוב שאנשים יטיילו בו ויעברו בו במרבית היום. עיר שבה ניתן להגיע לכל מקום ע"י רכיבה על אופניים או ללכת בשביליה. או בקיצור עיר ירוקה.

זה מה שאני רואה בתור נהג אוטובוס העובד בתוך העיר, בעוד שנתיים ובשנתיים הקרובות:

אני רואה קווי אוטובוס שלא יוצאים בזמן בגלל צפיפות של זמני האוטובוס ומחסור בכח אדם (נהגים). אני רואה נהגי אוטובוס ממורמרים שאין להם הפסקות כי חייבים להגיע לנסיעה הבאה בזמן. אני רואה זוגות שרבים בבית כי הבעל/אישה שמקצועם הוא נהג/ת חוטפים צעקות ועצבים מאנשים, למה לא עומדים בזמנים ו/או למה הגיעו 2 אוטובוסים ביחד? אני רואה נהגים עוזבים את המקצוע לטובת זמן עם המשפחה כי הרי כל יום עובדים 12 שעות (כי אסור יותר). אני רואה מחסור בענף נהגי תחבורה ציבורית של כ 200 נהגים. אני רואה אישה מבוגרת אחרי קניות שרצה, מבלי להסתכל, לאוטובוס שנמצא בנת"צ ורכב פרטי בולם בלימת חרום ועוצר, במקרה הטוב, ואת המקרה הגרוע אתם יכולים רק לדמיין.

אני רואה נער על אופניים חשמליים שחוצה בפזיזות את הנת"צ ומסתכן בחיים שלו כי הנהגים שם יודעים שזה נתיב בטוח ורק לאוטובוסים. אני רואה תושבים מתוסכלים שגרים ברוגוזין עומדים דקות ארוכות כדי לצאת/ להיכנס לרחוב בו הם גרים. אני רואה מדרחוב ריק (רוגוזין) למרות השקעה כספית גדולה. אני רואה ציבור מבולבל (לפחות בחצי שנה הראשונה אם לא יותר). אני רואה 2 משפחות נהרסות כתוצאה מפגיעת אוטובוס בהולך רגל שרץ לאוטובוס או חצה את הנת"צ ע"י דיבור בפלאפון ולא שם לב. אני רואה פקקים נוראים צמוד לנת"צים כי רכב נתקע או בגלל תאונה קטנה ואין אפשרות לעקוף. אני רואה אמבולנס מחפש דרכים להגיע מהר ליולדת בבית, אבל נתקע בנת"צים עמוסים.

pkak-pnimi

אני רואה בשנתיים הקרובות פקקים ענקיים ברחבי העיר. אוטובוסים שלא יוצאים לנסיעות ו/או מגיעים באיחור. אני רואה אנשים מפסידים שעות עבודה וכסף בגלל פקקים ואיחורים או היו צריכים לצאת יותר מוקדם כדי להגיע בזמן להוציא את הילד/ה מהצהרון. אני רואה ילד בוכה בצהרון כי אבא לא בא בזמן לקחת אותו בגלל שהיה תקוע בפקק. אני רואה נהגי אוטובוס מנסים להסביר לנוסע למה איחר ולמה הוא משנה את המסלול. אני שוב רואה אמבולנס מנסה להגיע לתאונת דרכים מהר אבל תקוע בפקק ואין לא שום דרך לעבור (את זה באמת ראיתי היום). אני רואה שוטרים מתוסכלים שצריכים לעמוד לבד, בקור ובגשם ובחום, בצמתים כדי ללחוץ על כפתור לוויסות תנועה (וגם זה בשעות מסויימות עם שוטרים שלא ממש אכפת להם).

וישנם עוד בעיות וסיטואציות שניתן לכתוב ולתאר.

אני רואה תושבים מתוסכלים שרק רוצים לעזוב את העיר בה הם גדלו. כי במקום לדאוג להם לעבודה בעיר ומקומות בילוי ופנאי ובאמת תחבורה יעילה, הם יושבים בפקקים וחושבים למה עושים עליינו ניסיונות.

והכי מעצבן, אני רואה ראש עיר מלא יועצים מסביבו אטומים לחלוטין, שלא מקשיבים לתושבים שלהם, וחושבים שהם יודעים הכי טוב, רק כדי להגיד "אני עשיתי" ולקבל עוד קול אחד או שניים.

שקופית7

וזה לא שאין פתרונות…יש!!!! "אתה באמת רוצה תחבורה יעילה? תרחיב כבישים ואל תגנוב לי נתיבים. נת"צ הוא מעולה, שהכביש רחב ולא בא על חשבון הרכב הפרטי.

  • תבקש ממשרד התחבורה להקים עוד כניסה לעיר שתעזור עם הצפיפות.
  • תיצור מקומות עבודה ע"י בניית מרכז הייטק כמו ברחובות, פתח תקווה
  • בנה לתושבים שלך דירות 3 חדרים כי יש פה גם ציבור צעיר ולא רק מבוגרים ודתיים.
  • תקדם תוכניות של תמ"א א38 ופינוי בינוי, להרחבת ההיצע בעיר והורדת המחירים.
  • תקים ותקדם תוכנית להעסקת נהגי תחבורה ציבורית על ידי מענקים או לימודים חינם כדי ליצור רשת תחבורה גדולה יותר וזמני אוטובוסים צפופים יותר וקווים חדשים, מבלי לפגוע בנהגים שנמצאים כיום ומבלי להפיל עלייהם את העומס.

ויש עוד הרבה דברים לעשות עם חצי מיליארד שקל או רבע (תלוי את מי אתה שואל).

אז אדוני ראש העיר, אם אתה לא רוצה ציר דמים בעיר הזאת, אם אתה לא רוצה 200 אלף תושבים זועמים, אם אתה לא רוצה לראות עוד צעירים וגם כאלה שכבר הקימו משפחה, עוזבים את העיר , והמשך הגירה… תתחיל להקשיב, ולשאול…

תן לציבור לנוע בחופשיות.

הכותב:  זיו בן שוע,  נהג אוטובוס,  תושב אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*