מה מאפיין קורס פסיכומטרי אפקטיבי באמת?

מה מאפיין קורס פסיכומטרי אפקטיבי באמת?

קורס פסיכומטרי הפך בשנים האחרונות לכמעט תחנת חובה במסלול החיים של הצעירים בישראל.  הסיבה לכך פשוטה: אמנם ישנם מסלולי לימוד אקדמיים אליהם ניתן להתקבל גם ללא פסיכומטרי, אבל ברוב רובם של המסלולים המבוקשים באמת לציון בבחינה הפסיכומטרית ישנו משקל נכבד בסיכויי הקבלה, ומאחר שקורס הכנה לבחינה זו משפר משמעותית את הסיכוי להגיע לציון גבוה באמת, צעירים רבים פונים לקורס כזה או אחר, ובאופן טבעי כדאי לבחור באופן מושכל קורס אפקטיבי באמת.

יחס אישי

אחד המרכיבים המשמעותיים בתרומתו של כל קורס פסיכומטרי לציון שלכם הוא האפשרות של המדריכים להעניק לכם יחס אישי.

ליחס אישי חשיבות משתי סיבות עיקריות: ראשית, לכל תלמיד/ה תחומים שבהם הוא מתקשה וסוג שאלות שעלול להכשיל אותו – תשומת לב ספציפית לנקודות התורפה מסייעת לדלג מעל מהמורות שכאלה; ושנית, הקורס הפסיכומטרי הוא גם המקום המתאים להתגברות על קשיים מנטליים כגון חוסר ביטחון, נטייה לתשובות אימפולסיביות וכו', ורק יחס אישי מאפשר זיהוי קשיים אלה ונטרולם.

תרגול, תרגול ועוד תרגול

דרך נוספת לזהות קורס פסיכומטרי אפקטיבי באמת היא ע"י כמות התרגולים והסימולציות שמתקיימים במסגרתו.

הכלל פשוט: ככל שיש יותר תרגולים וסימולציות, כך תגיעו מוכנים יותר לבחינה הפסיכומטרית – הן מבחינת השליטה בחומר, הן מבחינת ההפנמה של סוגי השאלות השונים והטריקים שטמונים בהן והן מבחינת רמת המוכנות הנפשית.

בהתאם כדאי לתת עדיפות לקורסים פסיכומטריים עם שעות תרגול וסימולציה רבות.

בקצב המתאים לכם

ישנם קורסים פסיכומטריים אינטנסיביים שמרוכזים בפרק זמן קצר יחסית וישנם קורסים שבהם קצב הלימוד רגוע יותר.

אם אינכם יודעים בוודאות איזה סוג קורס מתאים לכם יותר מומלץ להתייעץ עם מורים שאתם סומכים על דעתם, וגם היועצים המקצועיים של המכונים בהם מתקיימים הקורסים יכולים לסייע לכם בבחירה.

פרמטרים נוספים לבחירת קורס פסיכומטרי

לצד כל השאלות החשובות הנ"ל, ישנם עוד 2 פרמטרים שאי אפשר להתעלם מהם: נוחות ההגעה אל המקום שבו מתקיים כל אחד מהקורסים שעומדים על הפרק, והמחיר.

כמובן שכדאי לתת עדיפות לקורסים נגישים וזולים, אולם במקביל רצוי לזכור שלפעמים כל נקודה בפסיכומטרי קובעת האם תתקבלו למסלול הלימודים שעליו אתם חולמים, כך שכדאי להתפשר מבחינת העלות והנוחות ולא מבחינת האיכות של הקורס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*