מה יש לדרום הארץ להציע למי שרוצה לנסוע לבלות בו?

מה יש לדרום הארץ להציע למי שרוצה לנסוע לבלות בו?

החלק הדרומי של מדינת ישראל עשיר באטרקציות ובמקומות מעניינים ומהנים במיוחד. כל אחד וכל אחת יכולים למצוא שלל אפשרויות בילוי – הנה 6 מומלצות במיוחד:

1. טיול ג'יפים – מקסימום אדרנלין וחיבור לטבע

טיול ג'יפים בדרום הוא דרך נהדרת להתחבר לטבע במלוא העוצמה שלו וכך גם ליהנות מנופים מופלאים וגם להרגיש איך האדרנלין זורם במרץ בכל פינה בגוף.

כשמחפשים מסלול לטיול כזה, האפשרויות רבות מאוד ומגוונות להפליא: הדיונה הגדולה שליד אשדוד, קניון ורדית, אזור סדום, יער אמציה, הר כרכום, נחל צין תחתון, בקעת אבו טריפה, ציר המצלעות, חולות חלוצה, הר צבאים, נחל ערוד ועוד ועוד.

עוד כדאי לדעת שישנם גם טיולים ליליים שמהווים חוויה בלתי נשכחת ומרגשת במיוחד. המגוון הרחב מאוד של המסלולים מאפשר לכל אחד ולכל אחת למצוא טיול באורך המתאים וברמת הקושי האופטימלית מבחינתם.

2. טעימת יין – שתמיד משמח לבב אנוש

כבר לפני 3,500 שנים ייצרו בני האדם שחיו אז באזור המדברי יין – וגם היום יש ברחבי הדרום לא מעט יקבים שמנצלים את האדמה החולית, הלחות הנמוכה מאוד ואת הטמפרטורות המדבריות כדי להפיק את המשקה שמשמח לבב אנוש.

טעימות יין מוצעות ע"י יקב כרמי עבדת שממוקם על שרידי חווה קדומה לגידול ענבים ומשמר באופן מושלם טרסות בנות אלפי שנים, יקב נאות סמדר שמקפיד על שיטות גידול אורגניות, יקב רוטה, יקב לה טרה פרומסה, יקב גלאי, חוות נחל בוקר ויקב קדש ברנע שנמצא גם הוא באזור משופע בגתות עתיקות.

חשוב לדעת שלנוכח האופי המשפחתי של היקבים, ברוב המקרים ניתן ליהנות מאותן טעימות יין רק בתיאום מראש.

3. טיסה בכדור פורח – מבט מהשמיים אל האזור היפהפה

עוד אטרקציה שממתינה לכם בדרום הארץ היא טיסה בכדור פורח. המבט מהשמיים אל האזור היפהפה מספק חוויה מרתקת בכל עונות השנה ובפרט בחורף כשהנגב פורח ומתמלא מרבדים אדומים מרהיבים.

בין האתרים המושלמים לצפייה מכדורים פורחים: שמורת בתרונות רוחמה שליד בית קמה, תל ערד שמשקיף על הירידה אל ים המלח, נחל צין שליד שדה בוקר ואשר מתאפיין בנופים דרמטיים במיוחד ועוד.

החוויה שמציעים הכדורים הפורחים מתאימה גם למבוגרים וגם לילדים, כולל אלה החששניים יחסית. הטיסה בטוחה לחלוטין ועוד לפני שמתנתקים מהקרקע זוכים המשתתפים בהיכרות יסודית עם הבלון הענקי כדי לפוגג את הפחד אם ישנו.

4. אירוח בדואי

החיים במדבר מעצבים אופי ייחודי ובפרט הוא בא לידי ביטוי באורח החיים של הבדואים. הרשות לפיתוח הנגב מזמינה את המטיילים בדרום ליהנות גם מאירוח בדואי שמתאפיין ברוחב לב ומאור פנים אמיתיים. בונוס יקר ערך הוא היכרות עם הקבוצה האתנית המרתקת, ההיסטוריה העשירה שלה והאופן שבו היא משתלבת במדינת ישראל.

5. פארק נחל לכיש

במרחק של בסך הכל 40 ק"מ מתל אביב משתרע פארק יפהפה ששוקם בשנים האחרונות והפך לפנינה של ממש. נחל לכיש נשפך לים התיכון למרגלותיה של גבעת יונה, לא רחוק משובר הגלים של הנמל באשדוד, ולאורכו תוכלו לפגוש שלל בעלי החיים: צבים, יחמורים, נמיות, כמובן דגים שונים, יעלים, ראמים ועוד.

כמו כן ישנם מסלולי טיול ברמות קושי שונות ולוקיישנים מעולים לפיקניקים.

6. מרכזי מבקרים

ברחבי הנגב פזורים מרכזי מבקרים מרתקים ובהם: חוות צמחי מרפא בבאר מילכה, מתחם הקטר 70414 בבאר שבע, מוזיאון הילדים המושקע לונדע ששוכן גם הוא בבירת הנגב, מגדל המים בבארות יצחק ומרכז המבקרים מכתש רמון. סוג נוסף של מרכזי מבקרים הם כמובן היקבים שמציעים טעימות יין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*