מה חשוב לדעת בעת בקשת החזרי מס לשכירים

 מה חשוב לדעת בעת בקשת החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים יכולים להתקבל ממספר סיבות שונות החל מזיכויים ועד תקנות או הטבות המאפשרות לשלם פחות מס. ניתן לראות כי בשנים האחרונות החזרי מס הפכו נפוצים ושכירים רבים פונים למס הכנסה במטרה לקבל החזרים.

תשלום גבוה של מס הכנסה

הסיבה הראשונה בגללה אנשים מעוניינים בקבלת החזרי מס לשכירים היא תשלוך גבוה יותר של מס הכנסה בהשוואה לתשלום הדרוש בשל השתייכות של אדם לקטגוריה מסוימת המאפשרת לו לקבל נקודות במס הכנסה. כך לדוגמא, שכירים זכאים לקבלת נקודות במס הכנסה הניתנות בהתאם לפקודת מס הכנסה.

קבלת תשלום עבור תקופות של אי עבודה

סיבה נוספת לקבלת החזרי מס לשכירים היא עבור תקופות מסוימות בשנה בהן שכירים לא עבדו. מס הכנסה מחושב בהתאם לממוצע השנתי וכאשר אדם אינו עובד במשך כל שנת המס השכר שלו נמוך יותר מהממוצע השנתי ולכן הוא יהיה זכאי לקבלת החזר.

פער בין תשלום מס הכנסה לבין החישוב המבוצע על בסיס שנתי

החזרי מס  ניתנים בשל הפער בין תשלום מס הכנסה לבין החישוב הממוצע על בסיס שנתי. אותם החזרים יתקבלו בשל טעויות הנעשו בחישוב המס על ידי המעביד בשל העובדה כי המעביד לא ידע כיצד להתייחס להטבות אשר השכיר זכאי לקבל.

כיצד ניתן לקבל החזרי מס

על מנת לקבל החזרי מס יש לפנות למס הכנסה ולהגיש בקשה לקבלת החזרים. לבקשה חשוב מאד לצרף טופס 106- אותו אישור המרכז את תלושי השכר של השכיר. את התלושים הללו יש לצרף מכל מקומות העבודה בהן העוסק השכיר וכן יש לצרף אישור מהביטוח הלאומי בגין אבטלה או שירות במילואים, וכן מסמכים נוספים המעידים על קבלת החזרי מס.

מהו זמן הטיפול בבקשה

לאחר שהשכיר הגיש את כל האישורים הדרושים פקיד המס יפנה לטיפול בבקשה על מנת לבחון האם מגיע לשכיר החזר מס. יש להדגיש כי הטיפול בבקשה עשוי להיות בין חצי שנה לתשעה חודשים ואף להתארך.

חשוב מאד להיעזר בגורם מוסמך

לצורך הגשת הבקשה חשוב מאד להיעזר בגורם מקצועי כמו יועץ מס. יועץ מס מקצועי ובעל ידע רב בתחום יהיה ביכולתו לבצע את כל הפעולה עבור השכיר ולהגיע לתוצאה הנדרשת.

קבלו המלצות מטעם לקוחות קודמים

על מנת לאתר את איש המקצוע הטוב ביותר חשוב מאד להתייעץ עם לקוחות קודמים. התייעצות עם לקוחות קודמים תסייע רבות רבות בבחירת איש המקצוע הטוב ביותר – זה אשר יהיה ביכולתו לבצע את המלאכה בצורה הטובה ביותר.

הקפידו להיפגש עימו

על מנת לוודא כי אכן מדובר באיש המקצוע הטוב ביותר ההמלצה היא להקפיד ולהיפגש עימו בהקדם האפשרי. ככל שתקפידו להיפגש עימו, כך תהיה לכם האפשרות לדעת כי מדובר באיש המקצוע המתאים ביותר אשר יהיה ביכולתו לסייע לכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*