מהי כספת ביומטרית?

מהי כספת ביומטרית?

היכן אתם שומרים את הפריטים היקרים מכל? תכשיטים שעברו בירושה או דיסק און קי עם קובץ חשוב, כסף מזומן, צ'קים דחויים, כלי נשק? בכספת. מקום מסתור ייעודי להגנה על הפריטים.

תחום הכספות לא מפסיק להתחדש ולהשתכלל עם הזמן והודות לטכנולוגיה המתקדמת על מנת לספק הגנה מקסימלית ולמנוע פריצות לכספת.

ישנם סוגים שונים של כספות כמו כספת אלקטרונית, כספת מכאנית ועוד. אין ספק שכספת ביומטרית הפכה להיות פופולארית במיוחד בתקופה בה הזיהוי הביומטרי צובר תאוצה.

מהם היתרונות של כספת ביומטרית?

כספת ביומטרית מאפשרת פתיחה אך ורק באמצעות טביעת אצבע ביומטרית או סריקת הרשתית או הקשתית של העין, סורק טביעת אצבע ביומטרי מצלם תמונה מפורטת של טביעת האצבע הייחודית לכל אדם ומכאן הזיהוי הייחודי של המשתמש.

הסריקה מתבצעת בפורמט דיגיטלי מוצפן כך שבעת הפתיחה הכספת יכולה לזהות את טביעת האצבע ולא ניתן לזייף סוג זה של פתיחה. ישנם דגמים שמאפשרים לסרוק מספר טביעות אצבע של מורשים לצורך פתיחת הכספת.

הפתיחה באמצעות טביעת אצבע נחשבת בטוחה ופשוטה ויש לשיטה זו יתרונות רבים בהשוואה לכספות שנפתחות בדרכים אחרות. במקרה זה אין קוד שאפשר לשכוח או מפתח שאפשר לאבד.

טביעת האצבע מספקת פתיחה מהירה וגישה נוחה – כל שצריך זה רק להצמיד את האצבע והכספת נפתחת כאשר אפשר למצוא כספות שמשתמשות גם במנגנון טביעת אצבע ולאחר מכן בקוד.

כספת ביומטרית יכולה להיות שימושית לאנשים שנוטים לאבד חפצים או שוכחים קודים ובמיוחד כאשר מדובר באחסון של פריטים יקרים אך גם מסוכנים כמו רובה או אקדח.

אם זו כספת בבית או במשרד, כספת מסוג זה נחשבת לבטוחה יותר לעומת כספת אלקטרונית או מכאנית, כיוון שבעוד סיסמאות יכולות להיות מופצות ומפתחות ניתן לשכפל, אי אפשר לשכפל טביעת אצבע ולכן מצד אחד, יכולים מספר אנשים מורשים שטביעת האצבע שלהם סרוקה לגשת לכספת ומצד שני, הם לא יכולים לשתף בפתיחה זו מישהו אחר.

זוהי דרך מאובטחת ואוטומטית לפתיחת כספות להשגת תוצאה מדויקת באמינות גבוהה.

לרוב כספות ביומטריות מופעלות באמצעות סוללות כך שחשוב לשמור על טעינת או החלפת סוללות שמתרוקנות כי אחרת טביעת האצבע תפסיק לעבוד.

מדוע כדאי לשקול כספת ביומטרית במתחם כספות?

רמת האבטחה של כספת ביומטרית גבוהה מאוד אך יש יתרונות להחזקת כספת ביומטרית מחוץ לבית או למשרד. כספת, אפילו אם היא ביומטרית אינה נמצאת בבית תחת הגנה מסביב לשעון בעוד כספת במתחם כספות במיועד למטרה זו מוגנת כל עת.

במתחם כספות נהנים מהגנה של שומרים חמושים והגישה לכספת מתבצעת באמצעות מגוון מנגנונים נוספים כמו זיהוי תווי הפנים וכניסה עם כרטיס קרבה חכם. כמו כן, הכספות עשויות מחומרים עמידים במיוחד והמתחם מתממשק עם מערכת הגנה נגד מפגעים ואפילו מתריע בעת הצורך למרכז גיבוי במידה ויש בעיה וזקוקים לאבטחה נוספת.

כספות ביומטריות מתקדמות עושות גם שימוש בזיהוי דרך קשתית או רשתית העין. לרוב נעשה שימוש בכספות בשתי אצבעות שונות למקרה שיהיה חתך באצבע או פגיעה כלשהי או גיבוי בין סריקת אצבע לזיהוי קשתית או רשתית העין כשאפשר לבחור מבין שתי האופציות או מדובר בשילוב של אחד מאלה יחד עם מנגנוני אבטחה וזיהוי נוספים כמו שנהוג בחדרי כספות.

תוכלו ליהנות מתקופת השכרה גמישה וכן פתרון גם לשמירה על יצירות אמנות, גישה מסביב לשעון בכל שעה ובכל יום וכן תאי התבודדות לשמירה מלאה על דיסקרטיות וכל זה בשירות מקצועי ומסור. נפלאות הביומטריה ומנגנוני אבטחה מהמתקדמים שקיימים בתחום הכספות לשקט נפשי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*