מהי השתלת שיניים בזאלית?

מהי השתלת שיניים בזאלית?

השתלה בזאלית נחשבת לפתרון חדשני ומתקדם בתחום שיקום הפה. הטיפול מאפשר גם למחוסרי עצם ולחולי סכרת ומחלות נוספות ליהנות מפה מלא שיניים, מדימוי עצמי גבוה וממראה אסתטי מרשים. השתלה בזאלית משנה חיים עבור רבים והיא מבוצעת ביום אחד, ללא צורך בטיפולים פולשניים כמו הרמת סינוס והשתלת עצם. לאחר הטיפול, מתקין צוות המרפאה שיניים זמניות ותוך ימים ספורים משלימים את הטיפול באמצעות קיבוע והתקנת שיניים קבועות.

שתלים דנטליים ייעודיים וייחודיים

יש מספר שיטות ידועות לטיפולי השתלת שיניים, כאשר השיטה הקלאסית והוותיקה מבוססת על שתלים רגילים בצורת בורג, אותם יש להחדיר לעצם הלסת. השתלה בזאלית מספקת פתרון מעולה במקרה בו המטופל סובל ממחלות שונות לרבות סוכרת, וכן למטופלים הסובלים מחוסר בעצם בגלל עישון או בעיות אחרות, מאחר שבמקרים אלו רבים לא יכלו לעבור השתלה של שיניים בעבר. במקרים בהם יש מחסור בעצם הלסת, נאלץ הרופא לבצע טיפול להרמת הסינוס כדי להשתיל עצם בלסתו של המטופל. המטופל נאלץ להמתין מספר חודשים, לעתים לתקופה של חצי שנה, עד שהעצם גדלה, ורק אז היתה אפשרות להשלים את הטיפול ולקבע שיניים חדשות.

בשיטת השתלה בזאלית ניתן ביום אחד לצאת עם שיניים בכל הפה ולקצר משמעותית את משך הטיפול, ללא צורך בביקורים תכופים במרפאה. בשיטה זו משתמשים בשתלי דיסק מיוחדים. שתלים אלה שונים במבנה שלהם משתלים דנטליים רגילים הבנויים לרוב מחלק עיקרי בצורת בורג אותו מבריגים לתוך עצם הלסת. שתלי דיסק מחדירים דרך הצד לרקמת החניכיים והם חסרי תבריג אנכי. לכן, שתלי דיסק מתאימים לכל מטופל עם מחסור בעצם הלסת.

פתרון יעיל במיוחד ללסת התחתונה

חשוב לדעת כי לשיטת ההשתלה הבזאלית יש יתרונות רבים – אך גם חסרונות. השיטה יעילה במיוחד ללסת התחתונה מאחר שבלסת העליונה ניתן להרים את הסינוס ולקבע שתלים ארוכים מיוחדים לעצם הלחי (זיגומה), אך בלסת התחתונה אין אפשרות לבצע הליך זה. כמו כן, חשוב לציין כי להבדיל משיטות אחרות של השתלת שיניים, לא ניתן לקבע על שתלי דיסק מערכת שיניים מלאה כמו בשיטת אול און פור, לכן נהוג לשלב בין טיפולים כדי לשקם את פיו של המטופל.

כדאי לדעת כי אחוז ההצלחה של השתלה בזאלית הוא גבוה במיוחד וכי שיטה זו נחשבת ליעילה במיוחד, מאחר שההשתלה מכוונת לרוב לעצמות הבזאליות המרכזיות בלסת, לכן השתלים מחזיקים מעמד יותר זמן מאשר ברוב השיטות האחרות. חשוב לציין כי השתלת שיניים בזאלית מחייבת ידע וניסיון עשיר בתחום, לכן חשוב לפנות רק למרפאה מקצועית המתמחה בשיקום הפה ובטיפולי השתלה בזאלית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*