מהות מציגה: תו תקן מוסרי לפאבים – ״תו ריספקט״

מהות מציגה: תו תקן מוסרי לפאבים – ״תו ריספקט״

במהות, הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי בהובלת המנכ״לית סימונה מורלי ממשיכים ביוזמות מחוץ לקופסא כדי להגיע בדרך יצירתית ולא קונבנציונלית למיגור תופעות חברתיות מזיקות כגון סמים, אלכוהול ואלימות.

שגרת הבילוי בפאבים ובמועדוני הריקודים שנפוצה בקרב צעירים ובני נוער הפכה לזירה של הכרויות בין המינים שבה מטשטשים הגבולות בין מותר לאסור.

על רקע האמור לעיל, יכולות להתפתח תופעות של הטרדה מינית או ניצול מיני בשנים האחרונות מתגברת התופעה של הטרדות מיניות, מדובר ברעיון ליצור סביבת מחיה ובילוי מוגנים לכולנו.

בתוך כך, החלטנו במהות לרתום את כול בעלי הפאבים  והברמנים בעיר אשדוד להוות שומרי סף וגורם מסייע במלחמה במניעת אלימות במשפחה, המיזם החל לפעול לראשונה באילת על ידי סופיה גורדייב רכזת מניעה ברשות ומנהלת מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית באילת.

סימונה מורלי מנכ״לית מהות: ״אחת הבעיות והאתגרים הגדולים בתופעת ההטרדות המיניות היא הזיהוי המוקדם, אין לשום רשות אכיפה יכולת להיות נוכחת ברגעי האמת בהם מתחילה ההטרדה, לשם כך אנו במהות פועלים ומפעיךלים את שומרי הסף שלנו שנמצאים בלי ידיעתם במוקדים הבולטים ממש רגעים ספורים לפני שנורית האזהרה נדלקת. תפקידנו הוא להכשיר ולהעשיר אותם בידע מקצועי מבוסס מחקרים כדי שבנהלך עבודתם ידעו לאת מצבי מצוקה ולדווח עליהם בזמן אמת. זה המקום להודות לכל שומרות ושומרי הסף שלקחו על עצמם את האחריות והיוזמה״.

בתחילת ינואר, הועברו הכשרות לרכזי התוכנית: שחר כחלון, וזוהר סלוצקי אותם רכזים יעבירו את המודל בפאבים לכשיפתחו, מדובר על הטמעת נהלים למאבק הטרדות מיניות במקומות הבילוי

מדובר על מונח הנקרא "תו ריספקט":  תו תקן מוסרי שמעיד כי הברמנים, המלצרים, המנהלים, אנשי צוות ובעלי העסק עברו הכשרה מיוחדת כדי להיות שומרי סף שתפקידם לזהות ולמנוע הטרדות מיניות והתנהגות אלימה כלפי נשים או גברים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*