מדריך לצחצוח נכון ושמירה על בריאות הפה

מדריך לצחצוח נכון ושמירה על בריאות הפה

רוב האנשים, ובוודאי גם אתם, חושבים שהם יודעים כבר הכול על הדרך הנכונה לצחצוח שיניים ולניקוי בחוט דנטלי. אבל הנה כמה עובדות בסיסיות שאולי אינכם יודעים ויוכלו לקדם את בריאות הפה שלכם.

החיוך שלכם תלוי בהרגלי ניקוי שגרתיים ופשוטים לטיפול בשיניים, כולל צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי. לפניכם מספר טכניקות שיביאו לתוצאות טובות שימנעו מכם בעתיד את הצורך להתמודד עם טיפולי שיקום הפה עקב בריאות לקויה.

צחצוח שיניים למען בריאות הפה

בריאות הפה מתחילה בשיניים נקיות, ולכן:

צחצחו שיניים לפחות פעמיים ביום. צחצחו ביסודיות ואל תמהרו.

השתמשו במשחת שיניים עם פלואוריד ובמברשת שיניים בעלת זיפים רכים שמתאימה ונוחה לפה שלכם. כדאי גם לשקול שימוש במברשת שיניים חשמלית, במיוחד אם אתם סובלים מבעיות בפרקים שמונעות מכן לצחצח את השיניים ביעילות.

צחצחו בטכניקה נכונה. החזיקו את מברשת השיניים בזווית קלה כנגד השיניים והניעו את המברשת קדימה ואחורה בתנועות קצרות. צחצחו גם מבפנים, על פני שטחי הלעיסה של השיניים ועל הלשון. היזהרו מפני קרצוף נמרץ מדי שיכול לגרות ולפצוע את החניכיים.

שמרו על מברשת שיניים נקיה. שטפו היטב את המברשת עם מים לאחר הצחצוח. את המברשת כדאי לשמור כשהיא זקופה על מנת שתוכל להתייבש עד לשימוש הבא. בכלל, עדיף לא לכסות או לאחסן את מברשת השיניים במכל סגור, מה שיכול לעודד צמיחה של חיידקים.

החליפו את מברשת השיניים בתדירות קבועה, כל שלושה עד ארבעה חודשים, או מוקדם יותר במידה שהזיפים שלה נשחקו.

ניקוי בחוט דנטלי למען בריאות הפה

כיוון שלא ניתן להגיע לכול נקודה בין השיניים או מתחת לקו החניכיים, עם מברשת השיניים, חשוב מאוד לנקות מדי יום את השיניים בחוט דנטלי. איך לעשות זאת בדרך היעילה ביותר?

אל תקמצו – השתמשו בכ-46 סנטימטרים של חוט דנטלי. סובבו את רוב החוט סביב האצבע האמצעית (האמה) של היד ואת שאר החוט סביב האמה של היד השנייה כשאתם משארים חוט באורך של כ-3 סנטימטרים לניקוי השן הראשונה.

נקו בכול פעם שן אחרת. השתמשו באגודלים ובאצבעות כדי למשוך בעדינות את החוט מהחניכיים אל עבר חלקה העליון של השן כדי לגרד את הפלאק מהשיניים. שפשפו את החוט כנגד כל קירות השן. השתמשו בחלק הנקי של החוט כשאתם מתקדמים לשן הבאה.

אם יש לכם בעיה להעביר את החוט בין השיניים שלכם, נסו חוט דנטלי שמכוסה בשעווה. אם קשה לכם לתמרן את החוט, השתמשו במברשת ניקוי עם מקלון שמאפשרת לנקות היטב בין השיניים.

בנוסף לצחצוח השיניים ולשימוש בחוט דנטלי מדי יום, אפשר להשתמש גם במי פה מיקרוביאליים כדי להפחית את שכבת הפלאק מהשיניים. אפשר גם להשתמש במשטף אוראלי שמזרים זרם של מים בשיניים שלכם להסרת חלקיקי מזון. היזהרו משימוש בקיסמים שעלולים לפגוע בחניכיים.

המאמר באדיבות http://www.ravivclinic.co.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*