מדריך ביטוח משכנתא ללווה מתחיל: היכן תשלמו פחות?

מדריך ביטוח משכנתא ללווה מתחיל: היכן תשלמו פחות?

קונים נכס? שיהיה בשעה טובה! עכשיו אתם צריכים להתחיל להתעסק עם כל מה שקשור למשכנתא ובמאמר זה נעזור לכם ללמוד כיצד תוכלו לשלם פחות על ביטוח המשכנתא.

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא ביטוח, שמטרתו היא לבטח את חיי בעלי המשכנתא ואת המבנה, עבורו ניתנה המשכנתא. ביטוח המשכנתא הוא ביטוח, אותו חייב לקחת כל מי שלוקח משכנתא על פי החוק והוא גם נדרש על ידי הבנק. הסיבה לכך היא, שהבנק מלווה סכומים גדולים כדי לעזור לאנשים לקנות נכסים ובמידה ומשהו קורה ללווים או לנכס, עליו להיות מכוסה מפני הפסדים. ביטוח המשכנתא מבטח את המבנה גם כנגד שריפות, רעידות אדמה, הצפות וכך הלאה ולמעשה, כל מה שעלול להוריד את ערך הנכס לבנק.

עלות הביטוח

כשמשווים את גובה המשכנתא לסכום החודשי המשולם בגין ביטוח משכנתא, הסכום נראה קטן ובטל בשישים. יחד עם זאת, מדובר על סכום, שהולך ומצטבר לאורך השנים ואט אט הופך לסכום גדול, אותו ניתן לצמצם בדרכים שונות, עליהן נרחיב מיד.

מה שלא ידעתם

כשאתם פונים לבנק במטרה לקחת משכנתא, מיד תקבלו הצעה על ביטוח משכנתא של הפניקס, או כל חברת ביטוח אחרת, המבטחת את הבנק. לעתים, אכן מדובר על הצעת מחיר משתלמת, אבל היות שיש תחרות גדולה בשוק הביטוחים, וביטוח המשכנתא בתוכו, יתכן שתוכלו למצוא הצעה משתלמת הרבה יותר.

ניצול התחרות

התחרות בשוק ביטוחי המשכנתא יכולה לשרת אתכם היטב, לא רק מפני שתוכלו לקבל מגוון רחב של הצעות מחיר, אלא גם מפני שתוכלו לקחת הצעות מחיר אלו ולנסות להתמקח עליהן מול חברות הביטוח השונות. לדוגמה, קיבלתם הצעת מחיר נמוכה במיוחד מחברת ביטוח מסוימת? קחו אותה לחברה מתחרה ובקשו ממנה להשוות ואף להתחרות בה. כך תוכלו להגיע להצעת מחיר משתלמת במיוחד.

מה חדש?

לאחרונה המדינה פקחה עיניים ושמה לב לקושי הגדול, הטמון בכל מה שקשור לביטוחי משכנתא והחליטה לעשות מעשה. אם עד עכשיו כדי לקחת משכנתא, הייתם נדרשים להצטרף להסכם הקבוצתי בלי אפשרות להתמקח על המחיר יותר מדי, היום המדינה לא מאפשרת לבנקים לקבל את ההחלטה לגבי זהות המבטח בביטוח המשכנתא ולכן כל לקוח יכול לתור אחר ביטוח משכנתא שיתאים וישתלם לו.

הפרד ומשול

השלכה נוספת של חקיקה זו היא היכולת של הלקוח להפריד בין תשלומי המשכנתא לבין תשלומי ביטוח המשכנתא. כלומר, הלקוח יכול לקחת משכנתא מהבנק ולשלם את ההחזרים עליה בהתאם לתנאים המוסכמים ביניהם ובמקביל, לשלם על פוליסת הביטוח לחברת הביטוח הפרטית שלו. כך באפשרותו של כל לקוח פרטי להתמקח הן ריביות המשכנתא והן על עלות ביטוח המשכנתא וכך להוזיל באופן משמעותי את העלויות הן החודשיות והן ארוכות הטווח שלו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*