מדיטציה למתחילים – מתרגלים בקלות

מדיטציה למתחילים – מתרגלים בקלות

מדיטציה כאן כבר המון שנים, והיא כאן כדי להישאר. ישנן שיטות רבות ושונות של מדיטציה, המטרה העיקרית של המדיטציה היא חיבור לנפש ולתודעה האחרת. עם השנים המדיטציה הופכת ליותר ויותר מודרנית, מוכרת ואהובה וקהל רחב של אנשים מכל הקצוות ומכל הסוגים נחשפים אליה.
אז אם גם אתם מרגישים שאתם עמוסים במטלות ובמשימות ורק מחפשים את הדרך לקחת כמה נשימות ולתת לנפש בוסט של אנרגיה חיובית ושלווה, עשינו עבורכם סדר  – כל מה שצריך לדעת על מדיטציה.

הרעיון מאחורי המדיטציה הוא פשוט, כאשר המוח עמוס, קשה לו לקלוט ולהכיל מידע חדש ונוסף, לכן, על מנת לאפשר למוח לעבד מידע חדש, עליכם לרוקן אותו ממידע ישן וממחשבות מיותרות.

לשלוט במוח ומחשבות

במהלך המדיטציה, אנו נתרכז בדבר אחד בלבד, פעולה זו תאפשר לנו לסנן את המחשבות המיותרות, ותימנע ותעצור כניסה של מידע חדש, הן מהעולם החיצוני והן מהאני העצמי.

אז למי זה מתאים?

המדיטציה מתאימה לאנשים שחיים בתוך סטרס תמידי, עמוסים במטלות ומשימות או לאלו שדשים וחושבים יותר מדי על אירועי העבר ועל תכנון העתיד.

והאמת? שהמדיטציה מתאימה בעצם לכולם, מכיוון שהיא משפרת את הבריאות, החיבור לאני העצמי (דבר המועיל ותורם לביטחון העצמי ולאהבה העצמית), היא משפרת את טיב השינה ואת ההנאה שברגעים הקטנים.

ולא רק, המדיטציה תורמת רבות בפן הפיזי, המנטלי והרוחני – היא מחזקת את מערכות הגוף, כולל המערכת החיסונית ומערכת הלב, היא מלמדת אותנו כיצד לחיות את ה"כאן ועכשיו", להתרכז טוב יותר ולהתמודד עם לחצים. המדיטציה גם משפרת את המודעות העצמית שלנו ומכניסה לפרופורציות.

אימון למוח: סוגי המדיטציות השונות

כמו אימוני כושר, כך גם במדיטציה – ישנם סוגים רבים ומגוונים של מדיטציות, ביניהם מדיטציית ריכוז, מדיטציה לקשב ולתשומת לב, מדיטציית חמלה, מדיטציית הכרת תודה, מדיטציה בהליכה.

כשניגשים למדיטציה לראשונה, ההמלצה היא לאמן את המוח בהדרגתיות, להתחיל ממספר דקות בודדות (3-4 דקות) ולאט לאט להוסיף זמן למשך המדיטציה עם התרגולים.
עשו את המדיטציה באזור שקט ועל פי משך זמן שהגדרתם לעצמכם מראש. טיפ נוסף: קל יותר למדוט ולהתמיד במדיטציה כאשר היא נעשית בזמן קבוע ביום, ערב/בוקר/צהריים, היו עקביים וכך תצליחו להתמיד יותר.בצעו את המדיטציה בלבוש נוח וגמיש, בניגוד לאימוני הספורט השונים, כאשר מדובר באימון למוח, רצוי לא ללבוש טייץ או בגדים צמודים, כך שכלום לא יטריד את מחשבותיכם וראשכם לא יעסוק בלבוש אותו אתם לובשים.

הסוד להצלחה

תתמידו. הסוד להצלחה היא לתרגל המון, להתמיד, להתמיד ולהתמיד.
תרגלו באופן יום – יומי. ניתן להעזר באפליקציות השונות, יש אפילקציות מצוינות למדיטציה!
ניתן להעזר בסרטוני יוטיוב שונים ומדריכים חינמיים, ניתן לקחת קורס מדיטציה בתשלום או לקרוא על כך בהרחבה באינטרנט.

העיקר הוא להתמיד, לתרגל וליהנות מהדרך וגם מהתוצאות.
זה עושה פלאים.

קראו עוד אצלנו בפורטל נשים, וומנטרי

צילום: Depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*