מדאע"ש לחמאס: ישראלי בארץ הטרור האסלאמי

מדאע"ש לחמאס: ישראלי בארץ הטרור האסלאמי

אוהד חמו מגיע למרכז הקהילתי "עם שלום" (רובע י"א) לספר על חוויותיו ככתב ערוץ 2 הישראלי בארץ הטרור האסלאמי.

לאחר שנים של עבודה עיתונאית הכוללת עשרות כתבות מגזין, דיווחים מהשטח, סרטים דוקומנטריים ופרשנות עיתונאית, ניצב כיום אוהד חמו בשורה הראשונה של הכתבים הבטחוניים בארץ. כיום הוא משמש ככתב ערוץ 2 בשטחים, והינו מבין הישראלים היחידים שנכנסים לשטחים דרך קבע.

בזכות מלאכתו הבלתי פוסקת כעיתונאי המתמחה בענייני שטחים ופלשתינאים, רכש לעצמו חמו שם כמרצה מוכר ומבוקש בכל הקשור לתחום השטחים, החמאס, החברה הפלשתינית והמגמות השונות שחלות בהווה המציאות הסבוכה. הרצאותיו של חמו מועברות ברהיטות ולהט, ומספקות מידע אינפורמטיבי ממקור ראשון שצבר הכתב במשך שנים של דיווחים מהשטחים, ומתוך היכרות מעמיקה עם הגזרה ויושביה.

כמו כן, מתמקדת ההרצאה בארגון הטרור חמאס, ומקנה אודות זה האחרון ידע מעמיק ומבוסס: מקורות הארגון, אמנת התנועה, עקרונות, הבדלים בינו לבין הפת"ח, אבולוציית פיגועי ההתאבדות של הפלסטינים בישראל. הרצאותיו של חמו מקנות לקהל חוויה חד פעמית מרתקת, המספקת הצצה נדירה אל חייו של הכתב הישראלי השוהה לעתים קרובות בשטח פלסטיני עוין. ההרצאה מעבירה מזווית עינו האישית את האירועים השונים שהתחוללו בשנים האחרונות, ואת החוויות האישיות שחווה תוך סיקורן. שאלות כמו "כיצד מתקבל כתב ישראלי בשטח עוין עת תקופות לחימה", מקבלות מענה מרתק ממקור ראשון.

המרצה אוהד חמו הינו מרצה מבוקש, הבקיא בצורה יוצאת דופן ברזי הפוליטיקה הפלסטינית, החברה הפלסטינית, סוגיות השטחים, ומגמות שונות שמתחוללות בארגוני הטרור מחד, ובחברת האזרחים מאידך. המרצה מעביר בהרצאותיו ידע רב ולעתים מסמרר, המונגש בצורה נהירה ומרתקת. חלקה הראשון של ההרצאה יעסוק במדינת דאע"ש מפיו של מי שהגיע הכי קרוב אליהם. אוהד חמו ששב לאחרונה פעמיים מגבול סוריה טורקיה חזה בלוחמי דאע"ש מקרוב, שמע סיפורי אימים ממי שחיים תחת שלטונם, ראיין לוחמים כורדים שמספרים על שיטות ההפחדה של דאע"ש, אזרחים שמספרים על טקסי עריפת הראשים ובאלו תנאים חוששים לוחמי דאע"ש לאבד את מקומם בגן עדן יחד עם הבתולות המובטחות.

בחלקה השני תעסוק ההרצאה בחמאסטאן לפני צוק איתן ואחריו. כיצד הצליח צבא חמאס לעמוד מול הצבא הטוב במזרח התיכון, האם נשקפת לו סכנה דווקא מאנשי אלקאעידה בעזה, מיהם הגורמים החזקים היום בשטחים וכיצד נוצר הקשר בין חמו לבין יד ימינו של חאלד משעל? בשאלות אקטואליות אלו ואחרות עוסקת ההקצאה, המלאה בדוגמאות מניסיונו של עיתונאי ישראלי שנמצא דרך קבע בשטח עוין, מהמוקאטעה ברמאללה ועד הקסבה של שכם. היא תשרטט את תמונה המצב העדכנית באמצעות הקשרים האינטימיים וההיכרות המעמיקה של אוהד חמו עם בכירים בחמאס, בפתח וברשות הפלסטינית.

ההרצאה מביאה חוויות ממפגשים יוצאי דופן שלא סופרו, בין היתר עם מחבלים, בכירי הזרוע הצבאית, משלחי מתאבדים בשטחים ובבתי הכלא ועוד.

יום רביעי 21.2.18  |  שעה 21:00  |  מרכז קהילתי "עם שלום", רח' הרי גולן 6  |  מחיר: 20 ₪  |  טל': 08-8687400.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*