מאתרים שמות למפעל ההנצחה ב"יד ושם"

מאתרים שמות למפעל ההנצחה ב"יד ושם"

איתור שמות של הנספים בשואה הוא אחד מאתגרי ההנצחה הגדולים והמורכבים של "יד ושם", ומוסד ההנצחה החשוב הזה פועל בכל דרך על מנת להעניק את הכבוד הראוי לנספים ולהנציח את זכרונם בתודעת האומה. במפעל הגדול והחשוב הזה נוטלים חלק לא מעט אזרחים הנכונים לסייע בהתנדבות ומקדישים מזמנם לאיתור, רישום והנצחת הנספים.

גם באשדוד מתקיימת פעילות משותפת עם "יד ושם" ובמקבץ דיור "לב בלפור" ברובע ה', נערך לאחרונה סמינר מיוחד לתושבי אשדוד אשר מעוניינים להצטרף כמתנדבים לפרויקט של רשות הזיכרון לשואה ולגבורה "יד ושם", לאיתור ולהנצחת שמותיהם של היהודים אשר נספו בשואה בשטחה של ברית המועצות לשעבר.

סדרת הסמינרים באשדוד מאורגנת ביוזמתו של סגן ראש העיר מר ולדימיר גרשוב, בשיתוף עם רכזת הפרויקט מטעם "יד ושם" גב' אולגה ליטבק, ובתמיכה מלאה של המחלקה העירונית לעלייה וקליטה.

גב' ליטבק עצמה הגיעה לסדרת הסמינרים והעניקה תעודות כבוד מרשות הזיכרון לשואה ולגבורה "יד ושם", על שיתוף הפעולה ועל הסיוע, לסגן ראש העיר ולדימיר גרשוב, לתושבת אשדוד גב' מלכה שקם שמשתתפת בפרויקט במשך שנים רבות ואיתרה עד כה כ-4000 שמות, ולגב' לובה צסרסקי, רכזת הוסטלים ומקבצי דיור במחלקה לעלייה וקליטה.

מארגני האירוע לא היו צריכים לדבר הרבה על החשיבות באיתור שמות של יהודים שנשרפו באש השואה. לכל הנוכח בסמינר יש סיפורים רבים, אישיים וטראגיים, הקשורים לתקופה מלחמת העולם השנייה. זיכרונות על יקיריהם, חברים ומכרים, שלא מאפשרים להם להישאר אדישים לגורלם ונותנים להם את הכוח להשתתף בעבודה המאתגרת, בהתנדבות, במטרה שעוד ועוד שמות חדשים של חללי השואה יתווספו לרשימה העצובה של "יד ושם" ולא ייעלמו לנצח.

צילום של גריגורי רייכמן: אולגה ליטבק מעניקה תעודת כבוד לולדימיר גרשוב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*