לראשונה, הווטרנים עמדו על הבמה לצד החיילים בוגרי ביה"ס

לראשונה, הווטרנים עמדו על הבמה לצד החיילים בוגרי ביה"ס

לקראת ה 9.5 , יום שלישי הקרוב שבו מציינים את יום הניצחון על גרמניה הנאצית, מקיף ה' באשדוד הזמין לראשונה את הווטרנים של הצבא האדום להשתתף בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שהתקיים בביה"ס.

תלמידי יב' הצדיעו לווטרנים והם הוזמנו לעלות לבמה בסוף הטקס לשירת התקווה יחד עם בוגרי ביה"ס המשרתים בצה"ל, ותלמידי  כיתות ז' חילקו פרח לווטרנים ולחיילים. התלמידים והמורים כמו גם החיילים הרבים בוגרי ביה"ס שפקדו את הטקס, התרגשו מנוכחותם ובשבילם היה זה אירוע מכונן ומרגש שבו בלט הקשר הבין דורי כמו גם העשייה והתרומה האדירה של אנשים אלה לשלום ולניצחון על גרמניה הנאצית.

"יום הזיכרון הוא יום התייחדות עם אלו ששילמו את המחיר האישי היקר ביותר, אבל  גם תהליך בנייה של היסטוריה וזיכרון החיוניים כל כך להבטחת המשך עצמאותנו" ציין בטקס  שלומי פייער, מנהל מקיף ה'. "יום הזיכרון ויום העצמאות מביעים את הקשר בין החיים בשקט ובשלום, לבין המלחמה והמוות. דווקא ביום העצמאות עלינו לזכור שהחירות והריבונות שלנו כמדינה הושגה בזכות נכונותנו אנו להקריב את חיינו למען אחרים".

ברחבת הטקס עמדו  זה לצד זה, אנשים צעירים, תלמידים שבסוף שנות לימודיהם בביה"ס יתגייסו לצה"ל, תלמידי שכבה י"ב העומדים להתגייס לצבא בתוך מספר חודשים, בוגרי בית הספר – חלקם עדיין במדים, ואנשי צוות המשרתים במילואים – כולם נושאים בנטל הגנת המדינה, מתוך הכרה בחשיבות בטחון המדינה ובעיקרון הערבות ההדדית.

מנהל המקיף ציין בטקס כי "המורים, ההורים והמשפחות, מתפללים לשלומכם ומייחלים להגשמת חזונו של ישעיהו הנביא: לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*