לקראת המהפכה הגדולה

לקראת המהפכה הגדולה

זו השנה החמישית ברציפות שמינהל התפעול מקיים כנס סיכום שנתי לעבודת המינהל, תוך חשיפת כל היחידות התפעוליות והצצה אל השירות החשוב שהם מעניקים לציבור התושבים. הנתונים שהוצגו במהלך הכנס מלמדים על המשימות המורכבות איתן צריך מינהל התפעול להתמודד, תוך עמידה ביעדים ושיפור מתמיד בכל הפרמטרים שמודדים הצלחה. ד"ר לסרי: אשדוד שמחה שיש לה עובדים כמותכם ומודים לכם על כל מה שאתם עושים למען העיר. תודה!

עובדי מינהל התפעול שהתאספו ביום שני בבוקר באולם אשכול פיס ברובע ב', נהנו מכנס שנתי שכלל את כל המרכיבים שעושים מפגש שגרתי לאירוע מוצלח. כיבוד קל ואווירה חמימה חיכתה להם במבואת הכניסה. סדר וארגון ליוו את כל הכנס. הנחייה ודוברים מפרגנים. סולנית צעירה ומקהלה. מופעי זמר מתוצרת הבית ואמן על חושי שהותיר קהל המום, רגע לפני הסיום. כל אלה שמשו בערבוביה ויצרו חוויה בלתי נשכת של פרגון ואהבה אשר הורעפו בשפע על ציבור עובדי המינהל. אל הכנס השנתי המתקיים בפעם החמישית ברציפות, הגיעו ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, הממונה על אגף תפו״ח מר דוד בן חמו, מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, יו"ר ועד העובדים גב' איריס נפתלי ובכירי העירייה. כולם באו לחלוק כבוד לראשי מינהל התפעול ולהצדיע לעובדים שעומדים בחזית השירות הציבורי, במגע היומיומי עם התושבים, ומציבים את אשדוד ברשימת הערים היפות והמטופחות בישראל.

מרי פרץ-בוגנים, ראש מינהלת רובעים ט"ו-ט"ז-י"ז, הנחתה את הכנס ופתחה ברעיון יהודי המתאר מה המשמעות של מנהיגות ציבורית ומהן הסגולות המיוחסות למי שמשרת את הציבור באמונה ובאהבה. ירין שושן, תלמידת כיתה ד'2 בחזון יעקב, סחפה את העובדים למחיאות כפיים וקריאות עידוד נלהבות כאשר ביצעה במקצועיות מרשימה את השיר ״ילד של אבא״, ולהקת "שווים", מקהלה משולבת של תלמידים עם צרכים מיוחדים ונוער נורמטיבי, בצעו שני שירים מרגשים: ״מתנות קטנות״ ו"יחד לב אל לב". את אות הפתיחה לכנס המרשים והחגיגי במיוחד, סימל דווקא הסרטון הקצר שתיעד את עבודתן של יחידות התפעול ואת המשימות איתן מתמודד המינהל במהלך כל השנה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שעלה ראשון לברך, שיבח והודה לכל עובדי המינהל על שירותם את תושבי אשדוד. "ראינו את העבודה הנהדרת שאתם עושים עם הציבור. יש לנו מינהלים טובים וכולם עושים עבודה מצוינת, אבל להבדיל מכל המינהלים אתם מינהל חדש שלא היה קיים ואתם נותנים את מכפלת הכח הנדרשת בעיר כזו גדולה ומורכבת, שרוצה להגיע לכל תושב ולהעניק שירות ברמה הקרובה ביותר לתושב" החמיא ראש העיר וציין כי ב"צוק איתן עשינו עבודה נהדרת, כולנו, עירייה ותושבים, אבל אתם עשיתם את ההבדל בין הטוב מאוד למצוין. בזכותכם הפכנו למודל לאומי וכולם באים ללמוד מאיתנו". ד"ר לסרי התייחס גם לסערת הגשמים האחרונה והדגיש "אנחנו העיר הגדולה היחידה בארץ שעוברת טלטלה חורפית כל כך קשה ללא כל תקלות. גם על זה מגיעות לכם המחמאות". לסרי הרחיב לדבר על המהפכה העוברת על העיר, עם הפרויקטים החדשים כמו: מודל התחבורה הציבורית, בניית בית החולים וקריית הבריאות, מתחם ביג הגדול, שינוי פניו של רחוב הרצל וקריית הספורט, טיילת הים החדשה ופיתוח כל רצועת החוף, מרכז המבקרים ופיתוח נחל לכיש… וכיו"ב. הוא ציין כי לשיתוף הציבור יש משמעות גדולה בכל המיזמים הללו ולאנשי מינהל התפעול יש משקל מכריע בהטמעה ובהתאמת המציאות החדשה לאשדוד העתידית. "כל המהפכות שאנחנו עושים באשדוד, מתחילות בכם. אתם העומדים בקשר עם התושבים אחראים להטמיע את המהפכות בקרב הציבור. אתם תלוו את המיזמים הללו בקשר עם התושבים, בתחזוקת המיזמים הללו וביציקת תכנים" אמר והחמיא לכל עובדי המינהל באומרו "אתם בעיניי מעצמה. תודה לכל אחד מכם".

הממונה החדש של אגף תפו"ח, חבר המועצה הרב דוד בן חמו, פתח בדבר תורה וציין את מידת הענווה והזהירות מפני מידת הגאווה. הוא ציין כי על אף האמור, "מותר להביט אל חצי הכוס ולחוש גאווה על העשייה הברוכה שלכם, על הקשר עם התושב ועל הגשמת חזון ראש העיר ומדיניות 'התושב במרכז'". גם הרב בן חמו שיבח את עובדי המינהל, למן ראש המינהל ועד אחרון העובדים, על העבודה שבצעו בצוק איתן ועל ההערכות המקדימה והטיפול המוצלח בסערת הגשמים האחרונה. "אני מתרשם שמדובר במערכת משומנת ואני מברך על ההזדמנות שניתנה לו להיות חלק ממשפחת מינהל התפעול" סיכם.

גם מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי דיבר על מינהל התפעול כעל משפחה. הוא הציג את מדינת ישראל כמי שממוקמת במקום טוב מאוד במדד האושר העולמי והדגיש כי תפקידם של כל יחידות המינהל הוא לטפל באושרם של התושבים. "אתם מטפלים באושר של התושב, משום שהראייה של ראש העיר היא להעניק לתושב את כל הצרכים שלו בכל מעגל חייו ואתם אחראים שהציבור יקבל את הסל הזה, במלואו" אמר והדגיש כי "כולנו צריכים להגיד לכם תודה על העבודה שאתם עושים בחום ובקור, ביום ובלילה, בקיץ ובחורף, במסירות ובאהבה". בתוך כך הדגיש את החשיבות של כל עובד להגיע למקום עבודתו בשמחה ולחוש את המחויבות שלו לערכים ולמשימות עליהם הוא מופקד.

בשלב זה עלו לבמה שלושה כשרונות מבטיחים: דורית שושן, מאור מויאל ושי בן חמו. השלושה, עובדי מינהל התפעול, נמנים על חברי להקת הגדוד העברי, הלהקה הרשמית של עובדי עיריית אשדוד. הם בצעו מחרוזת שירים וסחפו את כולם לחגיגת שירה מרנינה.

מ"מ יו"ר ועד העובדים גב' איריס נפתלי נשאה דברי ברכה בשם העובדים והודתה לכל עובדי המינהל על העבודה הקשה שהם מבצעים לכל אורך השנה. איריס לא שכחה להודות למר מאיר בן גוזי היו"ר הפורש על כל השנים שפעל לטובת העובדים. היא כמובן הבטיחה להמשיך ולפעול למען עובדי העירייה ושבחה את היכולת המרשימה של עובדי המינהל להגיב לאירועים ולטפל בכל תקלה במהירות המרבית.

ראש מינהל התפעול וגיבור הכנס מר שלמה רוטנברג היה האחרון לשאת דברים. מר רוטנברג לא האריך בדבריו שהרי הדוברים הקודמים והסרטון שכיכב בתחילת הכנס, סקר למעשה את עיקר המשימות שהמינהל התמודד איתן בשנה האחרונה. שלמה הודה לכל עובדי המינהל ושיבח אותם על העמידה האיתנה במבצע צוק איתן. על היכולת המרשימה של כל העובדים לפעול יחד, מתוך תחושת אחריות והבנה כי הם ראש החץ האמור להיחלץ ראשונים לכל זירה. "עשיתם עבודה מצוינת וראויה לכל שבח" אמר והזכיר באותה נשימה את ההתמודדות עם הסערה החורפית שפקדה את ישראל ואת העובדה שגם במצבים הקשים ביותר אשדוד תפקדה מצוין כך שלא נוצרו שיבושים בתפקוד העירוני.

הפתעת הכנס היתה עת עלה לבמה האומן העל-חושי שימי אטיאס ובמשך 45 דקות הדהים את הציבור בפעלולים מרשימים ולהטוטים מסקרנים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*