לפתוח את הקיץ: 5 רעיונות לפתרונות הצללה מושלמים

לפתוח את הקיץ: 5 רעיונות לפתרונות הצללה מושלמים

אם יש לכם בית עם מרפסת, ועל אחת כמה וכמה – חצר פרטית, ברור שאתם זקוקים לפתרונות הצללה – בייחוד אם לוקחים בחשבון את הקיץ הישראלי הלוהט, שנמצא ממש מעבר לפינה. המציאות מראה שגם כאשר מחליטים כבר על הצללה, נדרש להיכנס לעובי הקורה ולבחור את הפתרון המתאים ביותר מבין אלה המוצעים. לפניכם מספר רעיונות מוצלחים מאד לפתרונות הצללה.

פרגולות

את הסקירה אנחנו מתחילים עם פרגולות, אחד מפתרונות ההצללה הנפוצים ביותר כיום. אפשר למצוא פרגולות בצורות שונות ומחומרי גלם מגוונים, כאשר הבחירות המקובלות הן בעץ או באלומיניום. כמובן, צורתה של הפרגולה (למשל, פתוחה או סגורה, או לחילופין תלויה או עומדת) תגדיר במידה ניכרת את מידת ההצללה שלה. בכל אופן, מכיוון שפרגולות מהוות פריט אסתטי ופונקציונלי גם יחד, הבחירה בהן מתאימה בלא מעט מצבים.

סוככי זרועות

סוככים מקבלים תמיד מקום של כבוד בתחום ההצללה. ניתן למצוא סוגים שונים של סוככים, למשל סוכך זרועות. סוכך מהסוג הזה מהווה פתרון מוצלח לשלל תנאי מזג אוויר (כולל בתרחישים דוגמת גשם), כשהיתרון המשמעותי ביותר שלו הוא כושר הכיסוי: באפשרותו של הסוכך לכסות בצורה יעילה עד כ-35 מטר רבוע. אפשר למצוא וריאציות שונות של סוככי זרועות, ביניהם סוככים המופעלים באמצעות מנוע, מנואלה או שילוב של שניהם.

סוככי מרקיזה

סוככי מרקיזה הם סוככים שהצורה שלהם עגולה, כאשר השלדה שלהם עשויה מקשתות אלומיניום. אל השלד מוחדר פרופיל הגומי, אליו מצמידים את בד המרקיזה. סוג נפוץ של סוככי מרקיזה הם הסוככים המתקפלים, שמאפשרים גמישות של צורת הסוכך והתאמתה לתנאי מזג האוויר הנוכחיים. סוככי המרקיזה, בדומה לסוככי הזרועות, אינם מצריכים אישור בנייה מהרשות המקומית הרלוונטית, ובנוסף, הם דורשים תחזוקה מינימלית.

מסכי מסילות

מסכי מסילות, כפי שניתן להבין משמם, מותקנים על גבי מסילות ייעודיות: על מנת ליצור את ההצללה יש למתוח את המסכים. זהו פתרון פשוט וזול באופן יחסי, אם כי יש בו חיסרון משמעותי אחד – העובדה שהמסילות ייראו גם כאשר לא מתקינים את המסכים, מה שלדעת רבים מהווה פגם אסתטי הפוגע במראה החצר, המרפסת או הגינה.

אוהלים

הפתרון הבא, האחרון בסקירה הנוכחית, מתאים כמו כפפה ליד לחצרות בהם יש צורך בהצללה מאסיבית מאד. אוהלי הצללה מזוהים עם אולמות אירועים, אך כיום אפשר למצוא סוגים שונים של אוהלים גם בבתים פרטיים. כמובן, חשוב לבחור בחומר גלם חזק עבור האוהל ולבחור בחברה מקצועית שתתכנן אותו ושתתקין אותו בפועל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*