לסרי מגיב, נכט תוקף, והאופוזיציה? אילמת!

לסרי מגיב, נכט תוקף, והאופוזיציה? אילמת!

ראש עיריית אשדוד קיווה שיעבור זעם וגם האירוע הזה יחלוף מבלי שיצטרך להתערב, אך רצונות לחוד ומהומות לחוד. הפלג הירושלמי הקיצוני מעמיד את אשדוד בפריים טיים בכל מהדורות החדשדות מזה כמה ימים ומלשכת ראש העיר טרם יצאה התייחסות. ההפקר של הפלג הירושלמי הגיע ככל הנראה לכזה שיא שראש העיר החליט כי ״הגיעו מים עד נפש״ ואין מנוס מלהגיב.

לא היו דפיקות על השולחן ולא הצהרת ״עד כאן״, ראש העיר מבין שהוא הולך על ביצים ותגובה מוגזמת יכולה להוות עבורו בעיה אמיתית ביום שאחרי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התקשר למפקד תחנת אשדוד ולמפקד מרחב לכיש וחיזק אותם לאחר העימות היום בו נפצעו 13 שוטרים, במהלך מאמצי המשטרה לאכוף את תקנות הקורונה.

עוד הוסיף ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי: ״לא ניתן להשלים עם הפגיעה בשוטרים בעת מילוי תפקידם, וזהו יום עצוב לאשדוד, שידועה בשקט הקיים בה בין מגזרים באוכלוסיה, ושמרבית הציבור החרדי כמעט ככולו, נוהג באחריות ושומר על הכללים, למען הבריאות והחיים של הקהילה והעיר כולה.
לצערנו, חלק קטן מהציבור, לא רק שאינו שומר על ההנחיות אלא אף בוחר לנקוט באלימות כלפי שוטרים במשמרתם, בשמירה על בריאותם וחייהם של אותם תושבים שעל ידם הם מותקפים. וזאת, למרות האיפוק כלפי הציבור הזה ומאמצי השכנוע שלהם מאז תחילת הסגר.
היום, פניתי שוב לליבה של המנהיגות הרוחנית והפצרתי להורות על הפסקת הפרת ההנחיות, שתכליתן היא שמירה על החיים של כולם. הערבות זה לזה מחייבת את כולנו ללא יוצא מן הכלל, לשאת באחריות במאמצים לעצירת המגיפה הנוראה שאינה מבחינה בין אדם לאדם ובין מגזרים ודעות, במיוחד בימים אלה בהם המחלה גורמת לתחלואה, סבל רב, ותמותה גבוהים כל כך.
רק באחריות ובערבות הדדית זה לזה, נצליח להתגבר בעזרת השם על נגיף הקורונה״ סיכם ד"ר לסרי את הודעתו.

אלי נכט: בעיר שלי לא יקראו לשוטרי משטרת ישראל נאצים!

העדרותו של לסרי מהזירה התקשורתית הארצית גרמה ללא מעט הרמות גבה, לעומת זאת חבר המועצה אלי נכט מי שעתיד לרשת את כסא הסגנות נשמע בתגובתו הרבה יותר תקיף והחלטי, ״בעיר שלי לא יקראו לשוטרי משטרת ישראל נאצים! בעיר שלי לא יחסמו צמתים ויגרמו לאלפי תושבים להתעכב בדרכם לכלכל את משפחותיהם! בעיר שלי לא ניתן לקומץ קיצוניים(הרוב שומר על הכללים) לקלקל את סדרת יומם של אלו המכלכלים אותם! בעיר שלי לא יפיצו נגיפים במודע ותוך זלזול בוטה בחוק! בעיר שלי לא יהיה כאוס! על אני קורא לכל חבריי, חברי מועצת העיר לתמוך בהצעתי. אותה אני אעלה לדיון הקרוב, והיא להתנותאת מתן ההנחות בארנונה, מתן התמיכות, ומענקים אחרים מטעם העירייה בקיום הדין והחוק בכלל, ותקנות הקורונה בפרט. מצפה לכל שותפיי בקואליציה ואופוזיציה להצטרף אליי.״

קולו של נכט נותר בודד, שאר חברי המועצה ובעיקר חברי האופוזיציה נותרו אילמים, ככל הנראה בגלל הרצונות העתידיים שלהם לרוץ לראשות העיר והפחד מסכסוך עם החרדים, בדף הפייסבוק של ד״ר לחמני הפוסט האחרון מעדכן שצריך לשמור על הנוף והלן גלבר, שהגיבה בפוסט נוקב בתחילת האירועים לא הגיבה לאירוע האחרון שהתקיים, בדף הפייסבוק שלה מוחה גלבר על העדר פרגון לתוצרת המקומית ומתקוממת על הפרגון של עיריית אשדוד ליבוא מוצרים מסין.

כך כתבה גלבר:
״בשעה שהמדינה מעודדת צריכה של תוצרת מקומית כדי לתמוך בכלכלה הישראלית, עיריית אשדוד מתלהבת ומתגאה שהעיר מובילה ביבוא מוצרים מסין !
אני פשוט לא מצליחה לעכל את זה.
אנחנו "מובילים". אנחנו "במקומות הראשונים"..
באמת הישג "מרשים ומכובד" לעיר שעסקיה קורסים או מתמודדים עם קשיים גדולים.
לא ראיתי פוסט אחד בדף העירייה על כך שאשדוד צנחה במדד הארצי של איכות החיים וגם במדד החברתי-כלכלי.
אני מבינה שאין מה להתגאות בזה.
אבל גם אין מה להתגאות ביבוא ממפעלים בסין שבחלקם מעסיקים אנשים קשי יום בתנאי עבדות, או בשינוע של מוצרי צריכה זולים מהקצה השני של הגלובוס, על כל המשתמע מכך, ועוד בתור עיר שאירחה כאן את "כנס הקיימות הבינלאומי".
לא מוסיף לנו כבוד בכלל.

(העדכון נכון לכתיבת שורות אלו יום ב׳ 10:15)

צילום ארכיון: משטרת אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*