למה כדאי ללמוד קורס סייבר

למה כדאי ללמוד קורס סייבר

הייתה תקופה שבה קריירה בתחום טכנולוגיית המידע – ה-IT (Information Technology) – הוגבלה למחשבי mainframe ולתמיכה טכנית ברשת. אנשי IT היו אז אחראים לכך שהטכנולוגיה תעבוד כראוי בתוך הארגונים שלהם, ותאפשר לעובדים לבצע את עבודתם באופן שוטף וללא תקלות. הימים ההם נראים היום כהיסטוריה עתיקה, שכן תחום ה-IT התפתח וגדל עד כדי כך שהוא כולל היום אינספור משימות ותפקידים.

בגלל העלייה במתקפות הסייבר, הפכה ההגנה על נתוני הארגונים ועל התשתיות, לאחד התפקידים הקריטיים ביותר בתחום ה-IT. אנשים ברחבי העולם מעבירים היום באופן דיגיטלי כמויות אדירות של נתונים רגישים. וככל שמתבצעות יותר עסקאות כך מאחסנים נתונים רבים יותר שיוצרים מכרות זהב אמתיים להאקרים שרוצים לגנוב מידע בעל ערך ולבצע פיגועים שימנעו מתן שירות או שיגרמו להרס.

הצורך באנשים עם כישורים לאבטחת סייבר, עולה בהרבה על מספר הסטודנטים הפונים לקבל הסמכה במסגרת קורס סייבר. עובדה זו הופכת את המקצוע הזה לבחירה בקריירה שכדאי לשקול.

עם האיומים ההולכים וגוברים המתבטאים בפשעים ובהדלפות בעולם המקושר, הפכה אבטחת הסייבר לחשובה יותר מתמיד. אבל האם אתם מוכנים לקריירה זו?

אבטחת סייבר – החזית החדשה של תחום ה-IT

למרות שלאבטחת הסייבר יש מטרה ראשונית אחת – להגן על רשתות, מחשבים, תוכנות ונתונים, מפני התקפה, נזק או גישה לא מורשית – מדובר בתחום שמורכב:

  • מטכנולוגיות
  • מתהליכים
  • ומשיטות עבודה משותפות.

תחום זה מכונה לעתים ׳אבטחת טכנולוגיות מידע׳, או ׳אבטחת IT׳, כי מחלקת ה-IT היא זו שאחראית על משימת ההגנה והשמירה.

אבטחת סייבר נדרשת בכול תחום:

  • ממשל
  • תאגידים
  • צבא
  • רפואה
  • גופים פיננסיים
  • אנשים פרטיים

זאת משום שכל אחד מהם אוסף, מאחסן ומעביר נתונים שרובם מידע רגיש.

ככל שכמות הנתונים והעסקאות הדיגיטליות הולכת ומתרחבת, כך במגוון תפקידים ומשימות עולה הצורך באנשי מקצוע שהם מומחים בתחום אבטחת הסייבר.

מקצוע הסייבר פתח את הדלתות לשדרוג הקריירה של אנשי IT ותיקים ומנוסים, או להסבה מקצועית לאנשים שרוצים לעבור לתחום עבודה חדש.

אם אתם שוקלים ללמוד בקורס סייבר כדי לקדם או כדי לשנות את הקריירה שלכם, יש שלל סיבות משכנעות לעשות זאת, כולל:

  • הצורך והדרישה בשוק התעסוקה
  • שכר הולם
  • ההזדמנויות והקלות שבהן אפשר לקבל תעודת הסמכה בתחום אבטחת הסייבר.

הצורך באבטחת סייבר

האם שמתם לב לצמיחה של תחום הסייבר עם השנים? האם הבחנתם בכך שאבטחת סייבר הפכה חשובה יותר ויותר, או רק בגלל שתחום זה מוזכר יותר בחדשות?

לא משנה באיזה מקום על ציר ההיסטוריה אנחנו נמצאים, האבטחה תמיד הייתה משהו חשוב. היום, בגלל המדיה החברתית והאינטרנט, אנחנו מודעים יותר לנושא האבטחה, דברים שלא היו מנת חלקנו לפני שנות התשעים.

אנחנו חיים בעולם מאוד מחובר. כמעט לכול דבר שבו ניגע, יש כתובת IP. ואם יש לזה כתובת IP, יש גם משהו שמאיים עליו. אבטחת הסייבר התפתחה עם הזמן, כי גורמי האיום הלכו והתעצמו. אבטחת סייבר היא בהחלט תחום שכדאי להתחיל לעסוק בו.

אבטחת סייבר – כתחום מתפתח

תחום אבטחת הסייבר דורש למידה מתמשכת.

כשמדובר באבטחה, תמיד יהיה שם מידע חדש, נתונים חדשים וגורמי איום חדשים. כדי שתהיו טובים בעבודתכם בתחום אבטחת הסייבר, תצטרכו להמשיך וללמוד כל מה שהתחדש מבחינת אופני הפעולה החדשים, ומבחינת הסיכונים והאיומים המשתנים.

המשמעות היא שתוכלו לנהל קריירה מאוד מרגשת וממש לא מונוטונית ושגרתית.

הביקוש לאנשי מקצוע בתחום אבטחת הסייבר הוא יציב וחזק

במשך השנים חלה עלייה משמעותית במספר הפריצות וההפרות שפגעו ברשומות של נתונים. עלייה, הן במספר הנתונים שנחשפו והן במספר ההתקפות עצמן, יצרה דרישה משמעותית לאנשי מקצוע מיומנים בתחום זה. למעשה, מספר המשרות בתחום אבטחת הסייבר גדל פי שלוש יותר מהר, ממשרות אחרות בתחום ההיי טק.

אם אתם רוצים להתחיל בקריירה שמבטיחה הזדמנויות עבודה רבות, כדאי לשקול לעבור לתחום אבטחת הסייבר.

אבטחת סייבר – ענף עם שינויים מתמידים

האקרים כל הזמן מחפשים דרכים חדשות להפרת ההגנות הקיימות. המשמעות היא שתחום זה נמצא בשינוי מתמיד. אם אתם מחפשים עבודה שאף פעם לא תהיה משעממת, אם אתם מחפשים עבודה מאתגרת עם הזדמנויות רבות ללמידה מתמדת, תוכלו לשקול לימודים בקורס סייבר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*