למה חשוב לשתות בקיץ?

למה חשוב לשתות בקיץ?

xספק אם יש שאלה שהתשובה עליה כה מובנת מאליה כמו השאלה שבכותרת. חשיבות השתייה נובעת מהעובדה, כי המים מהווים יותר מ- 60% מנפח גופו של אדם בוגר. המים ממלאים תפקיד מכריע, קריטי, בתהליכי חילוף חומרים בגוף, בעיקר נשימה ותזונה. מים משמשים כמוליכי מזון לתאי הגוף ומסייעים לפינוי הפסולת ממנו. המים חיוניים לוויסות טמפרטורת הגוף. למים גם תפקיד חשוב בהגנה על מפרקי הגוף ובהעברת חומרים שונים בו. כשהמים הולכים לאיבוד חשוב למצוא מקור לחידוש מאגריהם.

נגישות וזמינות מקור מים הוא חשוב ביותר, במיוחד בקיץ. מכשיר מיני בר הנמצא במקום שבו שוהים לא רק מנגיש ומזמן מים קרים, מסוננים וטהורים אלא מהווה, בעצם הימצאו, תזכורת מתמדת לחשיבות השתייה התכופה.

חשיבות השתייה בקיץ גבוהה במיוחד בשל קצב איבוד הנוזלים במהלכו, קל וחומר לפני ביצוע פעילות ספורטיבית, במהלכה ואחריה. ההמלצה של אנשי מקצוע היא לשתות 30 מ"ל ליום על כל קילוגרם של משקל הגוף: לדוגמה, מי שמשקלם 100 ק"ג אמורים לשתות שלושה ליטר מים ביום בקירוב, בעוד מי ששוקלים 70 ק"ג אמורים לשתות 2.1 ליטר. שתייה בכמות נדרשת היא תנאי הכרחי- חיוני וקריטי- ליכולתו של הגוף לפעול באופן תקין לבצע את התפקודים השונים של מערכותיו.

גם כאשר לא חשים צימאון

לא תמיד, גם לא בקיץ, חשים צימאון אבל עצם הידיעה כי קצב איבוד הנוזלים בקיץ הוא מהיר יותר מאשר בכל עונה אחרת, מחייבת שימת לב מיוחדת לשתייה והקפדה עליה. אף ששתייה היא צורך טבעי, כמו נשימה, ברור לכול כי אין צורך להזכיר לאיש לנשום, אבל יש לא מעט אנשים, בעיקר ילדים, שחשוב וצריך להזכיר להם "לשתות הרבה" – במירכאות ובלעדיהן בעיקר בקיץ ובמיוחד כאשר הם נמצאים בעיצומה  של פעילות חווייתית מהנה, שבמהלכה הם עלולים "לשכוח" לשתות.

מים הם אכן מקור חיים חיוני בכלל ובקיץ, ביתר שאת, בפרט. לכן כה חשוב שיימצא בר מים ו/או קולר במקום שבו ילדים שוהים, בעיקר בבית הספר.

שתייה היא לא רק צורך היא גם הרגל

אף ששתייה היא צורך טבעי מולד, צורך אנושי בסיסי, היא גם הרגל. יש לא מעט אנשים- כן יירבו!- שמרבים לשתות לאו דווקא כשהם צמאים אלא בשל ידיעתם והכרתם את חשיבות השתייה. על מנת להפנים ולהטמיע פעולה יש לחזור עליה פעם אחרה פעם. אם אדם מרגיל עצמו לשתות אחת בכמה זמן, לא בהכרח רק כאשר הוא חש צימאון, סביר להניח כי שתיית מים תיהפך לחלק בלתי נפרד משגרת הבוקר-צהריים- ערב שלו. כך יפתח הסיכוי לשמיעת משפט "שכחתי לשתות"…

בשורה התחתונה, גם אם שתיית מים בקיץ היא צורך טבעי ואין כל סיבה לכאורה להזכיר לאנשים לשתות מים, ודאי לא יזיק להסביר, גם ואולי בעיקר לילדים ולנוער, את חשיבות שתיית מים בקיץ.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*