למה ביטוח דירה הוא אינטרס חיוני של בעל הנכס?

למה ביטוח דירה הוא אינטרס חיוני של בעל הנכס?

בעלי דירות להשכרה יכולים להגן על עצמם מפני נזקים ואובדן הכנסה רק באמצעות ביטוח ייעודי. במאמר הבא נציג את יתרונות הביטוח ונבין כיצד בוחרים אותו בצורה נכונה

לפי נתונים כמותיים של משרד האוצר, סך דמי הביטוח ברוטו בשנת 2015 בענף של ביטוח מקיף דירות הגיע לכ-1.6 מיליארד ש"ח ולנתח של 8.2% מתוך כלל הענפים. לשם השוואה, סך דמי ביטוח רכב רכוש היה באותה שנה 7 מיליארד ש"ח וסך דמי ביטוח רכב חובה 5.6 מיליארד ש"ח, אך סך דמי ביטוח צד ג' עמד על 910 מיליון ש"ח וביטוח כלי טיס וכלי שייט על 38 מיליון ש"ח.

משמעות הנתונים היא שהציבור בישראל מבין את החשיבות של ביטוח דירה ובוחר כאמצעי קריטי להגנה על הנכס. השאלה המתבקשת היא האם ולמה כדאי גם לבעלי דירות להשכרה לרכוש ביטוח מן הסוג הזה. על פניו, בעלי נכסים בשוק הנדל"ן עלולים לוותר על תשלום דמי הביטוח כדי לצמצם הוצאות ולהגדיל רווחים. בפועל מדובר בטעות שלא משרתת את האינטרסים שלהם בטווח הקצר והארוך – ולכן כדאי לבחון את הנושא בכובד ראש.

היתרונות של ביטוח לדירה שכורה

ביטוח דירה הוא אינטרס חיוני של בעל הנכס כי הוא מפקיד בידי השוכר את דירתו ואף אינו נמצא בה על מנת לפקח על המתרחש. ביטוח דירה יעזור לו לשמור על הנכס ויבטיח לו פיצוי כספי במקרה של נזק למבנה. בעל הנכס אמנם לא צריך לבטח את הרכוש והתכולה של השוכר, אך הדירה וכל מה שנכלל תחת ביטוח מבנה הם בתחום אחריותו.

בנוסף, פוליסת ביטוח לדירה שכורה מותאמת באופן ספציפי לצרכים של בעל הנכס. אפשר לכלול בה סעיף "אחריות צולבת" שמעניק כיסוי לנזק שנגרם לצד שלישי בשל רשלנות המשכיר או השוכר, או להגדיר את גובה הפיצוי למקרים של רעידות אדמה, נזקי טבע, בלאי למבנה או נזקי צנרת. כאן לא מדובר בכיסוי בגין נזקים שנגרמים על ידי השוכר אלא באירועים שהם חלק בלתי נפרד מאחזקת נכס.

כך תמצאו את פוליסת הביטוח שמתאימה לכם

אפילו מבחינה כלכלית אין ממש סיבה לוותר על היתרונות של ביטוח לדירה שכורה. בעל הנכס סופג כמובן עלויות שנעות סביב כמה מאות שקלים בשנה, אך בתמורה הוא מקבל פיצוי שיכול להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. מנגד, הוא יכול לקבוע בחוזה השכירות על מי חלים דמי השתתפות עצמית ולצרף סעיף שמגן מפגיעה בהכנסה בשל נזק לדירה.

לסיכום, פוליסה שמעניקה את הכיסוי הביטוחי הנדרש היא בגדר הוצאה משתלמת עבור בעלי דירות. רגע לפני שבוחרים למי להשכיר את הדירה ובאיזה תנאים, כדאי לשקלל גם את עלויות הפרמיה של הביטוח ולקבל הצעה מסודרת לפוליסה מקיפה ככל האפשר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*