לימודי איפור – החשיבות של החומר התיאורטי בתחום

לימודי איפור – החשיבות של החומר התיאורטי בתחום

ישנם תחומי לימוד, בהם אנחנו נוטים לראות יותר חשיבות בחומר המעשי מאשר בחומר התיאורטי. מעצם העובדה שמדובר במקצועות מעשיים, אז אנחנו נוטים לחשוב שכך המצב.

מן הסתם, זה לא מדויק, שכן לימוד תיאורטי חשוב לא פחות מלימוד החומר באופן מעשי, ולו בגלל העובדה שעל בסיס החומר התיאורטי ניתן לבצע את העבודה המעשית. לכן הרבה פעמים מתחילים קודם בלימודים תיאורטיים ורק אחר כך עוברים לשלב המעשי.

לימודי איפור הם דוגמא טובה לכך ששני הצדדים אמורים להשתלב ביחד, אף על פי שמן הסתם אנחנו יותר עובדים על הצד המעשי מאשר על הצד התיאורטי, בפועל. החשיבות של הצד התיאורטי, מבליטה הרבה פעמים את העובדה, שכל מי שמבקש ללמוד אך ורק את הצד המעשי, לא יגיע לתוצאות טובות ולא יצליח להתמודד עם מצבים מסוימים בהם הוא ייתקל במהלך עבודתו.

לימודי איפור מכילים תוכנית שיעורים אשר מתבססת על ההכרה בחשיבות של שני סוגי הלימודים. כל מי שמגיע ללמוד איפור, בין אם זה איפור בסיסי, יומיומי, ובוודאי כאשר מדובר על איפור מקצועי יותר, בין אם זה איפור ערב, איפור תיאטרון וקולנוע וכן סוגים אחרים של איפור, מתחיל את תוכנית הלימודים בחלק התיאורטי, ועם הזמן הוא נכנס לתחום המעשי, כאשר רק בחלקים הסופיים של תוכנית הלימודים, בפרט כאשר מדובר על מבחני הסיום וההכשרה, אז כל התוכנית מבוססת על לימודים מעשיים.

לפני שנסביר את החשיבות של החלק התיאורטי בתוכנית, צריך לומר שמעצם זה שמדובר בחלק בעל חשיבות רבה, אנחנו יכולים להבין שיש גם חשיבות גדולה לידע של המרצים בתחום. לא מספיק שהם יהיו אנשי מקצוע מעשיים שידעו להציג דוגמאות של איפור או כיצד להשתמש במוצרים שונים, אלא הם צריכים להיות אנשים עם ידע תיאורטי נרחב, על מנת שיוכלו גם להסביר מה עומד מאחורי כל דבר שהם מלמדים ועושים.

מדוע החלק התיאורטי חשוב באיפור

כשאנחנו ניגשים לאפר אדם כזה או אחר, אנחנו צריכים להכיר את עור פניו, להבין כיצד הוא בנוי, מה התכונות שלו, מה החולשות ומה החוזקות, האם זה עור יבש מטבעו או עור לח, האם זה עור שמתמודד עם אלרגיות מסוימות, האם זה עור שנוטה למצב כזה או למצב אחר.

לכן חשוב שנכיר את כל מבני העור, את כל המרכיבים השונים שנמצאים בתוכו ועליו, כיצד הם משפיעים ואיך האיפור יכול להיות מושפע מהם או להשפיע עליהם. אנחנו צריכים לדעת ממה מורכבים מוצרי האיפור עצמם, מאילו מרכיבים, מה המשמעות שלהם, מה זה אומר להשתמש במוצר מסוים בסיטואציה ספציפית, ויתרה מזו, כיצד אנחנו יודעים לבחור בין המוצרים השונים.

לסיום, החלק התיאורטי יאפשר לנו לטפל בכל אחד ואחת בצורה נכונה מבלי לגרום נזקים לעור ובכלל.

00

פרסום ממומן:

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*