לילה לבן ירוק בחווה

לילה לבן ירוק בחווה

הורים וילדים שהשתתפו באירוע "לילה לבן ירוק בחווה" ודאי לא ישכחו את החוויה המיוחדת שהמתינה להם בחווה למדעי החקלאות באשדוד. ההחלטה לפתוח את החווה לקהילה אינה חדשה אלא שהפעם היה זה בערב, לאורם של הירח והכוכבים ולאור העששיות. תעצמו את העיניים ותחושו גם אתם את מה שהרגישו הילדים בחווה. להתראות באירוע הבא.

החווה למדעי החקלאות בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה, המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד ואגף החינוך של קק"ל, החליטו לקיים לילה לבן ירוק לקהילה המקומית. היה זה אירוע יוצא דופן, אליו הגיעו המון משפחות שנהנו ממגוון תחנות הפעלה.

המשפחות שהגיעו לחווה השתתפו במגוון מתחמי פעילות ובהם: פתרו כתבי חידה "קופסאות בריחה" בנושא זיהום אוויר, ערכו סיור לילי עם עששיות, התנסו בבישולי שדה – הכנת זעתר ופיתות, הכירו פעילות שדה – א"ש לילה, השתתפו בפעילויות O.D.T, שתלו צמח מטהר אוויר לחדר ויצרו מתלה לעציץ, למדו להכין ספריי נגד יתושים משמנים ארומטיים, פיסלו בחומרי טבע וליטפו בעלי חיים וצפו בתאטרון בובות "שומר הים", על פי עיבוד לסיפור הלורקס והשתתפו בסדנת תיפוף.

"מסתבר, שהרבה יותר כייף לחוש ולחוות בלילה את החווה ואת הטבע מאשר ביום" אמרה אחת האמהות שהביאה את ילדיה לחווה והורה אחר הוסיף "אין ספק שזוהי חוויה שונה ומיוחדת". עדויות נוספות של הורים פרגנו מאוד לאירוע הלא שגרתי והביעו תקווה כי יהיו אירועים כאלה בעתיד.

אורית שיבז, אחת המשתתפות, החמיאה לצוות החווה: "פעילות חווייתית מושקעת ומתוכננת על הצד הטוב ביותר. נהנינו מכל רגע. תודה רבה. מחכים לפעילות הבאה" ואמא אחרת, קרן עסילה, הודתה גם בשם ילדיה: "היה ערב מדהים !!! הילדים נהנו מאוד. תמיד הפעילויות יצירתיות ומעניינות, יישר כוח".

חדווה אליעד, מנהלת החווה: "זו הייתה חוויה לפתוח את החווה לקהילה בערב. החווה נראית שונה ומיוחדת. תודה לצוות החווה המסור שהגיע בהתנדבות בחופשה להפעיל את התחנות. תודה לכל השותפים. ללא שיתוף פעולה מקיף, לא היינו יכולים לקיים את האירוע".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל אגוד ערים לאיכות הסביבה: "ישר כוח גדול על המאמצים שהושקעו ועל האירוע המוצלח! בכל פעם שאנו מעלים רעיון- צוות החווה הופך אותו לאפשרי ובדרך נעימה וסביבתית. אין ספק שהחווה באשדוד היא משהו מיוחד."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*