לומדים וטרינריה באמי"ת י'

לומדים וטרינריה באמי"ת י'

שיתוף פעולה ייחודי בין החוג לווטרינריה של האוניברסיטה העברית ובית החינוך אמי"ת י' אשדוד, הוליד את קורס וטרינרים צעירים. יוזמה של מרכז כיוונים ועידוד של מנהל החינוך יצר מסגרת אקדמית חדשה עבור כיתה ז' המאפשרת להם טעימה ראשונה מעולם האקדמיה ומסקרן אותם להגיע אל הקמפוס האקדמי.

תלמידי כיתה ז' בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד, החלו השנה בלימודי "הכרת הווטרינריה", לימודים המתקיימים פעם בשבוע בפקולטה לחקלאות ברחובות, השייכת לאוניברסיטה העברית. בתכנית משתתפים 32 תלמידים ותלמידות אשר יוצאים מידי שבוע לפקולטה לחקלאות ברחובות ופוגשים בסטודנטים מהחוג לווטרינריה, המעבירים להם שיעורים ומפגישים אותם עם בעלי חיים שונים המטופלים על ידם.

"החשיפה של התלמידים לעולם הווטרינריה פותחת בפניהם צוהר לעולם המדע ומעוררת את הסקרנות שלהם בנוגע למקצועות מדעיים מובילים" אומרים בבית הספר ומציינים כי מדובר בתכנית יחידה מסוגה – "פיילוט ראשון של שיתוף פעולה בין מחלקת אקדמיה במנהל החינוך בעיריית אשדוד והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית". את התכנית יזמה גב'  נונה אלטמן, מנהלת מרכז כיוונים במנהל החינוך באשדוד, החושפת את תלמידי העל יסודי באשדוד לעולם האקדמיה באמצעות תכניות שונות.

אחד התלמידים מספר: "יש לי פחד מחיות וכאשר המחנכת סיפרה לנו על התכנית נרתעתי מהעניין קצת אבל לאחר מספר מפגשים הפחד חלף לו ואני מרגיש חיבור אחר לחלוטין. אני מבין שיש עולם מדעי שלם של חקר ואקדמיה שמיועד ליצור עולם טוב יותר. במקרה הזה מדובר על רפואת חיות אולם על ידי השיטוט ברחבי הקמפוס האוניברסיטאי ברחובות אני מבין מהי אוניברסיטה ואני בהחלט רוצה להגיע לשם".

מחנכת הכתה המדעית, נטלי אליאס: "התלמידים מרוויחים  מתכנית זו ערכים מוספים רבים. הם מגלים עניין רב יותר בכל תחומי המדע, שואלים שאלות, מעלים תהיות. החוויה של ליטוף החיות וההבנה כי הם יכולים לעזור להן תורמת גם לפיתוח הצד הרגשי של התלמידים".

מנהל בית החינוך אמי"ת י' אשדוד , עידו אהרונוביץ', מסביר את החשיבות המיוחדת של התכנית החדשה: "בכיתות ז' התלמידים עדיין צעירים והמילה 'אקדמיה' רחוקה מהם, אולם דרך החיות והקרבה המיוחדת אליהם אנו מצליחים לחשוף אותם לעולם המדע והאקדמיה, כבר בתחילת חטיבת הביניים. השיעורים מתקיימים בתוך המוסד האקדמאי ולא בבית הספר ובכך זוכים הילדים להצצה אמיתית לעולם האוניברסיטאי".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*